• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:53:37 följande:

Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?

Ja det är fel! Utsätt inte barn för sånt förrän de ber om det! Det kan även bli infektioner i såren vill du verkligen riskera det? Hoppas inte du tycker det är snyggt med tatueringar för då ska du väl tvinga henne till det också. Fy!
  • Anonym (barn har också rätt till sin kropp)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:53:37 följande:
    Ja jag tycker det är fint!! Nå fel med det eller?
    Ja, jag tycker det är fel att ta hål i öronen på ett barn som är så litet och som inte kan bestämma själv över sin kropp. Jag tycker att ni borde vänta tills barnet är så stort att det kan välja själv och förstå konsekvenserna av att ta hål i öronen.

En treåring lär du dessutom fortfarande ha svårt att hålla det rent, då man ska peta på allt, gräver i sanden osv.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Va?) skrev 2016-01-17 15:57:03 följande:

Ja det är fel! Utsätt inte barn för sånt förrän de ber om det! Det kan även bli infektioner i såren vill du verkligen riskera det? Hoppas inte du tycker det är snyggt med tatueringar för då ska du väl tvinga henne till det också. Fy!

Ja ja sköt dig själv
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (barn har också rätt till sin kropp) skrev 2016-01-17 15:57:09 följande:

Ja, jag tycker det är fel att ta hål i öronen på ett barn som är så litet och som inte kan bestämma själv över sin kropp. Jag tycker att ni borde vänta tills barnet är så stort att det kan välja själv och förstå konsekvenserna av att ta hål i öronen.

En treåring lär du dessutom fortfarande ha svårt att hålla det rent, då man ska peta på allt, gräver i sanden osv.

Hon är väldigt renlig av sig och leker aldrig i sand och sånt så nej
  • Anonym (Piercad)

Gå till en riktig piercingstudio istället för lokala frisören om du bryr dig om ditt barn!

Pistol förstör hud och vävnad mer och kan leda till att du får keloider (utstående ärrvävnad). Med pistol pressar man igenom ett trubbigt smycke. Det gör mycket ondare med öronpistol då din kropp tillfogas onödigt stor skada. Med pistol får man ingen precision/svårt att träffa rätt. Det är också väldigt svårt att hålla rent. Smyckena är av dålig kvalité och låter inte hålet andas, men som sagt det är ju mycket billigare med pistol ?

• Anonym (Galet)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:56:58 följande:

Hon kommer vara tacksam när hon är äldre att det redan är gjort och att hon då glömt smärtan

Du är ju inte på riktigt!
    Hon kanske inte ens vill ha hål i öronen när hon är äldre?!

Lättare att få infektion som barn då det är ute och leker och skitiga händer osv.
  • Anonym (..)

Du skulle alltså kunna tänka dig ta hål på dina husdjurs öron för du tycker de är fint? Desutom ska man aldtig ta hål hos en frisör, de är inte utbildade, man ska gå till en piercare om man vill få det bra. Hoppas du tänker om.

• Anonym (Va?)
    Anonym (Piercad) skrev 2016-01-17 15:59:51 följande:

Gå till en riktig piercingstudio istället för lokala frisören om du bryr dig om ditt barn!

Pistol förstör hud och vävnad mer och kan leda till att du får keloider (utstående ärrvävnad). Med pistol pressar man igenom ett trubbigt smycke. Det gör mycket ondare med öronpistol då din kropp tillfogas onödigt stor skada. Med pistol får man ingen precision/svårt att träffa rätt. Det är också väldigt svårt att hålla rent. Smyckena är av dålig kvalité och låter inte hålet andas, men som sagt det är ju mycket billigare med pistol ?

Det framgår ju tydligt att hon inte bryr sig om sitt barn.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Galet) skrev 2016-01-17 16:00:36 följande:

Du är ju inte på riktigt!

Hon kanske inte ens vill ha hål i öronen när hon är äldre?!

Lättare att få infektion som barn då det är ute och leker och skitiga händer osv.

Hon är väldigt renlig av sig! Och jo hon kommer vilja ha det, jag känner min dotter bättre än vad du gör
  • Liten ekorre
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:58:55 följande:
    Hon är väldigt renlig av sig och leker aldrig i sand och sånt så nej
    En treåring som aldrig leker i sand?! Får hon inte det, eller?
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?