Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Förstår dig Nmg!

Det är så frustrerande när föräldrar och svärföräldrar inte har samma syn på hur mycket som är okej att umgås och så. Man vill ju inte vara otrevlig heller. Antar att de bara vill väl, men ibland känns det som att de mest är själviska. Liksom att de skiter i om de är till hjälp eller inte för DE vill ju vara barnvakt/hälsa på osv..

Jag är nog lite extrem, men vi kan medvetet flytta långt bort från familjerna för att slippa träffa dem så ofta.

• Snuttispluttis

Jag hade lätt klarat mig utan svärmor och svärfar. Nu står min man väldigt nära sin mamma så det är liksom bara att acceptera, men han vet mycket väl vad jag tycker om påträngande folk, oavsett vem det är.

Svärisarna kommer hyra stuga i Skåne (nära Helsingborg) hela augusti för att semestra säger de. Men egentligen är det bara för att vara nära så de kan komma och vara barnvakt massor. För att hjälpa till när vi packar upp och flyttar in, säger de, men det är bara för deras egen skull. Hade det inte varit för att jag inte ser nån annan utväg än att de ska ha dottern när vi åker in på fl så hade jag aldrig gått med på det. Ett tag funderade vi på om min man skulle stanna hemma med dottern, men vi vill båda att han är med. Dock har jag gjort klart för honom att svärisarna inte är välkomna massor direkt efter födseln. Då vill jag att de åker så vi får de två veckorna för oss själva.

Lite skönt att höra att vi är så många som har småproblem med våra svärmödrar ändå. Det gör det lite lättare att stå ut på nåt vis :P

• Snuttispluttis

Angående vagnsbäddning så har jag en sleepcarrier som jag ska lägga fårskinn och filtar i (efter väder). Det blir nog en åkpåse framåt vintern alt om bebisen får ta stora dotterns. Sen har jag overall i ullfleece till vintern kom jag på, så behövs nästan ingen åkpåse. Ska ju bo i Skåne ändå, är van vid Norge :P

Ni med barn tidigare, behöver en 1 1/2 åring åkpåse på vintern eller räcker det med overall?

• Snuttispluttis

Får de ens komma och hälsa på på BB Hazel Grace? Många BB tillåter bara pappa och syskon att komma nu för tiden. Himla bra tycker jag.

Nmg, tycker din man att det är okej att hon är så påträngande då? Vet han hur du känner?

Det är ju en sjukt känslig tid rent känslomässigt så jag tycker att både ens man och resten av familjen får rätta sig efter hur kvinnan vill ha det.

En kompis till mig bryr sig inte alls, hon var och hälsade på oss två dagar efter fl. Det skulle jag aldrig orka eller vilja, men alla är ju olika.

• Snuttispluttis

Nmg, det låter ju bra ändå då. Man ver ju inte hur man mår efter fl, men bra att din man är beredd på att prata med sin familj :)

Moen, tack för det skrattet! :D

Jag sitter på en pall när jag duschar. Har gjort det länge nu :P

Skönt att du mår bättre och vad spännande att slemmisen släpper!!!! Såg aldrig den med dottern så har ingen koll på hur den ser ut.

Och känner samma som er andra som har skrivit det. Vill komma hem och bara vara vi (familjen). Ingen annan där som vill hålla, gulla och hålla på med bebisen. Det vill jag ju att jag alt. min man gör den första tiden. Svärisarna kommer passa dottern under fl så de kommer ju träffa oss när vi kommer hem. Men de ska få hålla en liten stund var och sen kommer jag vänligt men bestämt be dem åka. Pallar inte att ha en gråtande och överlycklig svärmor där som ska hålla på och berätta för oss hur bra vi har det..

• Snuttispluttis

Hej tjejer!

Har inte hunnit läsa alla inlägg, men det verkar hända grejer för flera nu ju. Skoj!

Måste få berätta att det verkar ordna sig för oss! Min man har fått en tjänst här i Helsingborg så han behöver inte åka tillbaka till Norge och jobba. Och vi har fått förstahandskontrakt på en nyrenoverad 4a mitt i centrum som vi just nu håller på att flytta in i :D En månad kvar till BF så gott om tid att packa upp och fixa inför bebisens ankomst.

Tack för allt stöd! Snart är jag äntligen hemma!!

• Snuttispluttis

Tack för gratulationer! Ni är ju bara för goa här inne :)

Körde bil totalt 9,5 timmar idag och nu ser fötterna ut som ballonger, det värker i hela bäckenet och jag kan inte lyfta benen. Men imorgon är iaf vi och alla våra grejer i vårt nya hem och det är värt allt :D

Nu kör vi slutspurten mot att få bebis i famnen tjejer!

• Snuttispluttis

Vad skönt att det går så bra Zarizen! Och tack för uppdateringen :) Jättesöt liten kille!

Jag tror väldigt lite på allt som sägs starta fl. Så klart att kost och näringsintag gör kroppen mer redo och förberedd. Men att gå i trappor och ta ut sig känns bara taskigt mot min kropp som kämpar som det är med att orka med en hel dag. Skulle inte vilja att fl satte igång efter att ha tagit ut mig massor heller. Känns inte som en optimal start. Med dottern startade det på en lördagmorgon. En lugn hemmadag med mannen var planerad, med god mat, film och mys. Och hade en fantastisk förlossning. Så här blir det inget onödigt springande i trappor. Dagliga promenader i tanttempo och vila är hur jag förbereder mig :) Ja, och ikeashopping just nu då, hehe

• Snuttispluttis

Vilken ambitiös träning Nmg! Jag kan gå nästan en mil på en hel dag, men då är det i snigelfart plus att det inte är mycket med mig när dagen är slut :P

Jag har inte drömt eller känt nåt om kön den här gången. Kanske för att vi fick veta på rul att det är en flicka.

Fast med dottern visste vi inte och då drömde min man att han träffade sin dotter och jag fick en jättestark känsla en dag när jag såg på magen att det var en flicka.

Jag är faktiskt lite orolig att det är en pojke nu, även fast bm sagt flicka. Vi funderar mycket på namn nämligen och inget känns rätt. Undrar om det är för att det egentligen ligger en pojke i magen och att vi borde tänka på pojknamn :P Inget fel med att få pojke, det har köpts lite för mycket rosa grejer bara, haha,

• Snuttispluttis

Usch, mygg låter inget kul Kela. Var i Skåne är det? I Helsingborg märker jag inte av några mygg, men det kanske det aldrig är i städer när jag tänker efter.

Men värmen! Orka packa upp och hålla på i supervarm och kvav lägenhet från sekelskiftet :S Och min man vägrar köpa fläktar för "det kommer inte vara så här varmt länge till"... Hjälper ju inte mig och min valrosskropp nu! Ska se om vi kan hitta nån strand i närheten idag får lite frisk havsluft och bus i sanden för dottern :)

Angående bärsjal har jag en Sino (tror jag den heter). Dock aldrig provat för dottern gillade inte sjal, men bra recensioner av den iaf :P

Och hörrni! Milkshake! Jag kan dricka hur mycket chokladmilkshake som helst nu i värmen. Så galet gott!

Svar på tråden BF Augusti 2016