Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Skönt att du fick en bra natt Kela! Smälla i sig kräftor kanske är ett framgångsrecept? ;)

Haha, nä man får ju tyvärr inte välja när det sätter igång. Fast med dottern startade det en dag då vi hade planerat värsta daten, liksom för att inte vänta längre. Vi ska göra samma på tisdag. Fixat barnvakt, bokat bord på restaurang. Känns som upplagt för att det ska starta då :P

Stackars er som nattkissar ofta! Jag går upp en gång och tycker det är en pina..

Min dotter har alltid varit väldigt gasig och är fortfarande. Kör laktosfritt, men annars äter jag det mesta. Märkte inte att det var nån direkt skillnad om jag undvek nåt när jag ammade. Fast hon var bättre av amning än ersättning.

• Snuttispluttis

Säger som de andra Nmg. Kan diffa sjukt mycket på ett tul. Fattar egentligen inte varför de ens uttalar sig om födelsevikt när det är så stora felmarginaler. Men skönt iaf att allt såg bra ut med fostervatten, moderkaka och så. Det är ju mycket viktigare att hålla koll på :)

Tycker att min lilla i magen har lugnat sig de senaste dagarna, men aldrig såpass länge att jag har velat åka in. Har jag inte känt henne på typ 6 timmar brukar jag ta mig tid och lägga mig ner och känna efter henne.

Kul att det händer nåt Kela! Hoppas att det fortsätter så :)

Jag har inga känningar alls på att nåt skulle vara på gång. Men det är rätt skönt. Hade inte varit kul att gå med förvärkar flera dagar eller så som en del av oss har gjort.

• Snuttispluttis

Det är säkert så Kela. Här började vattnet sippra igårkväll så ska på kontroll idag kl.11. Inga värkar än, men senast igångsättning inom 48 timmar så här blir det bebis snart :D

• Snuttispluttis

Tack tjejer!!!

Allt såg bra ut på kontrollen idag. Ny tid för kontroll imorgon och sen igångsättning på onsdag (BF) om inget har hänt innan. Känna jättekonstigt att veta att det är så få dagar kvar nu :P

• Snuttispluttis

Min bebis är född!!!

Fem minuter i ett förlossningsrum och två krystvärkar så var det klart. Kort förlossningsberättelse ;)

Vi mår toppen iaf! Flicka född 39+5, 3148 gr och 49 cm. Hon är pytteliten!! Kram på er!

• Snuttispluttis

Hade oregelbundna värkar i typ tre timmar. Mellan 3-10 min mellan, men alla varade ca 1 min. Jag trodde det var långt kvar så därför åkte vi inte in tidigare.

Hoppas att det är på gång för dig Kela!

• Snuttispluttis

Åh vad spännande Kela!

När jag ringde fl och sa att värkarna var oregelbundna, men att de kom oftare när jag var uppe och gick än när jag satt ner och mediterade så sa hon "Men upp och gå då" :P En halvtimme senare åkte vi in med 2-3 minuter mellan värkarna.

Anlili, hoppas att det blir ordning på amningen. Konstigt att det är olika mycket mjölk på dygnet :/

Här har det inte runnit till än, men lilltjejen är ju inte ens två dygn än så jag är inte stressad. Börjar bli vanlig mjölk iaf och hon kissar och bajsar så nåt händer iaf :)

• Snuttispluttis

Och måste bara säga, maten på BB Helsingborg är toppen! Stora portioner och ordentligt kryddat. Stor tumme upp :D

• Snuttispluttis

Är bebisen fixerad Kela? Isf skulle jag köra på och röra på mig så mycket som möjligt för att öka på värkarna. Vila och smärtlindrande stannar ju upp värkarbetet så det tar längre tid innan det är över. Och ut på andra sidan med bebis på bröstet är ju målet. Hejaheja!

Svar på tråden BF Augusti 2016