Är mödomshinnan en myt?
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Citat TS:
Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Trådskaparen förtydligar i parentesen jag citerat ovan att hon menar en faktisk hinna.
Det är ingen myt. Min fru var skönt trång de första gångerna. Hon kände uppenbarligen också smärta, och det kom lite blod.
Jag förstår, du missförstod och det är helt okej och händer alla ibland. Jag föreslår dock att du i fortsättningen inte på en gång kastar ur dig att andra framstår som småkorkade och är dåligt pålästa, utan istället ställer dig själv frågan om det kanske kan vara du som har missat något.
Jag har alltid trott att barnet befinner sig i livmodern under graviditeten, har jag missat något...
Jag fattar inte hur du anser att wikipedia är mer tillförlitlig källa än gynekologer och läkarvetenskapen.
Du sitter med en jävla dåres envishet och indirekt sprider den jävla myten vidare om mödomshinnan och hävdar att det är även ett annat namn för slidkransen, och att tack vare slidkransen får en skada vid första penetrationen så blöder man.
Du sitter med en idiots envishet med att hävdar att kvinnor blöder första gången vid sex bara för att man "sliter sönder slidkransen".
Din källa är wikipedia.
Nej det har inget med att man "spräcker" till någon jävla krans, den är flexibel och följsam. Du sitter ju med dessa krokade påståenden och sprider visdare MYTERNA om att oskulder blöder vid första sexet. Och använder av den mest korkade bevisföringen av dem alla "anekdotisk bevisföring".
Du kan ju kolla programmet Kalla Fakta som TS använde som BAS.
De hade bland annat, med FN, Huma Rights Watch, WHO, och en gynekolog.
De är mer trovärdiga än din jävla wikipedia länk och din "anekdotiska bevisföring".
www.tv4play.se/program/kalla-fakta