• emliz

Är mödomshinnan en myt?

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?
  • Farfallos
    EnAnonumius skrev 2015-12-02 12:17:32 följande:
    Nej det bevisar INTE att hon är oskuld. Den bevisar att du har allvarliga problem med att fatta att kvinna inte har haft något i fittan som tänt slidkransen. Tänja den där slidkrnasen kan ske via gynundersökning.
    Då även "oskulder" kan få problem i slidan så gynekolog måste föra upp sina instrument och då kan det tänjas ut.
    Skall man då enligt dig säga att kvinnan inte längre är oskuld bara för att hon var på en gynundersökning?
    Det är ju du som kommer med rappakaljan att "bilden nedan bevisar att kvinnan är oskuld".

Även tamponger kan tänja ut en slidkrans (lik den på bilden), vissa sporter/danser kan också tänja ut en slidkrans som ser ut som bilden nedan.

Så spola ditt skitsnack om att "bilden nedan" bevisar att den kvinnan är oskuld. Fär det är just det är skitsnack från din sida.

Du fattar uppenbart inte vad jag skriver, för jag håller med dig och du gapar och skriker ändå. 
  • Farfallos
    RosaSmurf skrev 2015-12-02 11:59:39 följande:
    Eller så är den intakt, dvs den spricker aldrig. Så nej man kan inte se om någon är oskuld eftersom slidkransen inte har något med oskulden att göra.
    Vad är det då som som blöder på de 30 - 40 procent av alla kvinnor när de har sex första gången om det inte är slidkransen? Skulle gärna vilja ha källa på det i så fall.
  • Jojohanna

Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning. Jag var tom hos gynekologen eftersom det var svårt att bli av med oskulden då den höll emot. Hon kallade då in tio läkarkandidater som fick se denna klassiker :) väldigt pinsamt för en 16-åring på första besök hos gyn..

• maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-02 13:53:05 följande:
    Vad är det då som som blöder på de 30 - 40 procent av alla kvinnor när de har sex första gången om det inte är slidkransen? Skulle gärna vilja ha källa på det i så fall.
    Farfallos, kan inte du förklara hur du menar att man kan bevisa att någon är oskuld genom att se på slidkransen?
  • RosaSmurf

Sköra slemhinnor, att man inte är tillräckligt blöt eller att penetrarionen sker med våld. Det är det som hör att det kan blöda vid första samlaget och id resterande samlag.

Finns kvinnor som har intakt slidkransen trots flera samlag och barnafödande.

Du kan ju börja med att fråga en erfaren gynekolog eller barnmorska ang slidkransen. Eller läsa på lite själv.
  • Farfallos
    maritbinge skrev 2015-12-02 14:33:28 följande:
    Farfallos, kan inte du förklara hur du menar att man kan bevisa att någon är oskuld genom att se på slidkransen?

Jag har redan förklarat det, men du förstår uppenbart inte vad jag menar. Men jag ska ändå göra ett sista försök.

Det finns två tänkbara saker som skulle vilja bevisas. Det ena är "oskuld" och det andra är att "tjejen har haft samlag". Detta är ur bevissynpunkt två olika frågor som jag tror att många tänker är "motppolssvar" till samma fråga, men så är det inte. Därför skall det vara två frågor.

1. Kan man genom att titta på slidkransen säga om en kvinna har haft vaginalt samlag? Nej!

2. Kan man i vissa fall ( se bild i tidigare inlägg eller flera av exemplen här sv.wikipedia.org/wiki/Hymen ) genom att titta på slidkransen säga att en tjej INTE har haft vaginalt samlag? Ja!

...och då under förutsättningarna en normalstor penis införd till roten och att någon operation är utförd.

• RosaSmurf

Sköra slemhinnor, att man inte är tillräckligt blöt eller att penetrarionen sker med våld. Det är det som hör att det kan blöda vid första samlaget och id resterande samlag.

Finns kvinnor som har intakt slidkransen trots flera samlag och barnafödande.

Du kan ju börja med att fråga en erfaren gynekolog eller barnmorska ang slidkransen. Eller läsa på lite själv.
  • RosaSmurf
    Jojohanna skrev 2015-12-02 14:05:58 följande:

Jag hade en klassisk mödomshinna, det var som en skinnflik som gick tvärs över min öppning. Jag var tom hos gynekologen eftersom det var svårt att bli av med oskulden då den höll emot. Hon kallade då in tio läkarkandidater som fick se denna klassiker :) väldigt pinsamt för en 16-åring på första besök hos gyn..

Det är dock ovanligt men förkommer. Dock brukar man oftast upptäcka det redan på spädbarn och då göra kirurgisk ingrepp.
  • RosaSmurf
    Farfallos skrev 2015-12-02 15:18:01 följande:

Jag har redan förklarat det, men du förstår uppenbart inte vad jag menar. Men jag ska ändå göra ett sista försök.

Det finns två tänkbara saker som skulle vilja bevisas. Det ena är "oskuld" och det andra är att "tjejen har haft samlag". Detta är ur bevissynpunkt två olika frågor som jag tror att många tänker är "motppolssvar" till samma fråga, men så är det inte. Därför skall det vara två frågor.

1. Kan man genom att titta på slidkransen säga om en kvinna har haft vaginalt samlag? Nej!

2. Kan man i vissa fall ( se bild i tidigare inlägg eller flera av exemplen här sv.wikipedia.org/wiki/Hymen ) genom att titta på slidkransen säga att en tjej INTE har haft vaginalt samlag? Ja!

...och då under förutsättningarna en normalstor penis införd till roten och att någon operation är utförd.

Nej, man kan inte se på slidkransen hurvida en kvinna haft penetrerande samlag elle ej. Slidkransen kan fotfaeande vara intakt även om penererande samlag har ägt rum. Det är en MYT att man kan se på slidkransen att en kvinna INTE haft penetrerande samlag.
  • maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-02 15:18:01 följande:

Jaså, nu handlar det som speciella undantagsfall där någon operation har utförts? Förut sa du att om slidkransen är kvar/intakt så bevisar det att kvinnan är oskuld. Inte i vissa fall under förutsättningen att en operation är utförd... Hur ska du ha det?
Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?