Jag hade lätt klarat mig utan svärmor och svärfar. Nu står min man väldigt nära sin mamma så det är liksom bara att acceptera, men han vet mycket väl vad jag tycker om påträngande folk, oavsett vem det är.
Svärisarna kommer hyra stuga i Skåne (nära Helsingborg) hela augusti för att semestra säger de. Men egentligen är det bara för att vara nära så de kan komma och vara barnvakt massor. För att hjälpa till när vi packar upp och flyttar in, säger de, men det är bara för deras egen skull. Hade det inte varit för att jag inte ser nån annan utväg än att de ska ha dottern när vi åker in på fl så hade jag aldrig gått med på det. Ett tag funderade vi på om min man skulle stanna hemma med dottern, men vi vill båda att han är med. Dock har jag gjort klart för honom att svärisarna inte är välkomna massor direkt efter födseln. Då vill jag att de åker så vi får de två veckorna för oss själva.
Lite skönt att höra att vi är så många som har småproblem med våra svärmödrar ändå. Det gör det lite lättare att stå ut på nåt vis :P