• Gemmy

BF Juli 2016 (ny!)

Hej!
    Jag är gravid i vecka 15 (14+1) idag och har BF den 16 juli enligt senaste ul. Har ett barn sen innan, och var då med i en grupp här på familjliv, där vi följde varandra och diskuterade allt mellan himmel och jord, men speciellt gravideten och bebisar så klart :) Det var jätte kul, speciellt när man frågar om hjälp, jämför, delar, räknar ner dagarna tillsammans och till sist, hejjar på varandra inför förlossningen, och det är något jag saknar otroligt, och det är därför jag har startat den här gruppen och undrar om det finns några som är intresserade och vill följas åt?

Har sett att det ska finnas en annan, men då måste man tydligen gå med i någon fb grupp, och det vill jag inte. Så finns det andra som känner samma, så kan vi samlas här istället och följas åt :)

• Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)
  • Sommarmalva

Jag har inte heller problem med libero. Det är de som vi använder just nu. Pampers däremot tycker jag blir så stora, tjocka och svampiga när det är mycket kiss i, som det kan bli på natten om han sover länge. Ibland ser det t om ut som att han inte skulle kunna få ihop benen...
    Max somnar i sin säng på kvällen, mest för att jag vill det. Vill inte ha trångt i sängen. Vi har bara en 160 säng. Men när han vaknat på natten/tidig morgon och ätit så får han ligga bredvid mig för då orkar jag inte natta om, och oftast är det trögt att få honom att somna om då.

• Liinaa91
    calabalic skrev 2016-08-31 20:33:31 följande:

Sover han 22-05 utan uppvak? Min bebis sover ganska bra hittills, somnar för natten ca 20 och vill stiga upp omkring 08, fast då är det ju med ca 3 amningsuppvak. Så jag är ju utsövd när jag vaknar! Vågar inte riktigt hoppas att det ska fortsätta så, sonen sov ju extremt dåligt (23-06 med uppvak minst en gång i timmen i 9 månader, plus dålig dagsömn..) så vet ju hur det KAN vara..

Ja.. men det har varit så dom senaste 3 - 4 dagarna, dock vaknar sen vid 6.30 igen. Först va det 1 gång i timmen sen vart 2-3 timme. Så hoppas han fortsätter så.
  • cutepoison

Jag tycker nog ändå E sover bra över lag. Igår t.ex somnade han vid 22 och vaknade vid 00 och ammade. Sen sov han till 4 och sen sov han till halv 8. Det är jätteskönt fast man är lite "groggy" när man ammar där på natten :p

• Moorii
    cutepoison skrev 2016-08-31 22:00:38 följande:

Jag tycker nog ändå E sover bra över lag. Igår t.ex somnade han vid 22 och vaknade vid 00 och ammade. Sen sov han till 4 och sen sov han till halv 8. Det är jätteskönt fast man är lite "groggy" när man ammar där på natten :p

Haha, ja. Jag måste sitta och kolla mobilen, för annars nickar jag till :P
  • cutepoison
    Moorii skrev 2016-08-31 22:05:25 följande:

Haha, ja. Jag måste sitta och kolla mobilen, för annars nickar jag till :P

Samma här :p. Sitter med mobilen i ena handen. :p
  • Sommarmalva

Ja när man ammar mitt i natten är mobilen guld! Värre är det när det efter amningen är dags för ersättning i flaska. Alla händer upptagna! Händer att jag nickar till, och mat kommer lite varstans... Nån som har tips? Hur håller man sig vaken när man ger flaska?

• cameleon
    Sommarmalva skrev 2016-09-01 09:16:07 följande:

Ja när man ammar mitt i natten är mobilen guld! Värre är det när det efter amningen är dags för ersättning i flaska. Alla händer upptagna! Händer att jag nickar till, och mat kommer lite varstans... Nån som har tips? Hur håller man sig vaken när man ger flaska?

Haha, jag har inte nickat till än (jag ger bara flaska). Jag pratar och stryker lillan på huvudet och kinderna medan hon äter. Det som är drygt är att "vingla" ner i köket och värma vatten och blanda till flaskan.. Inatt hade jag feber också så det var extra jobbigt!
  • cameleon

När jag ger flaskan så brukar jag ha lillan i nestet, jag sitter i skräddarställning och drar upp nestet lite över mina ben så hon halvsitter. Jag orkar inte ha henne på armen för hon är så tung, haha..! Då har jag en arm fri :)

• Sommarmalva
    cameleon skrev 2016-09-01 10:19:09 följande:
    Haha, jag har inte nickat till än (jag ger bara flaska). Jag pratar och stryker lillan på huvudet och kinderna medan hon äter. Det som är drygt är att "vingla" ner i köket och värma vatten och blanda till flaskan.. Inatt hade jag feber också så det var extra jobbigt!
    Visst är det jobbigt att fixa flaskan på natten. Jag brukar hälla upp lagom med vatten på kvällen för på natten är jag så trött och ser nästan inte vad jag gör
    Jag har inget babynest så jag har alla händer upptagna tyvärr.
Svar på tråden BF Juli 2016 (ny!)