Är mödomshinnan en myt?
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
"De allra flesta blöder inte. Oavsett hur slidkransen ser ut, så är det färre än hälften av alla tjejer som blöder när de penetrerar slidan första gången. Bland dem som ändå blöder är det få som gör det för att slidkransen varit trång, utan av andra orsaker. Om man inte varit sexuellt upphetsad utan spänd, nervös och för torr, kan det bli små sprickor i slidkransen som kan blöda, men det beror inte på hur många gånger man har haft sex."
www.rfsu.se
Jag förstod dig första gången, och du har fortfarande fel. En slidkrans försvinner inte, aldrig någonsin (om inte något väldigt konstigt har hänt, man vet ju aldrig) och du kan på inget sätt se huruvida en kvinna har haft samlag eller ej genom att titta på hennes slidkrans. Att slidkransen finns kvar på kroppen bevisar alltså inte att kvinnan är oskuld. Hennes slidkrans kommer alltid att finnas kvar.