BF Augusti 2016
Men stackars er Mal mal! Jag hade krupp som barn, men kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara för en liten liten bebis :( Hoppas att han blir bättre snabbt!
Nmg, vad ohyfsat alltså! Och vadå, skulle du lämna bort honom över natten redan?! :O Jag hade bett min man att prata med henne om jag var du. Om du inte känner att du själv vänligt men bestämt kan säga ifrån. Så löste jag det med mina svärisar. Min man framförde mina krav utan att såra nån och de fick helt enkelt gå med på det.
Alla vaccin har ju risk för biverkningar. Men man får tänka på att det man skyddar mot oftast är värre. Sen med smittsamma sjukdomar måste man tänka på att enda anledningen till att risken är liten att smittas är för att de flesta är vaccinerade. Börjar folk sluta vaccinera sig för att "det händer aldrig mig" eller "det är så liten risk", ja då ökar ju risken.
Har en vän som skippade nästan alla vaccin på sitt barn för "det skyddar inte förrän han är över ett år och då är den sjukdomen inte farlig för honom längre". Minns inte vilken sjukdom, men det som är att nä, inte farlig för de över ett år. Men om han smittas för att han är ovaccinerad så kan han smitta barn som är yngre än ett år. För små bebisar är många sjukdomar dödliga. Vanlig munherpes kan liksom vara livshotande. Man får vara lite osjälvisk när det gäller smittsamma sjukdomar. Kan ju vara en själv som sitter där med smittad bebis och förbannar andra som inte vaccinerar sina barn.