Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Ja, Misszandra, vilken koll din svärmor verkar ha..

Jobbigt med amningen Anlili, men skönt att mjölken har runnit till :)

Måste nog kika på min packning till BB. Ska ju (förhoppningsvis) bara stanna 6 timmar så det är mest grejer och kläder att åka hem i som behövs. Har inte tänkt på att ta med skötväskan, så tack till den som skrev det! Samtidigt som jag inte tror att bebisen kommer förrän om två veckor blir jag lite stressad av att inte vara färdigpackad. Man vet ju aldrig :P

På tal om skötväska. Nån som har erfarenhet av Storksak+bugaboo? Ska nog beställa den. Vill ha megastor för jag tar med så mycket grejer när jag ska ut (för säkerhets skull liksom) med dottern och det lär ju inte bli mindre grejer med en bebis också :P

• Snuttispluttis

Moen, det är säkert ingen fara, och bara för att hon äter lite för mycket hela tiden. Det mesta är ju normalt när det gäller de små liven så länge som de går upp i vikt, bajsar/kissar och växer. Men skulle det bli större mängder skulle jag kolla upp det. Bebisen till en kompis kräktes typ jämt, fast mer än att det bara rinner. Det visade sig att han hade nåt fel på magmunnen som de opererade. Då slutade han kräkas så onormalt mycket. Men som sagt, ramen för vad som är normalt när det gäller bebisar är väldigt stor och alla är olika. En kompis bebis bajsar varje gång hon äter och det är så löst att det rinner upp längs hela ryggen varje gång. Så de byter kläder vid varje blöjbyte. Fortfarande normalt dock så alla har det olika.

Kör du med napp? Har du väldigt mycket mjölk så det kommer väldigt fort? Hur ofta ammar du? Kan ju vara så att hon mer vill snutta än är hungrig ex varannan gång hon visar sugbehov och att mjölken inte får plats i magen? Kanske prova att ge lillfinger eller napp och bara vara nära istället för bröst?

• Snuttispluttis

Och måste bara få gnälla lite..

10 dagar till BF och har svärisar boende i stuga utanför stan som helst vill umgås varje dag. Och på tisdag kommer min mamma och syster ner och bor på hotell två nätter för att umgås. Alltså, förstår att alla vill träffas och se hur vi har det i nya lägenheten, men måste de göra det så nära BF? :/

Jag har blivit så sjukt osocial nu på slutet av graviditeten. Stör ihjäl mig på svärmor som ska kramas och pussa på kinden varje gång vi träffas och skiljs (och det är typ varannan dag nu). De enda jag vill ha nån slags kontakt med är min man och dotter. Resten kan hålla sig på avstånd!

Nån mer som kör taggarna ut så här på upploppet?

• Snuttispluttis

Tack för pepp och för att höra att ni inte heller har det lätt med era föräldrar och svärisar! Det hjälper!

Får se hur många träffar jag lyckas dra ner se till innan den här upplevelsen är över och de åker hem igen. Med min mamma och syster gick det bra. Det blev bara en dag för de ska till Ullared och sen ska de komma när bebisen är född.

Här är en till som vill ha bebisen för sig själv när hon kommer! Tror inte att jag låter nån annan än min man hålla henne de första två veckorna åtminstone. Det är en så störig grej, men jag använder typ inget parfymerat, inte ens tvål. Och om svärmor eller nån annan håller min dotter nu så luktar hon av deras parfym sen så jag måste bada henne för att det ska försvinna. Så vill jag inte ha det med bebisen i början. De ska ju inte bada så ofta och om hon luktar svärmor kommer jag inte vilja håll henne längre. Så det är min huvudanledning.

Jobbigt med sån babyblues Anlili :/ Hoppas att det känns bättre med lite mer sömn och skönt att din man avlastar lite!

• Snuttispluttis

Vad kul att din pappa är så engagerad Kela! Och låter som det är på ett bra, lagom sätt också och inte sådär drygt och påträngande som mamma/svärmor gärna blir. Skönt att ha en bra och trygg barnvakt sen när det drar igång :)

En till här som typ tappat matlusten. Minns att några av er skrev om det förut. Känns som det kan bli en negativ spiral när man inte äter ordentligt, blir svag, trött och lite nedstämd och äter ännu mindre :/

Hur gör ni andra? Tvingar ni i er bra grejer på regelbundna tider eller äter ni det ni är sugna på lite när suget dyker upp?

7 dagar till BF och fortfarande inte pepp.. Skyller snart på vädret, för usch vad tråkigt det är :(

• Snuttispluttis

Grattis till bebisar Mika och Nefermiw!!! Hoppas att ni alla mår bra :) Hur känns det efter ks Nefermiw?

Grattis på födelsedagen Mulan! Hoppas att det blir bebis i present :D

Kela, tror att deppen går över när bebisen väl kommer. Jag kan ju inte fortsätta vara gravid för alltid och som det är nu är jag ju inte den bästa mamman. Så även om dottern snart kommer få dela mig med sin syster så kommer jag kunna ta bättre hand om henne ändå med tanke på att jag inte är gravid längre. Det är mest jobbigt att gå och vänta på förändringen och inte kunna förbereda sig mer på den.

Och vilken rejäl frukost! :P Jag hade aldrig fått i mig så mycket på en gång. När blev du hungrig igen efter det?

En vecka till BF idag och jag försöker lämna lägenheten så mycket som möjligt. Det brukar betyda typ 2-3 timmar iväg på nåt varje dag. Idag blev det storhandling med totalt 3 km promenad till och från bilen. Jag gör inte många knop när jag är ute och går nu. En vecka till och jag kommer nog inte röra mig framåt öht, hur mycket jag än vaggar och gungar, haha.

Min förra började med vattenavgång så vore skönt om det gjorde det den här gången också. Men antar att det blir värkar på natten som tilltar tills man måste åka in. Känns så drygt om det börjar så bara. Komma in till fl med ingen sömn i bagaget liksom :/

• Snuttispluttis

Hejaheja med vräkningen Mulan!

Åt du inget mer på hela dan sen Kela? :O

Nu när vi närmar oss helgen (och sista veckan som svärisarna är i området) så känner jag att bebis gärna får kika ut när som helst. Jag kände mig t.o.m lite pirrigt spänd igår! Så skönt att känna så :D

Jag hade jättekort latensfas sist och hittills inga perioder med förvärkar så antar att det blir rätt snabbt förlopp den här gången också. Men lite mensvärk och så har det ju blivit. Och alltså. Det går inte ta miste på när det är på gång på riktigt och inte. Jag lovar!! :)

Jag ser inte så stor ut, men kommer knappt framåt när jag går ändå :/

Ska köra till Lund på måndag (39+4) och fixa med samordningsnummer till dottern hos polisen. Född i Norge så hon "finns inte" i svenska register än. Vi ska ta med BB-väskan för säkerhets skull :P

• Snuttispluttis

Och jättefin bild Hallonpajen! Inga gravidbilder här. La 8000 kr på ettårsbilder på dottern så får spara fotografpengarna till bebisen istället :P

Lycka till Johannesson! Hoppas att det går smidigt :)

• Snuttispluttis

Är ni inte rädda för att ramla ner från vad ni än står på när ni putsar fönster? Jag har måttlig höjdskräck i vanliga fall, men som gravid vågar jag knappt ställa mig i en trappa utan att hålla mig i :P Balansen suger som höggravid, haha

Jag gör inte heller nåt speciellt för att få igång det. Det händer när det händer. Men har tagit tag i mitt sömnfuskande (tittar på serier för länge) så jag iaf ska vara så utvilad som möjligt när det väl sätter igång :)

Skönt att vikten börjar vända Mal mal. Ett gott tecken på att allt är som det ska då ju :)

• Snuttispluttis
    Kela1981 skrev 2016-08-12 21:03:32 följande:

Nä jag åt inget mer sen förutom lite frukt på kvällen :)

Vad skönt att det har släppt för dig äntligen!

Ha ha ha ja det känns som att det är läge att sätta BB-väskan i bilen för nu är det så nära så man vet ju aldrig vart man är när det drar igång å framför allt om man sk en lite längre sträcka :)

Då kanske vi ses på fl på måndag XD

Men oj! Även om jag äter rätt lite nu så hade jag aldrig klarat att gå så länge utan nåt alls. Får du halsbränna på kvällen även om du äter så lite på senare delen av dagen?

Tack! Ja, jag är riktigt lättad. Hade varit så tråkigt att åka in på fl med dålig inställning.

Jag vet :P Grejen för oss är att vi ska ta taxi till fl och bilen står i garage över 1 km hemifrån. Så vill ju ha BB-väskan hemma. Får lägga in den i bilen och ta ur den igen när vi kommer hem.

Aha, du ska föda i Lund?

Hade ju varit coolt om vi hade hamnat där samtidigt båda två, men jag ska inte föda förrän tidigast onsdag har jag tänkt ;)
Svar på tråden BF Augusti 2016