Inlägg från: Snuttispluttis |Visa alla inlägg
  • Snuttispluttis

BF Augusti 2016

Åh, och var hos bm i Helsingborg för första gången idag. Jättetrevlig och bara 50 meter från där vi bor så jag är supernöjd :) Och bebisen har fixerat sig! Var rädd för att hon inte skulle göra det iom att jag är omföderska, men jodå. Duktig tjej :D Fick också kommentaren att "oj, vad fort din första fl gick, ring in så fort du känner att det startar". Skönt att det är nära till sjukhuset.

Nån som har tagit taxi till fl förresten? Hur reagerade chaffisen?

• Snuttispluttis

Moen, åh, marängswiss är så galet gott! Åt det på dagen när min dotter föddes så ska nog blir lite i sommar också. Kanske kan pricka in igen :P Har handlat till milkshake också nu så jag slipper köpa färdig. Funkar ju inte att betala 45 kr varje gång liksom..

Skönt att bebisen kom igång! Man får ju tänka på att de sover mycket och har man ätit/druckit dåligt blir ju bebisen slöare också.

Kela, samma som hemma hos min mamma då. Fast hade tur med insekterna i år. Bara flugor, inga mygg.

Haha, då drar han till med nåt i stil med "men då är du ju inte höggravid".. Nä, men det funkar rätt okej när fönstren står öppna iaf.

Hur långt åkte ni då Mulan? Antar att de flesta taxichaffisar har varit med om de flesta olika sorters körningarna. Nice att slippa betala :P

Vi har också nära Nefermiw, därför vi tar taxi. Annars hade vi tagit bilen. Som det är nu kommer bilen stå ornerad längre bort än sjukhuset ligger, haha.

Gillar också ergobaby bättre än babybjörn, men det där beror nog mycket på kroppstyp.

Ska se om jag kan få till en bild på magen. Har fått bristningar på buken nu.. Fast rätt bleka så hoppas att de inte blir sådär lila och stora som jag har sett att man kan få.

• Snuttispluttis

Men åh vad läskigt Mal mal! Stackarn vad ont det måste ha gjort :(

Och ännu fler fina magar! Det blir aldrig några bilder tagna på magen här :( Tänker varje dag att jag ska göra det, men alltid nåt som ska göras (idag handlade vi möbler på Ikea) och har jag en stund över ligger jag och vilar.

• Snuttispluttis

En fråga till omföderskorna här förresten.

Alla (utom jag) är heeeelt säkra på att bebisen ska komma innan BF för att det är så tätt efter fl med dottern. Jag blir nästan irriterad när typ svärmor konstaterar att "det är klart bebisen blir tidig". Vad tror ni andra? Och hur tänker ni?

Har frågat bm och enligt henne finns det inget som säger att en omföderska får tidigare, bara att själva fl går snabbare.

• Snuttispluttis

Hoppas att era bebisar fixerar sig snart. Tycker själv att det hade varit lite läskigt att börja fl om inte bebisen var fixerad. Risk för att klämma navelsträngen och det. Fast antar att de har lite extra koll om bebisen inte är fixerad.

Och vad nära BF flera av er är! Blir avis :P

Tre veckor kvar här.. Fast massor som inte är klart hemma så är väl bra att vi har lite tid kvar. Hade inte varit skoj att få hem bebisen till det här flyttkaoset. Matbord i köket på plats idag iaf så nu ska vi sluta äta ute varje dag :D

Kela, är den bra? Lär du dig nåt? :)

• Snuttispluttis

Jag födde min dotter i gynställning. La mig så när det var dags att krysta, innan hade jag suttit i meditationställning. Tyckte det funkade bra. Bm ser vad som händer och jag slipper se nåt, haha :P Nä, men jag orkade inte sitta på huk eller nåt sånt.

Dottern föddes 41+1 och vägde 3378 gr. Jag är inget orolig för stor bebis. Tror lilltjejen håller sig under 3800 gr :)

Men usch vad sorgligt med en som fött döda barn två ggr :'( Fick hon en levande bebis till slut Kela?

Hade första onda förvärken (eller vad det nu var) igårkväll. Bebis hade kört ett träningspass och sen kom det. Inte skönt, men inte så att jag trodde att fl var på gång direkt :P

37+0 idag!!!

Tycker också att magen är tung nu! Känns verkligen att jag har ett bebishuvud mellan benen :P

• Snuttispluttis

Förstår att du grät Kela! Det hade jag definitivt också gjort. Och skoj med ul! Du får berätta hur mycket man ser av bebisen när hon är så stor. Liksom, om du får se hela henne i bild samtidigt eller bara olika delar.

Ska börja se på det där md dagisplats till dottern. Tänker att efter årsskiftet kanske vi kunde börja lite smått om det finns plats :)

Nån med erfarenhet av olika dagis i centrala Helsingborg?

• Snuttispluttis

Misstänkte att det var så Anlili. Fick ett megasnabbt ul när vattnet hade gått med dottern för att konstatera att hon var fixerad. Typ 10 sekunder eller nåt, men då var det som du säger. Huvudet tog upp hela bilden.

Stackars er som har ont och massa sd! Jag hade som sagt mina första två onda igårkväll (37+0). Sd får jag ju lite då och då under en dag, men aldrig sådär många på en gång. Oftast bara en åt gången för att jag ex har böjt mig ner eller gått för fort. Och då är jag ändå omföderska.

Hade det inte varit för min psoriasis (och det ekonomiska och tidsaspekten så klart) hade jag kunnat skaffa hur många barn som helst :P

• Snuttispluttis

Förstår precis Kela! Jag har inte jobbat sen september 2014 och bodde ett år i ort i Norge där jag inte kände nån. Ville inget hellre än att ha trevliga vuxna att umgås med och få besök var jätteskoj. :P Tycker lite så fortfarande faktiskt, även om det är rätt ansträngande om man känner att man måste underhålla. Men med rätt kompisar är det så kul att umgås en dag!

Svar på tråden BF Augusti 2016