BF Augusti 2016
Grattis Kela!!! Vad kul att höra :D
Nu är det bara att peppa för förlossning då ;)
Grattis Kela!!! Vad kul att höra :D
Nu är det bara att peppa för förlossning då ;)
Haha, ja men än är det ju ett tag kvar till BF för dig och mig ;) Du ska se att tappen kommer utplåna sig lagom till BF, hehe.
Jag är så irriterad på alla som tror att bebisen ska komma tidigt att jag gärna kniper och håller henne inne till BF bara för att ha rätt :P
Lycka till Moen! Hoppas att allt ser bra ut och att det är nära för bebisen att komma ut om du inte redan ligger med bebis i famnen! :D
Haha, Kela, nä det går väl inte. Blir bara så less på folk och deras åsikter. Svärmor t.ex. De kommer ner imorgon och ska bo i stuga i tre veckor för att semestra, men mest för att träffa oss och vara tillgängliga som barnvakt till dottern när vi är på fl. De kan stanna som längst till 24 augusti. Då är jag 40+6. Det finns inte i deras värld att jag skulle gå så länge, men det är ju möjligt. Fattar inte hur de tänker, men men..
Här har jag äntligen börjat packa BB-väskan. Eller fl-väskan blir det ju mer eftersom vi inte planerar att stanna. Och sleepcarriern är tvättad och ska träna på att knyta bärsjalen. Nu händer det bebisgrejer :D
Trist, men du är i latensfasen alltså iaf?
Åh vad skoj och spännande Moen!
Vad mysigt Kela! Hade varit kul om min dotter förstod att det kommer en bebis snart. Hon vet att det är nåt speciellt med magen, men mest gillar hon att pilla mig i naveln (som putar ut) :P
Är också törstig hela tiden! Och känns som jag har en melon (eller ett bebishuvud, hehe) mellan benen när jag går. Både vill att de tyska dra igång och att det ska dröja. Vill ha ut bebisen, men vill ha mer tid med bara min dotter också :/
Ja det är jättemysigt men ändå svårt att veta hur mycket hon egentligen fattar. Hon är ändå så liten :/
Håller med dig i att man längtar efter bebis men samtidigt vill passa på att njuta ordentligt av tiden med dottern. Jag blir lite deppig nästan ibland när jag tänker på att hon inte vet vad som väntar och att hon behöver dela med sig av framför allt mamma inom en väldigt snar framtid. Vill liksom kunna ge henne extra mycket kärlek de veckorna som är kvar nu.
Tror hon känner av det också för det är väldigt mycket gosande här hemma och hon är väldigt mammig :)
Jag tycker det är bökigt att luta mig framåt också. Känns som magen tar emot mot låren så fort jag försöker nå något ha ha ha ha
Lycka till Moen! Hoppas att det redan är över och att du ligger med bebis i famnen :)
Känner igen en del grejer Nmg.
Jag mår också illa mer igen
Sjukt lättretlig
Noll energi
Svårt att andas ibland även om jag ligger på vänstersidan
Och inatt fick jag för första gången känna av onda förvärkar då och då under hela natten. Ingen aning om hur ofta, men nog ont för att väcka mig vad som kändes som hela tiden.. Resulterade i att jag var tvungen att gå upp och kissa två ggr, äta en gång och dottern sov oroligt hon också. Så idag är vi båda dötrötta och griniga, yay...
Grattis till ers bebisar Moen och Miszandra!!!! Hoppas att ni mår bra och kan njuta av bebisbubblan :)
Jag läser också gärna förlossningsberättelser när/om ni orkar skriva. Tycker det är jätteskoj och spännande att läsa :)
Har haft samma Kela, senast igår på högersidan. Sjukt obehagligt, hade inget sånt med dottern :/
Tre veckor tills jag tror att bebis kommer idag (40+3) :P Gillar att ha rätt så kom igen bebis!
Stackars er med så svullna fötter! Skönt att veta att det försvinner efter fl iaf. Snart får vi alla våra kroppar för oss själva igen :D
Jag har stått still på 15 kg upp i typ en månad snart. Tror att jag kommer hamna på typ samma slutvikt som med dottern så det känns okej.
Inatt när dottern var orolig och väckte mig var min ena hand svullen så jag knappt kunde böja fingrarna, men det var borta på morgonen sen. Måste ha legat på den.
Hoppas att ert färdknäppande och andra metoder funkar! Här gör jag bara vad jag måste :P