• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Guldbankett

aldrig hört talas om en förälder som aktivt väljer att utsätta sitt barn för (onödig) smärta och infektionsrisk.

Det är väl inget måste med örhänge? Vet många vuxna kvinnor som inte har hål i öronen. tiderna ändras.

• Anonym (???)

Varför i hela friden ska ni ta hål i öronen på ett så litet barn? Det är för att hon ska behaga er va? Vara söt och gullig?

• Anonym (Mamma)

Ska jag ta med is eller INTE??!

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:13:31 följande:
    Håll dig till frågan istället
    Nej.

Att tillfoga så små barn smärta för att man själv tycker att det är "fint" kommer jag alltid att kritisera, vänta hellre till barnet själv kan välja. Om du har något emot detta så föreslår jag att du väljer att använda knappen "Anmäl" på mina inlägg.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Allvarligt?)

Har du diskuterat dina planer med någon som kan ta hål i öronen på henne? Någon som har erfarnehet av att ta hål i öronen på en treåring?
    Jag tänker mig att du kanske kan lyckas ta ett hål, men sen kommer det krävas 2-3 personer för att hålla fast henne så att de kan ta det andra. 
    OM jag skulle få för mig att göra så med min treåring skulle det kräva sövning för att få det gjort, finns inte en chans att hon skulle tillåta det.
    Vänta tills hon är 6-7 år åtminstone och kan sköta om såren ordentligt och förstå att om kompisarna drar i örhängena måste hon säga ifrån redan innan det börjar göra ont.

• Guldbankett
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:05:35 följande:

Det finns inga passande smycken för en liten flicka på en piercingstudio! Jag tänker inte komma hem med en ful titanplupp på henne. Dessutom tror jag inte ens de tar hål på småtjejer.

Men ni är OT. Håll er till ämnet!

Nej herre gud, hellre att hon får ett fint smycke hos en outbildad piercare (frisör) än att riskera ett fult smycke och säkrare metod. Jösses... är du på riktigt? Körkort för att få skaffa barn nästa?
  • Anonym (Allvarligt?)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:19:09 följande:

Ta med vodka eller nåt, så att barnet får rejält fördröjd reaktionstid. Så att hon inte råkar slita sönder örat när hon försöker komma undan smärtan.
  • Anonym (Inte alls!)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:19:09 följande:

Det är mycket oansvarigt och egoistiskt att utsätta en treåring för både den smärtan det blir och infektionsriker. Hur kan man vilja göra så mot sitt barn!

Vad tror du egentligen att du får för svar när du ställer en sån fråga. En mamma gör inte så mot sitt barn
  • Anonym (Jag)

Vissa borde inte ha barn...

• Eza

När jag var mindre funderade jag ibland på varför inte mina föräldrar tog hål i mina öron när jag var liten, eftersom så många andra hade det. Jag fick det i födelsedagspresent, precis som jag önskar mig, när jag fyllde 13 år.

Idag har jag full förståelse för varför inte mina föräldrar tog hål i mina öron när jag var så liten, de ville inte utsätta mig för smärtan när jag inte valt det själv, och dessutom inte göra ett kosmetiskt ingrepp som jag inte själv kunde förstå innebörden av. Och detta är jag otroligt tacksam för, även om jag bara var 13 år när jag gjorde hålen så fick jag iallafall välja själv.

Förr tog många hål i öronen på småbarn, inte en aning om varför.. Men det ser man ju sällan idag, och det är nog för att många föräldrar tänker steget längre idag.

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?