• emliz

Är mödomshinnan en myt?

Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)

Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?
  • emliz

Jag tror bestämt att åldern spelar in, de äldre här på forumet fick väl inte tillgång till information verkar det som

• SötaRovan

Det finns inte och det säger ju sig självt. Hade det funnits en täckande hinna så skulle man inte kunnat blöda ut mensblod om man var oskuld.

• maritbinge
    Farfallos skrev 2015-12-01 20:53:16 följande:
    Spelar väl ingen roll vad den kallas, utan frågan är väl om den finns eller ej, den där grejen som blöder vid första grövre penetrationen. ...och det gör den ju bevisligen, så det är en märklig fråga.
    Fast det finns ingen hinna som spricker. 
  • Tecum
    Santin skrev 2015-12-01 20:51:46 följande:
    Herregud. Läs på. Mödomshinnan finns inte. Är en seglivad myt. Säger som ovanstående gällande om jorden är platt.
    Det är väl du som tror att jorden är platt då, för slidkransen finns även om inte alla blöder. 
  • maritbinge
    Tecum skrev 2015-12-01 21:05:15 följande:
    Det är väl du som tror att jorden är platt då, för slidkransen finns även om inte alla blöder. 
    Tar det igen: En slidkrans är ingen hinna.
  • Farfallos
    Drottningen70 skrev 2015-12-01 20:57:13 följande:
    Haha.....nej det betyder bara att du är en inkompetent "första älskare",,..
    Kanske det, eller att jag är lite större....
    ...och när jag tänker efter så är det fyra. En som riktigt våldtog mig (snart 25 år sedan). Kom och lade sig naken på mig och satte sig senare upp (sjöblöt) och red. Hon blev tyvärr gravid, så inte var det mensen heller i alla fall.
  • Drottningen70

Rätt patetiskt att det finns män som tror att det är nån slags manlighetsbedrift att få en spänd och nervös oskuld att blöda.

Även en 38 åring som fött tre barn kan blöda vid samlag om man råkar på en osmidig klantskalle. Blödningarna beror nästab alltid på oförberedda slemhinnor och spändhet, och bara i absoluta undantag på en ovanligt seg slidkrans som spjärnar emot.

• Drottningen70
    Farfallos skrev 2015-12-01 21:07:41 följande:

Kanske det, eller att jag är lite större....

...och när jag tänker efter så är det fyra. En som riktigt våldtog mig (snart 25 år sedan). Kom och lade sig naken på mig och satte sig senare upp (sjöblöt) och red. Hon blev tyvärr gravid, så inte var det mensen heller i alla fall.

Ja jösses om det är nåt som du behöver inbilla dig för att känna dig manlig så varesegod att fortsätt .

Och du .. En slida kan rymma ett 5 kilos barn..... Perspektiv.....
Svar på tråden Är mödomshinnan en myt?