Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

Häftig förlossningsberättelser Moorii! Vilken tur att de upptäckte det med fostervattnet. Har de sagt nåt om varför det inte var något kvar? Har du läckt utan att märka det?

Och spännande Anlili! Hoppas att det drar igång på riktigt snart med regelbundna värkar :)

Min bebis får gärna stanna i magen till BF (två veckor till). Växa till sig och få lite extra fett på kroppen. Känner mig inte redo för förlossning än heller. Liksom trött, energilös och lite deppig.

Nån mer som känner så eller är ni alla supertaggade?

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-02 22:22:30 följande:

Jag är mentalt väldigt peppad men jag tror också att det beror mycket på att kroppen är så sliten nu.

Vill liksom ha ut bebis så kroppen kan få en chans att återhämta sig. Denna graviditeten har inte varit en dans på rosor tyvärr :(

Ibland kan jag bli lite nere när jag känner att jag säkert kommer att gå två veckor över tiden och att allting bara är dryg väntan. Hade jag bara kunnat göra vad jag vill fram tills det drar igång så hade det väl varit ok men med alla krämpor i kroppen så är det inte mycket som är spännande att ta sig för :/

Hoppas det vänder för dig snart så du känner dig redo för förlossningen <3

Tack gumman! <3

Förstår att du känner så när du har haft det jobbigt så länge. Du känner inte att du har för lite energi inför fl?

Jag är inte orolig för smärtan eller hur det ska gå, jag är rätt säker på att det ska gå smidigt.

Men känner mig inte sådär pirrigt, positivt nervös som jag skulle vilja känna mig. Tror det blir bättre när jag och min man får lite tid för oss själva nu när farmor och farfar kan vara barnvakt lite.
  • Snuttispluttis

Synd att du inte fick fler svar Moorii. Bara att bebisen inte ville vara kvar längre i magen känns ju som ett väldigt vagt svar. Varför startade inte förlossningen då liksom? Jaja, allt gick ju bra ändå så man får väl bara tacksam för det :)

Du har säkert rätt Kela. Bara att det är så annorlunda från när jag var gravid första gången.

Och vad spännande att det känns annorlunda för dig och Mulan nu! Hoppas hoppas att det kickar igång på allvar snart!

14 dagar till BF och jag är väl den enda som vill att bebisen stannar ett tag till :P

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-03 20:21:33 följande:

Jo men så är det ju annorlunda att vara gravid med första och sen vänta nummer två och samtidigt ha en liten hemma. Det kräver ju mer av en att ha småbarn och man kan inte alltid göra vad man vill och vila när man vill som man kunde med första.

Trots att jag har dottern på dagis några timmar varje dag så är jag ändå helt färdig när kvällen är kommen och hon sover. Känner mig så tråkig gentemot henne eftersom jag inte orkar eller kan leka med henne på samma sätt längre. Det dåliga samvetet tar också energi tyvärr :/

Hoppas din bebis stannar inne hela vägen om det är det du önskar och att min kommer i morgon ha ha ha ha....

Ska till bm igen i morgon och förhoppningsvis är det sista gången ;) Har en tid till inbokad men det gör inget om jag missar den :P

Så är det verkligen! Samma med det dåliga samvetet här.. Men försöker lägga energin jag har på att leka och gosa så mycket som möjligt ändå.

Haha, håller tummarna jag också för våra olika önskningar! :D

Skoj! Kan du få hinnsvepning då kanske eller är det för tidigt?

Jag ska till bm på måndag :)
  • Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-04 09:18:56 följande:

Nä jag tror det är för tidigt för en hinnsvepning plus att på ul förra veckan sa dom att tappen var lång och stängd så då går det ju inte.

Hoppas dock att hon säger att bebis är fixerad. Det hade varit riktigt gött. En milstolpe till liksom :)

Har haft ännu en natt av miljoner toalettbesök. Blir så trött!!! Måtte hon komma ut snart!!!!

Grattis till fixerad bebis! En sak att slippa oroa sig för :)

Jag har börjat gå upp på natten 1-2 ggr för att kissa sista veckan, men igår slapp jag och vad bra jag har sovit :D Helt full av energi imorse! Blev nästan rädd att fl skulle starta bara för att jag fått sova så bra, haha :P

Kul att höra ifrån dig Skattenmust och att bebis mår bra :)

Mulan, håller tummarna för fixerad bebis för dig också och att det sätter igång snart.

Funderade på att åka till Helsingör en sväng, men min man tycker det känns läskigt ifall fl skulle börja :P Men är som tur är Hx i stan i helgen så jag får nåt skoj att se på ändå. Har redan kollat in ståndet med brända mandlar ;)
  • Snuttispluttis

Men stort grattis till era bebisar Anlili och Moen! Nu händer det verkligen grejer hela tiden i vår tråd :D

Jag följs gärna åt också även sen, om det blir nån tid över att sitta med telefonen med två barn på heltid :P Det är med skräckblandad förtjusning som jag ser fram emot att bebisen kommer.

Här är en till som inte är helt klar Kela. Fast känner mig inte direkt stressad. Det enda är att vi måste få till besiktning av bilen :/ Sen tycker jag att det är jobbigt att föräldrar och svärisar vill hälsa på, träffa dottern och se hur vi har det. Ingen avlastning när nån av dem kommer på besök tyvärr. Föreslog för min man att vi kunde be hans föräldrar att hjälpa oss med matlagning, städning och sånt istället för att de bara är här och är i vägen och "umgås". Men det tyckte han lät helt otänkbart...

• Snuttispluttis

Grattis till lille pojken Mal mal!

Åh, vad din familj och svärmor låter bra att ha att göra med Kela! Hade gärna bytt med dig ;) Min mamma lät meddela igår att hon kommer och hälsar på nästa vecka och stannar två nätter (på hotell som tur är) för att hon vill träffa mig och dottern. Ingen tanke på att vi kanske inte orkar eller vill med en vecka till BF..

Har suttit idag och skrivit en två sidor lång info på datorn om hur dottern ska skötas. Ska ges till svärisarna så de inte gör för mycket fel när de ska ha dottern när vi är på fl. Av allt med fl är det att dottern ska må bra, vara glad och bli väl omhändertagen som är min största oro. Hoppas att det går snabbt och att vi får åka hem efter de obligatoriska 6 timmarna!

• Snuttispluttis

Grattis Curlingmorsan! Här händer det så mycket att jag inte ens hinner säga lycka till innan bebis är ute :P Jättefin lite kille, hoppas att ni mår bra :)

• Snuttispluttis

Tack för visa ord Kela! Jag vet ju att det kommer gå bra, det är bara mitt kontrollbehov som tror att allt kommer gå åt pipan bara för att inte jag kan göra själv :/

Angående spjälskydd rekommenderar jag att köpa/göra ett med ganska hård och tjock kant. Vi hade ett som bara satt uppe och var rätt tunt till dottern. När hon började vända sig och sprattla mer med benen fick hon liksom upp dem över spjälskyddet, kunde lätt trycka ner det och få ut fötterna mellan spjälorna. Vågade inte lämna henne själv med det spjälskyddet med tanke på att hon hade så dålig koll på motoriken. Kände att det fanns risk att hon typ skulle bryta benet om hon fastnade och fick panik.

Idag har det känts som att jag har ryggskott i korsryggen. Har inte kunnat vrida mig eller böja mig ner utan att ta stöd och det har värkt till så fort jag har tagit ett steg. Har nog gått totalt 100 meter idag.. Foglossning deluxe? Ingen aning, men hoppas att det inte ska hålla i sig :/

Svar på tråden BF Augusti 2016