Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Kul att läsa om allas olika viktuppgångar :) Spelar ju ingen roll och inte mycket man kan göra åt det, men ändå intressant.

För mig funkar inte bröstpump. Om bebisen inte stimulerar ordentligt får jag köra för hand.

Var och beställde förstoringar och album från dotterns ettårsfotografering idag <3 Rätt coolt när de säger att de är klara om 5-6 veckor och jag inser att då har jag typ BF :D Det närmar sig nu hörrni!!!!

• Snuttispluttis

Folk kan ha de konstigaste åsikterna om gravidkroppar och bebisar. Och sen när de nödvändigtvis måste dela med sig av de åsikterna... Säg ifrån på skarpen Miszandra! Eller skäll på din man så han skäller på dem!

Spelar inte så stor roll för mig, men läste på 1177 att förvärkar inte ska göra ont. Men det gör ju inte sammandragningar heller så jag vet fortfarande inte vad som är skillnaden :P Funderar på om sd och förvärkar är samma fast man börjar kalla det förvärkar sista månaden innan BF eller nåt sånt? Eller om man har minst tre sd på rad så är det förvärkar? Som sagt, så länge som det inte är fl som startar så bryr jag mig inte om jag har sd eller förvärkar. Men det är ju förvirrande, haha.

Angående syskonvagn har vi köpt en Bugaboo Donkey. Hela familjen är supernöjda så hoppas att bebisen ska gilla den också :) Annars tar jag bebis i sjal/sele så kör jag den som en solovagn med dottern. Himla smidigt att man kan göra om den! Dyr att köpa ny, men kan verkligen rekommendera :)

• Snuttispluttis

Vi kokar allt som ska steriliseras i fem minuter. Sen förvarar vi i ett skåp så allt står luftigt. Till dottern kokade vi efter varje användning det första halvåret. Förmodligen onödigt, men vi ville inte riskera nåt plus att det var rekommendation på vårt bvc (i Norge). Tror egentligen att det räcker att koka typ var tredje användning om man inte orkar. Det tar sjukt lång tid :/

• Snuttispluttis

Fråga: nån som känt att ena skinkan typ domnar bort som om den sover? Jag har fått så flera ggr i höger skinka efter att jag har suttit ner. Kan det vara ichias? Eller är det bebis som trycker på nån nerv?

• Snuttispluttis

Grattis till bebisen Mikamon! Och vad skönt att hon utvecklas så bra :)

Jag drack ett amningste efter att dottern var född pga för lite mjölk. Tyckte nog att det funkade okej, men det smakade inte så gott. Kanske skulle prova hallonbladste istället om det mu hjälper amningen också.

Tycker ni att det är gott? Hur mycket dricker ni per dag ungefär?

Blir lite ledsen på hyresmarknaden i Lund/Helsingborg. Ska vi ha en trea i okej områden hamnar vi på runt 11 000 i månaden.. Och det ligger inte ute mycket heller. Så trist att vi inte kan köpa på en gång :'(

• Snuttispluttis

Så där kan jag också känna ibland Nmg. Typ som att "var tog all bebis vägen?". Meeen sen är det gamla vanliga med tjocka, hårda magen rätt ut ihop med halsbränna och svårt att andas :P

35+0 idag och börjar bli lite trött på att vara gravid nu. Blev inte alls det med dottern, men är ju lite mer påfrestande den här gången.

• Snuttispluttis

Måste bara få klaga lite..

33 dagar till BF och har ingenstans att bo än. Har därför inte packat BB-väska, tvättat alla kläder/gosedjur/filtar eller boat nåt. Vi vet inte vart vi ska föda. Är inte det sjukt eller?!

Sen hade jag och mannen en riktig fight idag och sen dess har jag noll entusiasm eller positivt tänkande kvar i kroppen. Har smågråtit hela dan och livet känns bara kasst.

Så frustrerande att ha massa pengar på banken, men bara för att jag inte har jobb så får vi inte bostadslån och jag känner mig värdelös, bokstavligt talat.

Ska dra nåt gammalt över mig nu och hoppas att morgondagen känns ljusare

• Snuttispluttis

Tack för pepp tjejer! Ni är så gulliga <3

Lite stelt mellan mig och mannen fortfarande, men vi har pratat en hel del nu så han är mer insatt i hur jag känner.

Har två lägenheter på gång nu så hoppas att vi får en av dem så vi kan flytta och på riktigt glädjas åt att bebisen kommer snart.

Mika, krya på dig! Usch vad jobbigt att vara sjuk nu :/

Här svullnar fötterna så fort jag inte har dem i vågrätt läge. Sjukt irriterande..

• Snuttispluttis

Tack Kela!

Och jobbigt att bli väckt så tidigt :/ När brukar hon vakna?

Skönt att sambon kommer hem och kan avlasta snart!

Vi blev väckta kl.5, men då tog svärföräldrarna hand om lek och bus tills dottern ville sova igen. Hon sov ca 2 timmar kortare än vanligt så hon var rätt trött, men svårt att slappna av när man sover på nytt ställe.

Min mamma ville gärna mata med flaskan när min dotter var spädis. Hon blev typ förnärmad när jag sa att bara jag och min man matar. Men så är min mor rätt egoistisk också..

• Snuttispluttis

Tack Curlingmorsan! Får se vad som händer nu när det äntligen är vardag igen och folk är på jobbet ;)

Min svärmor vet att jag och min man vill leva och klara oss själva, men igår kunde hon inte hålla sig utan säger "åh, vad jag önskar att vi kunde bo närmare så vi kunde vara barnvakt". Alltså, det låter inte så illa, men hon är så påträngande. Och nu när vi är här är hon väldigt pushig att typ ha dotterns uppmärksamhet hela tiden. Alltså, verkligen hela tiden. Och hon är helt övertygad om att det skulle gå hur bra som helst om dottern skulle sova hos dem. Dottern sover som en liten tornado så jag har god lust att låta dem prova. Men vill inte att dottern ska få en dålig natt bara för att bevisa svärmor fel.

Säkert jag som överreagerar, men är så trött på allt vad mormor och farmor heter efter den här sommaren...

Svar på tråden BF Augusti 2016