• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • gbgumman
    Anonym (568) skrev 2016-01-17 19:36:46 följande:

Skulle ungen inte vilja ha hål i öronen när hon är äldre är det bara att låta dom växa igen. Värre att döpa barn tycker jag. Det går inte göra ogjort.

Nä mina hål växer inte igen.
  • Anonym (Åsnor)
    Cazandra skrev 2016-01-17 19:26:00 följande:
    Inget fel med att ta hål i öronen i den åldern!! Fick själv hål när ja var 2 år adligt ångrar mej! Ett litet barn kan ha stor glädje av fina örhängen! O vilken mamma tror själv att låtsas örhängen sitter kvar på barnens öron? Fattar inte varför folk kan bli arga på örhängen. De blir säkert sura och har massa åsikter om när barn ska ha mobiltelefoner, när de ska sova, hur mkt grönsaker de ska äta, när döttrarna får börja med bh. Men ska aldrig fråga om uppfostrings råd eller råd om sina barn på sådana här sociala media ställen!!! Då kommer du alltid få konstig kritik!
    Vad förvånad jag är över hur (dåligt) du skriver och vilket nick du har Not.

Kjamizzzz
  • Anonym (Åsnor)
    Anonym (låt bli?) skrev 2016-01-17 19:04:24 följande:
    Om du struntar i att det gör ont, kan bli infekterat, ärrbildning osv så kanske du tar intryck av att en stor del av folk du möter inte kommer tycka det ser det minsta "fint" ut utan däremot kommer betrakta dig som en omogen idiot.
    +1
    Inget fel med att ta hål i öronen i den åldern!! Fick själv hål när ja var 2 år adligt ångrar mej! Ett litet barn kan ha stor glädje av fina örhängen! O vilken mamma tror själv att låtsas örhängen sitter kvar på barnens öron? Fattar inte varför folk kan bli arga på örhängen. De blir säkert sura och har massa åsikter om när barn ska ha mobiltelefoner, när de ska sova, hur mkt grönsaker de ska äta, när döttrarna får börja med bh. Men ska aldrig fråga om uppfostrings råd eller råd om sina barn på sådana här sociala media ställen!!! Då kommer du alltid få konstig kritik!
    Som sagt

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Skulle ungen inte vilja ha hål i öronen när hon är äldre är det bara att låta dom växa igen. Värre att döpa barn tycker jag. Det går inte göra ogjort.

Det går inte att göra hål i öronen ogjort heller. Att bevisen försvinner innebär inte att handlingen gör det. Dessutom försvinner inte hål alltid heller.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (trams)

Konstig jämförelse, det är ju enklare att gå ur svenska kyrkan och därmed "bryta" sitt dop än att vänta på att det ska växa igen och alltid ha prickar på örsnibbarna för att man inte vill ha hål i öronen. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Åsnor) skrev 2016-01-17 16:40:41 följande:

Å andra sidan är det ju bra att de märker upp sina barn så man vet vilka föräldrar som är lite bakom. Så slipper man öda energi på dom.

Synd att barnen får betala priset bara.

Ja det säger mer om dig än mig att du skulle behandla mitt barn illa bara för att det är mitt barn och jag valt att ge henne örhängen
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Vänta) skrev 2016-01-17 18:53:40 följande:

Hej ts

Förstår din tanke med att det är fint med hål i öronen. Tycker själv det är jätte fint. Men att ta min känsla och föra över den på min dotter kändes smutsigt. Det är hennes kropp och efter som det inte på något sett var nyttigt för henne så lät vänta jag ut henne. När hon var fem så börja hon själv prata om det. Jag ville hon skulle vara riktigt säker på sin sak så jag sa "du får vänta tills du blir 6 innan du får". När hon blev sex ville hon inte längre. Jag var lite besviken men höll masken. Så plötsligt en dag när hon nästan skulle fylle sju så sa mamma nu vill ja. Fråga om hon verkligen var säker och det var hon så vi boka tid och hon var hur cool som helst. Inte ett gnäll eller aj. Nu var hon trygg i sitt beslut och allt gick galant. Hon älskar sina hål men är lite sur på min som säger att hon får vänta med dinglande örhängen. Nu har det gått två år och hennes hål är helt perfekta.

Tack för ett trevligt svar. Jag är inget monster. Jag ska fundera på det men jag ser inget fel i att göra det nu. Jag själv fick i den åldern och många av mina vänner. En del av mina vänner som har barn i hennes ålder har gjort det också.
  • Anonym (Mamma)

Tack!!!! Äntligen en vettig person förutom första svaret jag fick. Blev ärligt talat chockad över reaktionen här och alla påhopp, folk är ju inte kloka...
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (trams) skrev 2016-01-17 20:25:54 följande:

Konstig jämförelse, det är ju enklare att gå ur svenska kyrkan och därmed "bryta" sitt dop än att vänta på att det ska växa igen och alltid ha prickar på örsnibbarna för att man inte vill ha hål i öronen. 

Ja det måste vara väldigt traumatiskt med prickar på örsnibbarna.
  • Anonym (Hmm)

Vilken förälder gör det på ett litet barn??
    Varför inte passa på att skaffa en tatuering samtidigt?? Passar ju in i "stuket" liksom..

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?