• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Anonym (Bahahah)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:02:17 följande:
    Hon är väldigt renlig av sig! Och jo hon kommer vilja ha det, jag känner min dotter bättre än vad du gör

Hur kan du veta vad en treåring vill ha nu och vad hon vill ha när hon är 7 eller när hon är 10 eller ens 15...

Min pappa var övertygad om att jag ville ha hål... Men min mamma var hård och sa att inte innan jag kunde svara ja eller nej själv. Så tills jag var 7 så var det blankt nej från hennes sida. När jag var 7 började pappa tjata på mig att jag borde skaffa det. Han försökte tvinga mig till det då han visste att jag skulle vilja ha det som äldre! Men jag sa nej... När jag var 17 valde jag att ta hål i öronen. För först då var det något jag kände jag ville ha. Var super renlig och likväl fick jag stora infektioner i båda öronen....

Tycker ett gott råd är att tänka på att du är villig att göra ditt barn illa för att du tycker hon blir fin.... Ganska så egoistiskt och elakt sätt att tänka... Hoppas du inser att det är borderline misshandel...

För övrigt skall man inte bedöva för då kan man missa om man tar någon nerv och därför missar skador som man kunde undvika annars....  

• Anonym (Bahahah)
    Anonym (568) skrev 2016-01-17 19:36:46 följande:

Skulle ungen inte vilja ha hål i öronen när hon är äldre är det bara att låta dom växa igen. Värre att döpa barn tycker jag. Det går inte göra ogjort.

Hmm saken är ju den att är du inte troende så är ett dop en skvätt vatten på huvudet... Så om du inte tror har du blivit blöt i håret framför folk... Kyrkan kan du lämna utan större problem... Är du troende vill du troligen inte göra dopet ogjort... Så väldigt idiotisk jämförelse..

Dessutom är det definitivt inte alla hål som växer igen.. Så det om något kan man inte göra ogjort...

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Bahahah) skrev 2016-01-17 21:12:42 följande:

Hur kan du veta vad en treåring vill ha nu och vad hon vill ha när hon är 7 eller när hon är 10 eller ens 15...

Min pappa var övertygad om att jag ville ha hål... Men min mamma var hård och sa att inte innan jag kunde svara ja eller nej själv. Så tills jag var 7 så var det blankt nej från hennes sida. När jag var 7 började pappa tjata på mig att jag borde skaffa det. Han försökte tvinga mig till det då han visste att jag skulle vilja ha det som äldre! Men jag sa nej... När jag var 17 valde jag att ta hål i öronen. För först då var det något jag kände jag ville ha. Var super renlig och likväl fick jag stora infektioner i båda öronen....

Tycker ett gott råd är att tänka på att du är villig att göra ditt barn illa för att du tycker hon blir fin.... Ganska så egoistiskt och elakt sätt att tänka... Hoppas du inser att det är borderline misshandel...

För övrigt skall man inte bedöva för då kan man missa om man tar någon nerv och därför missar skador som man kunde undvika annars....  

Förmodligen var du smutsig och hade dålig hygien. Min dotter är inte sån.
  • Anonym (Mamma)

Dessutom kommer jag ju hjälpa henne nu, sen när hålet är läkt blir det sällan inflammerat.

• Anonym (Bahahah)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 21:32:49 följande:
    Förmodligen var du smutsig och hade dålig hygien. Min dotter är inte sån.

Haha nej... Jag hade stenhård hygien. Men det kan ibland inte hjälpas! Och om du nu verkligen är mamma till en treåring så vet du att de pillar och tar i allt möjligt och att förklara för dem att de sen inte skall pilla örat är helt omöjligt medan en 17 åring fattar det själv.  Att du inte fattar det är ytterligare en anledning till varför du inte bör göra det. Du tänker misshandla din dotter för att du tycker det är vacker.... Årets mamma är vad du är...

Men visst kan det vara gulligt med hål i öronen.....

• Konstig folk

Tycker du låter lite som en sån mamma som anser sig veta bäst o ha rätten att göra vad du än behagar med ditt barn.

Ja jag ser ner på sådana som dig som pronto måste göra siTt BARN till en docka.

Barn är inga accersoarer. Lär dig det.

• Anonym (VackerHjärta)

Jag känner en enorm respekt och tacksamhet för min mamma, för att
    hon aldrig tog sig rätten över min kropp. 

Hål i öronen fick jag inte ta förrän jag var myndig. När några av mina vänner tog det vid tonåren, hade jag en period när jag ville ha det, jag fick då prova klipsörhängen och tröttnade på hela iden två dagar.
    När jag fyllde 18 var det fritt fram, men det dröjde tills jag var 21 år när jag faktiskt gjorde det. Hade lika gärna aldrig gjort det, så sällan använder jag örhängen.

Jag tycker att du har rätt att göra vad du vill med din kropp, men din dotter är inte din! Hon är sin egen, och hennes kropp är hennes.
    Även om det handlar om ett litet hål, tycker jag man ska respektera annan människa, åtminstone tills hon själv kan förstå handlingen hon föreslås.

Köp en vacker docka istället, och låt din dotter vara ett barn!

• Anonym (Åsnor)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 15:44:30 följande:
    Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?
    Här är ett program till dig TS: http://www.svtplay.se/video/5467660/extremt-bortskamda-barn/extremt-bortskamda-barn-sasong-1-avsnitt-1
  • Konstig folk
    Anonym (Åsnor) skrev 2016-01-17 22:06:10 följande:

Här är ett program till dig TS: www.svtplay.se/video/5467660/extremt-bortskamda-barn/extremt-bortskamda-barn-sasong-1-avsnitt-1

hade faktiskt tänkt länka. Ts kanske ska ansöka? ;) nä så roligt ska vi inte ha det..

tycker att det faktum att Ts vill göra såhär för att "det är fint" får Ts att framstå som en översittare med rätten över ett barns kropp. Ett barn som är mer en docka än barn i hennes ögon.
  • EnAnonumius
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 21:33:41 följande:
    Dessutom kommer jag ju hjälpa henne nu, sen när hålet är läkt blir det sällan inflammerat.
    Man kan ju undra om du har en infektion, i stället för en hjärna. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?