Är mödomshinnan en myt?
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Vad tror du? Är mödomshinnan äkta eller bara en myt? (Då menar jag att det är en hinna i slidan som spricker vid första samlaget)
Berätta gärna varför du tror att den finns, om du röstar på det.
Jag tror bestämt att åldern spelar in, de äldre här på forumet fick väl inte tillgång till information verkar det som
Det finns inte och det säger ju sig självt. Hade det funnits en täckande hinna så skulle man inte kunnat blöda ut mensblod om man var oskuld.
Rätt patetiskt att det finns män som tror att det är nån slags manlighetsbedrift att få en spänd och nervös oskuld att blöda.
Även en 38 åring som fött tre barn kan blöda vid samlag om man råkar på en osmidig klantskalle. Blödningarna beror nästab alltid på oförberedda slemhinnor och spändhet, och bara i absoluta undantag på en ovanligt seg slidkrans som spjärnar emot.
Kanske det, eller att jag är lite större....
...och när jag tänker efter så är det fyra. En som riktigt våldtog mig (snart 25 år sedan). Kom och lade sig naken på mig och satte sig senare upp (sjöblöt) och red. Hon blev tyvärr gravid, så inte var det mensen heller i alla fall.