Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Förstår dig Kela! Jag hade ju tur att det eskalerade. Hade aldrig pallat en natt med de värkarna.

Och förstår att du vill vara utvilad, men du kommer inte vara det när det kör igång oavsett. Och ändå kommer du ha den där energin du inte visste att du hade och orka krysta ut din lilla skatt.

Men kan du inte åka in så de kan ta hinnorna eller nåt? De är ju positiva till att ni får komma in när inte orkar mer så då är det väl lika bra att köra på. Ut på andra sidan gumman! Du fixar det här!

• Snuttispluttis

Skönt med bättre besked på tul Nmg.

Det kommer gå toppen, och med igångsättningstid så har du ju en definitiv deadline för när det är över och du får träffa bebisen :)

Vi har kommit hem. Allt såg bra ut på alla undersökningarna och snuttan har bara gått ner 7% av vikten så hoppas att det vänder också de kommande dagarna.

Ni som har fått era bebisar, när vände viktkurvan för er?

• Snuttispluttis
    moen skrev 2016-08-18 19:03:56 följande:

När vi åkte hem efter 2 dagar hade hon gått ner 5% (170g). Efter 5 dagar hade det vänt och hon hade gått upp 90g och 10 dagar senare vägde hon 150g mer än sin födelsevikt :D

Låter ju som himla bra siffror :)
  • Snuttispluttis

Grattis Kela!!! Äntligen och bra jobbat :D

Låter inget trevligt med ruptur då :/ Ska nog sluta tycka synd om mig själv när det gör ont i mitt enda stygn..

Ligger du kvar på BB eller?

Och Hazelgrace.. Stackare vilket trauma! Kan inte ens börja föreställa mig hur förvirrande och fel allt måste kännas.. Men du fick din lilla bebis och snart ska du se att ni får vara tillsammans och då hoppas jag att minnet av allt traumatiskt bleknar <3

• Snuttispluttis

Lycka till Josefineq!

Alltså Moen, det där låter ju inte normalt :/ Jag ska fråga min kompis lite mer om va det var de opererade hennes bebis för när han kräktes så mycket.

Jag blev lite om i bröstvårtorna första dagarna, nu känns det inget :)

Jag sydde tre stygn med första och ett stygn med andra och smörjade aldrig med nåt där nere. Tror att det handlar om hur fl går, hur man krystar och hur bm hjälper till.

Här tycker jag att amningen funkar bra. Vi har inte vägt sen vi lämnade BB, men lillsnuttan är glad och sover bra. Inget bajs än dock (förutom barnbecket), men min första bajsade bara en gång i veckan första månaderna så jag är inte orolig (än). Hoppas på hembesök av bvc snart så vi kan se vikten. Får ta till lite ersättning om hon har gått upp för lite :)

Kram på er!

• Snuttispluttis

Kela, ge inte flaska, ge med kopp eller sked. Då undviker du att hon hellre vill ha flaskan för att det är enklare för henne. Och ge inte för mycket ersättning per gång. Då kan du töja ut magsäcken för mycket på henne så brösten aldrig kommer kunna ge tillräckligt.

Mjölkstockning, amma bort det är det bästa. Gör ont som tusan, men det hjälper. Kan handmjölka bort det också, men bebis är bäst :)

Har skrivit till min kompis om hennes bebis så berättar när jag har hört från henne.

• Snuttispluttis

Moen, har fått svar från min kompis. Hennes bebis gick också upp bra i vikt. Hon tycker att du ska åka till barnakuten och be dem ta prover för att kolla salthalterna i blodet. Om de är onormala så vet man att nåt är fel.

• Snuttispluttis

Hej era kämpar!

Lider med er som fortfarande väntar på att bebisarna ska titta ut. Känner igen det där med att isolera sig. Jag blev totalt antisocial sista veckorna och träffade knappt svärisarna som var här.

Grattis Hallonpajen!! Säger som nån annan gjorde. Bra med en rejäl bebis :) Min lilla var nere under 3 kg innan hon vände. De är inte stora då alltså. Stl 50 sitter som en säck på henne fortfarande.

Ni som har fått era bebisar hoppas jag har det bra!

Min lilla tjej är två och en halv vecka gammal och mår prima. Går upp lite för långsamt i vikt för att hon är en sån bekväm ammare som bara somnar så vi ger lite ersättning för att hjälpa till lite :)

Hektiska dagar som går i ett med två blöjbarn, amma, göra mat/mellanmål, plocka fram och plocka undanschasa hålla båda på gott humör. Men kvällarna är lugna som tur är.

Blir inte mycket tid att sitta här längre tyvärr, men jag tänker på er och önskar er lycka till med era små guldklimpar om vi inte hörs av mer!!! <3

• Snuttispluttis

Jag har märkt på min lilla tjej att hon blir väldigt stressad och vill amma när det händer något som hon inte är trygg/van vid. Typ nåt nytt ljud eller så. I början trodde jag att hon var hungrig jämt, men sen jag fattade vad det berodde på så kan jag strunta i att ge henne bröstet de gångerna och bara ha henne i famnen och lugna henne så blir hon trygg igen utan att ha fått amma. Hon har ingen napp (har provat lite, men hon tar den inte).

Moen, var ni på akuten och tog prover? Låter ju hemskt att ni och lilltjejen ska ha det så där..

En fråga, kan era bebisar ligga vakna i vagn/rede/säng och bara vara tysta och nöjda?

Min lilla kan ligga typ 20 min så.

Att jag frågar beror på att min första typ inte lämnade min famn de första fyra månaderna. Så nu känner jag mig som en sämre mamma bara för att jag låter bebisen ligga själv vaken :/

Men det är så skönt för då kan jag ta hand om storasyster (14 månader) eller fixa nåt i hushållet.

Ska sägas att hon nästan hellre ligger själv när hon är vaken än när hon sover.

Svar på tråden BF Augusti 2016