• emliz

Är mödomshinnan en myt?

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?
  • maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-02 07:28:36 följande:
    Ha ha ha! Ja, jag är nog en idiot eftersom jag stångas mot folk med välgigt begränsat förstånd.

Alla sidor och vetenskap hävdar att det finns något där, ca en cm in i slidan som ibland fortfarande är intakt fram till att tjejen har sitt första samlag. Namnet mödomshinna är missvisande eftersom det inte är en heltäckande hinna. (Vilket i sig är en befängd tanke, så vem tror det?) så namnet slidkrans används oftare idag för denna sak som annars heter hymen på läkarspråk. Tre namn på samma sak som kan ses på bilden nedan.

Angående oskuldskontroll: Om en kvinna har en hymen (likt de på mittenraden t.ex) kvar så bevisar det att hon ÄR oskuld. Om hon inte har någon hymen så bevisar det INTE att hon har haft samlag, för den kan vara borta ändå.

Är mödomshinnan (dvs det som finns på bilden ovan) en myt? Nej, hymen (samma sak som mödomshinna eller slidkrans) finns och spicker ibland först vid första samlaget.

Ha en bra dag!
    Nej, man kan inte bevisa något av att undersöka slidkransen. Slidkransen är inget man har som förblir intakt tills den spricker och sedan inte finns kvar. Det kan uppstå små sprickor om slemhinnorna är torra eller om man har täta veck som tänjs ut. 
  • Farfallos
    maritbinge skrev 2015-12-02 08:40:28 följande:
    Nej, man kan inte bevisa något av att undersöka slidkransen. Slidkransen är inget man har som förblir intakt tills den spricker och sedan inte finns kvar. Det kan uppstå små sprickor om slemhinnorna är torra eller om man har täta veck som tänjs ut. 
    Du bör nog läsa igen vad jag faktiskt skrev och inte något annat....

...men eftersom du inte förstod första gången så ska jag omformulera mig. Frånvaron av slidkrans bevisar INTE att en kvinna ha haft samlag (där är vi överens, och det var vad jag skrev), men en slidkrans likt bilden nedan bevisar att hon är oskuld, så jo (du har fel) man kan bevisa något av att undersöka slidkransen. Det är samma sak som med fingeravtryck. Finns dina fingeravtryck på ett föremål så är det ett bevis på att du tagit i det, men finns det inga fingeravtryck så är det inte ett bevis på motsatsen. För du kan ändå ha tagit i det med handskar.

Så frånvaron av en slidkrans bevisar ingenting, men finns den där så bevisar den något.

• EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 07:28:36 följande:
    Ha ha ha! Ja, jag är nog en idiot eftersom jag stångas mot folk med välgigt begränsat förstånd.

Alla sidor och vetenskap hävdar att det finns något där, ca en cm in i slidan som ibland fortfarande är intakt fram till att tjejen har sitt första samlag. Namnet mödomshinna är missvisande eftersom det inte är en heltäckande hinna. (Vilket i sig är en befängd tanke, så vem tror det?) så namnet slidkrans används oftare idag för denna sak som annars heter hymen på läkarspråk. Tre namn på samma sak som kan ses på bilden nedan.

Angående oskuldskontroll: Om en kvinna har en hymen (likt de på mittenraden t.ex) kvar så bevisar det att hon ÄR oskuld. Om hon inte har någon hymen så bevisar det INTE att hon har haft samlag, för den kan vara borta ändå.
    Så du sitter och hävdar att folk har begränsad kontroll bara för att de inte köper ditt direkta skitsnack och dina icke tillförlitliga källor?

Ursäkta tror du verkligen att en gäng TECKNADE  bilder samtidigt som du sitter och skiter i att slänga med objektiva källor som backar upp, och enbart dina ord att om man har en fitttyp som ser ut enligt bil X så kan man se om kvinna är oskuld.
    Tror du verkligen att det skall räcka för att du skall sitta och övertyga mig och omgivningen som hellre litar på WHO, Human Rights Watch, gynekologer att du har rätt.

Du får fan försöka komma med OBJEKTIVA källor i stället, för att tro att dina egna ord och några teckningar på påstådda fittyper, och komma med om man ser ut som fittyp X så kan man se om man är oskuld, som gör att man kan se om en flicka är oskuld.  

Just nu sitter jag och håller Kalla Faktas källor,  WHO, gynekolog, Human Rights Watch, de intervjuade mycket mer trovärdig än dig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Farfallos skrev 2015-12-02 09:26:28 följande:

...men eftersom du inte förstod första gången så ska jag omformulera mig. Frånvaron av slidkrans bevisar INTE att en kvinna ha haft samlag (där är vi överens, och det var vad jag skrev), men en slidkrans likt bilden nedan bevisar att hon är oskuld, så jo (du har fel) man kan bevisa något av att undersöka slidkransen. Det är samma sak som med fingeravtryck. Finns dina fingeravtryck på ett föremål så är det ett bevis på att du tagit i det, men finns det inga fingeravtryck så är det inte ett bevis på motsatsen. För du kan ändå ha tagit i det med handskar.

Så frånvaron av en slidkrans bevisar ingenting, men finns den där så bevisar den något.

Jaha vad bevisar en slidkrans som är kvar? 
    Jag har kvar min slidkrans. Den är väldigt flexibel på mig faktiskt.
     Är jag oskuld då även om jag har har sex och fött barn? Eller vad vill du komma med ditt skitsnack som du sitter och skiter i att backa upp med objektiva källor.
    Komma med tecknade bilder och ETT foto och skita att källhänvisa till objektiva källor, gör ju knappast att du har övertygande mot argument.

• emliz

"De allra flesta blöder inte. Oavsett hur slidkransen ser ut, så är det färre än hälften av alla tjejer som blöder när de penetrerar slidan första gången. Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker. Om man inte varit sexuellt upphetsad utan spänd, nervös och för torr, kan det bli små sprickor i slidkransen som kan blöda, men det beror inte på hur många gånger man har haft sex."

www.rfsu.se

• maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-02 09:26:28 följande:

Jag förstod dig första gången, och du har fortfarande fel. En slidkrans försvinner inte, aldrig någonsin (om inte något väldigt konstigt har hänt, man vet ju aldrig) och du kan på inget sätt se huruvida en kvinna har haft samlag eller ej genom att titta på hennes slidkrans. Att slidkransen finns kvar på kroppen bevisar alltså inte att kvinnan är oskuld. Hennes slidkrans kommer alltid att finnas kvar.
  • Farfallos
    maritbinge skrev 2015-12-02 09:57:31 följande:

Jag förstod dig första gången, och du har fortfarande fel. En slidkrans försvinner inte, aldrig någonsin (om inte något väldigt konstigt har hänt, man vet ju aldrig) och du kan på inget sätt se huruvida en kvinna har haft samlag eller ej genom att titta på hennes slidkrans. Att slidkransen finns kvar på kroppen bevisar alltså inte att kvinnan är oskuld. Hennes slidkrans kommer alltid att finnas kvar.

Så du menar att slidan på bilden kan vara penetrerad av en normal penis?
  • maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-02 10:03:53 följande:
    Så du menar att slidan på bilden kan vara penetrerad av en normal penis?
    Jag är ingen gynekolog och kan inte svara på om det är något särskilt med den slidan som eventuellt skulle kunna utesluta att den penetreras. Det jag kan säga är att en slidkrans inte försvinner för att slidan penetrerats och att man i allmänhet inte kan se på en slidkrans huruvida slidan penetrerats eller ej. Jag förmodar dock att svaret på din fråga är ja.

Kan du berätta en sak för mig? Varför envisas du med att påstå att slidkransen försvinner efter första penetrationen? Vad baserar du ditt påstående på?
  • EnAnonumius
    maritbinge skrev 2015-12-02 10:10:28 följande:
    Jag är ingen gynekolog och kan inte svara på om det är något särskilt med den slidan som eventuellt skulle kunna utesluta att den penetreras. Det jag kan säga är att en slidkrans inte försvinner för att slidan penetrerats och att man i allmänhet inte kan se på en slidkrans huruvida slidan penetrerats eller ej. Jag förmodar dock att svaret på din fråga är ja.

Kan du berätta en sak för mig? Varför envisas du med att påstå att slidkransen försvinner efter första penetrationen? Vad baserar du ditt påstående på?
    Det är en bra fråga du ställer till Farfallos.

Denne har ju inte kommit med objektiva källor som bevis. Wikipedia räknar jag inte som "seriös" källa i sammanhanget,  och att bara slänga in bilder utan objektiv källhänvisning ser ju jag knappast som "trovärdig" heller.

Så du ställde en väldigt bra fråga.

• EnAnonumius
    emliz skrev 2015-12-02 09:52:36 följande:
    "De allra flesta blöder inte. Oavsett hur slidkransen ser ut, så är det färre än hälften av alla tjejer som blöder när de penetrerar slidan första gången. Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker. Om man inte varit sexuellt upphetsad utan spänd, nervös och för torr, kan det bli små sprickor i slidkransen som kan blöda, men det beror inte på hur många gånger man har haft sex."

www.rfsu.se
    Precis..
    Det har ju hänt att jag har en liten blödning i bland vid sex.
    För även en sexuellt aktiv kvinna kan ha oturen att bli "kåt och torr" och då kan de blöda till lite vid sexet.

Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?