Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:02:17 följande:
Hon är väldigt renlig av sig! Och jo hon kommer vilja ha det, jag känner min dotter bättre än vad du gör
Hur kan du veta vad en treåring vill ha nu och vad hon vill ha när hon är 7 eller när hon är 10 eller ens 15...
Min pappa var övertygad om att jag ville ha hål... Men min mamma var hård och sa att inte innan jag kunde svara ja eller nej själv. Så tills jag var 7 så var det blankt nej från hennes sida. När jag var 7 började pappa tjata på mig att jag borde skaffa det. Han försökte tvinga mig till det då han visste att jag skulle vilja ha det som äldre! Men jag sa nej... När jag var 17 valde jag att ta hål i öronen. För först då var det något jag kände jag ville ha. Var super renlig och likväl fick jag stora infektioner i båda öronen....
Tycker ett gott råd är att tänka på att du är villig att göra ditt barn illa för att du tycker hon blir fin.... Ganska så egoistiskt och elakt sätt att tänka... Hoppas du inser att det är borderline misshandel...
För övrigt skall man inte bedöva för då kan man missa om man tar någon nerv och därför missar skador som man kunde undvika annars....