Är mödomshinnan en myt?
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Oj. Här fick jag mina 15 minutes of fame pga min mödomshinna eller missbildning som det nu konstaterats att jag har/hade :)
Jag hade alltså en skinnflik tvärs över hålet. Det såg ut som jag hade två hål. Fick in en tampong en gång och höll på att inte få ut den igen :)
När väl en penis lyckades komma in sprack skinnfliken och jag illblödde. Finns rester kvar av skinnfliken än idag 30 år senare.
Så jag har alltid trott att det var en mödomshinna.
Oj. Här fick jag mina 15 minutes of fame pga min mödomshinna eller missbildning som det nu konstaterats att jag har/hade :)
Jag hade alltså en skinnflik tvärs över hålet. Det såg ut som jag hade två hål. Fick in en tampong en gång och höll på att inte få ut den igen :)
När väl en penis lyckades komma in sprack skinnfliken och jag illblödde. Finns rester kvar av skinnfliken än idag 30 år senare.
Så jag har alltid trott att det var en mödomshinna.
Eh.. Men om man har en missbildad slidkrans som täcker hålet på ett sådant sätt att det är fysiskt omöjligt med penetrerande sex är det ju ganska självklart att den kvinnan aldrig haft penetrerande sex(då det inte är fysiskt möjligt)?
En missbildning är det om man har en hinna som täcker öppningen. Hurvida man ändå kan ha penetrerande sex är upp till var och en och inget varken du eller jag kan veta. Inte heller läkaren.
En slidkrans som brister vid försa penetrering missbildning, då det är fullt normalt att det kan ske. Har aldrig ens påstått att det skulle vara en missbildning.
Om en flicka har en intakt slidkrans så har hon det, oavsett om hon född barn och haft sex. Slidkransar är olika, vissa förblir intakta och andra brister.
Johannas fall är ett unikt fall då det handlar om en missbildning. Inte ens i hennes fall går det säkert att bevisa om hon haft vaginalt sex eller inte.
Vad är det du inte förstår?