• emliz

Är mödomshinnan en myt?

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?
  • maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-02 19:07:02 följande:
    Hade du läst 110 och 94 som jag hänvisar till där så hade du förstått. Jag har aldrig påstått att man man se på alla, utan på VISSA slidkransar att det INTE har varit något vaginalt samlag där. ...och för detta behövs ingen källa, utan där räcker Johannas berättelse. Du däremot skulle kanske behöva styrka sista stycket ovan. För är det det så extremt ovanligt att slidkransen är så trång att den brister vid första samlaget. Att det inte är det vanliga, det vet jag, men så har jag också skrivit att det gäller VISSA. Det gäller ju naturligtvis fortfarande om det bara är undantagsfall som du påstår, men det skulle vara intressant med en länk som styrker det du påstår.  
    Följande påstående måste tolkas som att det gäller generellt, inte i enstaka fall där slidan är missbildad: "Så frånvaron av en slidkrans bevisar ingenting, men finns den där så bevisar den något."

Vad är det du vill att jag skall styrka med källa? Mitt uttalande om att den sortens missbildningar, där hela slidan täcks vilket måste åtgärdas hos gynekolog, är ovanliga? I wikipediaartikeln står att läsa att mellan 1/1000 och 1/10000 föds med sådan missbildning. 

Att det kan uppstå små sprickor i slidkransen (som naturligtvis läker av sig själva, precis som t.ex sprickor på torra läppar) vet vi ju att händer titt som tätt. Ingen här har såvitt jag kan se påstått något annat heller.
  • Drottningen70
    Farfallos skrev 2015-12-01 20:53:16 följande:

Spelar väl ingen roll vad den kallas, utan frågan är väl om den finns eller ej, den där grejen som blöder vid första grövre penetrationen. ...och det gör den ju bevisligen, så det är en märklig fråga.

Känns som om du från ditt ursprungliga inlägg (se ovan) fått kapitulera rätt ordentligt... Här ovan påstår du nämligen Att det "bevisligen" finns "något" som blöder vid den första penetrationen och att du genom egna erfarenheter där du fått 4 oskulder att blöda kunnat konstatera detta.

Jag upprepar mig.... Att du fått 4 oskulder att blöda beror mycket troligare på att du är en dålig första älskare, snarare än att då bara av en slump råkat på 4 oskulder med missbildade slidkransar....
  • EnAnonumius
    RosaSmurf skrev 2015-12-02 19:16:29 följande:
    Nej. Johanna skrev att läkaren kunde se att det har svårt att bli av med oskulden. Inte hurvida hon har haft en penis i sig eller inte. Och inte hurvida hon var oskuld eller inte. Om en person är oskuld eller inte går INTE att se på slidkransen.

Har man en missbildning så som i Johannas fall så kan man dra slutsatsen att det är svårt med vaginala fullgöra samlag, inte att personen är oskuld.

Du vet inte så mycket om samlag, sex osv va?!
    Precis så är det.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 19:07:02 följande:
    Hade du läst 110 och 94 som jag hänvisar till där så hade du förstått. Jag har aldrig påstått att man man se på alla, utan på VISSA slidkransar att det INTE har varit något vaginalt samlag där. ...och för detta behövs ingen källa, utan där räcker Johannas berättelse. Du däremot skulle kanske behöva styrka sista stycket ovan. För är det det så extremt ovanligt att slidkransen är så trång att den brister vid första samlaget. Att det inte är det vanliga, det vet jag, men så har jag också skrivit att det gäller VISSA. Det gäller ju naturligtvis fortfarande om det bara är undantagsfall som du påstår, men det skulle vara intressant med en länk som styrker det du påstår.  
    Vem skall man lita på DIG, vars ENDA länk du länkar till är wikipedia och inte ens din egna wikilänk stödjer ju ditt påstående om att man "kan se". 
    Eller på  RFSU?

RFSU säger OCKSÅ att det aldrig går att se på en slidkrans om man har haft sex eller inte.

Att man kan dra slutsatsen baserat på att vissa som föds med en slidkrans som är väldigt tät och/eller som i Johannas fall lagt sig på tvärs över är EN sak men det är aldrig samma sak som
    som att man kan "se att någon är oskuld".  Det är och förblir ett logiskt felslut från din sida. Hur många dumdryga omogna kommentarer du kommer med som: "Väldigt kort nu (det här ska en 6-åring förstå)"  (inlägg #110)till andra.

Så här skriver RFSU:

Kan man se eller känna om någon har haft sex genom att göra en oskuldsundersökning?

Nej. Lika lite som man kan se på en penis att han har haft sex kan man se det på en slida. Vare sig en gynekolog eller sexpartner kan avgöra om du haft vaginalsex, oralsex, analsex eller smeksex. Det är helt enkelt ingen annan som kan upptäcka om du haft sex.

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/

Långt mycket mer trovärdigare, än dina fellogiska slutsatser.

• EnAnonumius
    Drottningen70 skrev 2015-12-02 21:03:39 följande:
    Känns som om du från ditt ursprungliga inlägg (se ovan) fått kapitulera rätt ordentligt... Här ovan påstår du nämligen Att det "bevisligen" finns "något" som blöder vid den första penetrationen och att du genom egna erfarenheter där du fått 4 oskulder att blöda kunnat konstatera detta.
    Jag upprepar mig.... Att du fått 4 oskulder att blöda beror mycket troligare på att du är en dålig första älskare, snarare än att då bara av en slump råkat på 4 oskulder med missbildade slidkransar....
    Jag håller med.. Har man fått oskulden/oskulder att blöda på första sexet så säger det en hel del om vilken otrolig kass älskare han är, i grund och botten, som inte ger den rätta tiden till att kåta upp oskulden så att hon savar ordentligt.  

Kort sagt en som träffar på en/fler oskulder och får alla att blöda är en älskare som saknar tålamod i sängen och bara kör sitt rejs utan hänsyn till sin partner.

• Zuzanne
    äldreochklokare skrev 2015-12-01 20:48:15 följande:

Varför starta trådar om att man "tror/inte tror" något som är fakta? 

Som "tror du att jorden är platt" Det finns ingen anledning att ställa den frågan heller eftersom i dag vet vi att jorden är rund.

• DickRex
    Vanillaextract skrev 2015-12-02 17:57:50 följande:
    RosaSmurf skrev 2015-12-02 17:41:03 följande:
    EnAnonumius skrev 2015-12-02 17:33:23 följande:
    Storslaget! Ni tre har tillsammans erövrat alla tre platser på den prispall där man kunde förvänta sig att finna Siwert Öholm, Åsa Romson och Don Quijote.

Hur kan ni missförstå Farfallos så fullständigt? Storslaget!

En hedrande fjärdeplats till dig Farfallos som inte för länge sedan fattat att det är lika bra att lägga ner. Har dom inte fattat efter ett halvdussin småskoleförklaringar så lär dom inte fatta någon gång.
  • Tecum
    DickRex skrev 2015-12-02 22:17:37 följande:
    Storslaget! Ni tre har tillsammans erövrat alla tre platser på den prispall där man kunde förvänta sig att finna Siwert Öholm, Åsa Romson och Don Quijote.

Hur kan ni missförstå Farfallos så fullständigt? Storslaget!

En hedrande fjärdeplats till dig Farfallos som inte för länge sedan fattat att det är lika bra att lägga ner. Har dom inte fattat efter ett halvdussin småskoleförklaringar så lär dom inte fatta någon gång.
    En perfekt sammanfattning av tråden!

Det man påstår är 
    A. Slidkransen finns inte.
    B. Om den finns så blöder den inte
    C. Och om den blöder så är det killens fel.

Tänk så enkelt allt blir om man bortser från biologiska fakta och dessutom skyller dessa fakta på männen enligt gammal god FL-tradition...
  • maritbinge
    Tecum skrev 2015-12-02 22:46:16 följande:
    En perfekt sammanfattning av tråden!

Det man påstår är 
    A. Slidkransen finns inte.
    B. Om den finns så blöder den inte
    C. Och om den blöder så är det killens fel.

Tänk så enkelt allt blir om man bortser från biologiska fakta och dessutom skyller dessa fakta på männen enligt gammal god FL-tradition...
    Nu verkar jag ha missat något. Vem i tråden har påstått att slidkransen inte finns och att den inte kan blöda?
  • Vanillaextract
    maritbinge skrev 2015-12-02 22:55:16 följande:

Nu verkar jag ha missat något. Vem i tråden har påstått att slidkransen inte finns och att den inte kan blöda?

Måste ha missat det med :o
Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?