Är mödomshinnan en myt?
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Farfallos : vad är en hinna för dej då, om inte heltäckande?
Inte läst tråden, men det är en myt..
Mödomshinna = myten om att det finns en täckande hinna som spräcks när kvinnan förlorar oskulden.
Slidkrans = krans av slemhinneveck omkring en centimeter innanför slidans mynning.
Mödomshinnan används ibland felaktigt som samma ord men är nu för det mesta ersatt då ordet mödomshinna syftar till just en täckande hinna som inte existerar. Mödomshinna var alltså ordet som användes men blev ersatt då det ansågs felaktigt. Idag förstår de flesta(förutom en viss någon i tråden som lever under en sten) vad som menas med mödomshinnan(myten). Ts tråd handlar även om just den heltäckande hinnan aka mödomshinnan och jag tänker inte slösa någon mer tid på någon som anstränger sig för att leka korkad och bara vill bråka.
Är det någon som fortfarande tror på myten om mödomshinnan är det bara att googla ordet "mödomshinna" så kommer det upp massor med källor på att den inte existerar.
Det är ingen myt. Min fru var skönt trång de första gångerna. Hon kände uppenbarligen också smärta, och det kom lite blod.