• emliz

Är mödomshinnan en myt?

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?
  • EnAnonumius
    emliz skrev 2015-12-02 17:08:16 följande:
    Träning (ridsport mm) påverkar INTE slidkransen ..

O om en penis spräcker en slidkrans, vad gör inte bebisar vid en förlossning?
    Nej det stämmer. Det tog gynen upp på Kalla Fakta. 

För att inte tala om gynekologbesök? De instrumenten de stoppar upp i slidan är ju av hårdare matriarkal en än styv penis, bredden är ju lika bred (även om den är "platt") som en normal bred penis.
    Det kan ju också tänja slidkransen.  Och är ju knappast en operation heller.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Farfallos
    maritbinge skrev 2015-12-02 17:16:34 följande:
    Ok, fair enough.

Men då kvarstår: Vad har du för belägg för påståendet att man kan bevisa att kvinnan är oskuld om hennes slidkrans finns kvar. Du tycks ha tagit tillbaka det där om att slidkransen försvinner (thank god), så hur menar du att det syns att en kvinna fortfarande är oskuld?
    Läs mitt svar till RosaSmurf (inlägg 110) här ovan så fattar du vad jag menar. ...hoppas jag.
  • emliz

Kan slidkransen spricka om man cyklar eller rider?

Nej. Eftersom det inte är en hinna som brister påverkas inte slidkransen av fysisk träning. Slidkransen finns en till ett par centimeter innanför slidmynningen.

www.rfsu.se

• RosaSmurf
    Farfallos skrev 2015-12-02 17:33:04 följande:

Men snälla du!!!! Läs vad jag skriver!!!! Jag har aldrig skriver "eller ej"!

Väldigt kort nu (det här ska en 6-åring förstå) :

På Johanna (inlägg 94) kunde läkaren och de tio kandidaterna se att hon inte hade haft vaginalt samlag!

Är mitt påstående i fetstil ovan sant eller faskt? Läs inte in något annat, utan svara bara på den frågan!

Johanna är ett unikt fall och inte ens där kunde de se om hon haft samlag eller ej. Enbart att samlag troligen var svårt stt utföra fullt ut. Det Johanna hade var en missbildning där det ligger en hinna runt öppningen. Oftast så upptäckt detta redan på spädbarn och man ordnad upp det genom enkel kirurgi. Det är alltså inte så en slidkrans ser ut.

Ditt påstående är falskt då man inte kan se på slidkransen om man har haft samlag eller ej.
  • emliz

Måste påpeka att det är en missbildning om det är en hinna över, något som måste opereras. Tryck in en snopp där så dör en väl av smärta kan jag tänka mej

• RosaSmurf
    emliz skrev 2015-12-02 17:38:39 följande:

Kan slidkransen spricka om man cyklar eller rider?

Nej. Eftersom det inte är en hinna som brister påverkas inte slidkransen av fysisk träning. Slidkransen finns en till ett par centimeter innanför slidmynningen.

www.rfsu.se

Samning med modifikation. Det kan uppstå sprickor i slidkransen vid ridning, cykling eller gymnasiet. Ben det spricker inte.
  • Vanillaextract
    Farfallos skrev 2015-12-02 17:26:31 följande:

Jag håller med dig på varje punkt, men skulle vilja omformulera din sista mening. Jag tror du menar "att det är fysiskt omöjligt för någon att se på något sätt att någon INTE är oskuld". För så är det. Däremot är det möjligt att se på en tjej med en slidkrans som Johannas (i inlägg 94) att den tjejen inte har haft ett normalt vaginalt samlag. Snälla du, försök att läsa vad jag skriver... 

Nej, jag menar exakt det jag skrev och missförstod dig inte. Jag förklarade bara att du hade fel. Absolut enda sättet man kan se att någon är oskuld är om personen har en missbildad slidkrans som sitter för öppningen och förhindrar att något kan komma in. Men detta är alltså en missbildning, extremt ovanligt och något man opererar bort. Det är inte så en vanlig slidkrans ser ut eller fungerar. Slidkransen är inget som försvinner eller spräcks utan den är elastisk och töjbar, däremot kan man få skador vid öppningen om man inte är upphetsad nog, är för spänd, har för brottom, är för torr m.m. Dessa saker är extra vanliga just första gången och därför blöder fler då men kvinnor kan blöda även efter många samlag av samma anledningar.
  • Vanillaextract
    RosaSmurf skrev 2015-12-02 17:41:03 följande:

Samning med modifikation. Det kan uppstå sprickor i slidkransen vid ridning, cykling eller gymnasiet. Ben det spricker inte.

Har du källa på det? Förstår inte hur man skulle kunna få sprickor en eller mer centimeter inuti underlivet av något sådant.
  • Farfallos
    RosaSmurf skrev 2015-12-02 17:39:06 följande:
    Johanna är ett unikt fall och inte ens där kunde de se om hon haft samlag eller ej. Enbart att samlag troligen var svårt stt utföra fullt ut. Det Johanna hade var en missbildning där det ligger en hinna runt öppningen. Oftast så upptäckt detta redan på spädbarn och man ordnad upp det genom enkel kirurgi. Det är alltså inte så en slidkrans ser ut.

Ditt påstående är falskt då man inte kan se på slidkransen om man har haft samlag eller ej.
    Jag har nog aldrig träffat en person som har så ofantlig otur när hon tänker... 

Jag bad dig uttryckligen att svara på min fråga, och förklarade att jag aldrig sagt "eller ej". Ändå svarar du med det...

Dessutom så vet jag inte varifrån du fått den informationen om Johannas slidkrans att det var "en hinna runt öppningen" för det enda hon skrivit här är i tråden var att det var en "skinnflik tvärs över". Jag tolkade inte det som att den var fullständigt täckt, men det får vara hur det vill med det - du svarade inte på frågan, utan på något du hittat på själv.

SUCK!!! 
  • emliz

Jag undrar oxå

Vanillaextract skrev 2015-12-02 17:57:50 följande:

Har du källa på det? Förstår inte hur man skulle kunna få sprickor en eller mer centimeter inuti underlivet av något sådant.

Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?