• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Gweny

Varför göra det i huvudtaget?! Låt henne bli såpass stor att hon kan välja och förstå själv istället.

Min dotter på 11,5 åt har inga än. Hon har inte frågat om det heller. Varför skynda på?

• Anonym (Mamma)

Det finns inga passande smycken för en liten flicka på en piercingstudio! Jag tänker inte komma hem med en ful titanplupp på henne. Dessutom tror jag inte ens de tar hål på småtjejer.

Men ni är OT. Håll er till ämnet!

• Anonym (Mamma)
    Liten ekorre skrev 2016-01-17 16:02:47 följande:

En treåring som aldrig leker i sand?! Får hon inte det, eller?

Jo det är klart hon får men hon vill inte!!
  • Anonym (Mamma)

Herregud. Det enda jag frågade var om man kunde ha en isbit på och jag får massa påhopp

• Anonym (Va?)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:05:35 följande:

Det finns inga passande smycken för en liten flicka på en piercingstudio! Jag tänker inte komma hem med en ful titanplupp på henne. Dessutom tror jag inte ens de tar hål på småtjejer.

Så seriösa piercare tar inte hål på småtjejer. Varför tror du?
  • Scoops
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:05:35 följande:

Klart att de har! Kolla innan eller hör om de kan ta hem? :)
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Va?) skrev 2016-01-17 16:08:27 följande:

Så seriösa piercare tar inte hål på småtjejer. Varför tror du?

Nä det var ju de jag sa och därför går vi till lilltjejens frisör som hon redan känner och är trygg med
  • Anonym (Mamma)
    Scoops skrev 2016-01-17 16:09:13 följande:

Klart att de har! Kolla innan eller hör om de kan ta hem? :)

Ja de kanske de kan göra iofs. Tror du de piercar en sån liten? Får väl kolla om det nu är så som ni säger att pistol inte är bra
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 16:07:35 följande:

Herregud. Det enda jag frågade var om man kunde ha en isbit på och jag får massa påhopp

Klassisk FL-tråd.
    "Andra tycker inte som jag, varför alla dessa påhopp?!"

Om du funderar på varför du behöver smärstilla en TReåring för vad sOm bara kan sägas vara ett kosmetiskt ingrepp så kommer du nog fram tiLL varför andra tycker annorlunda.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Mamma)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2016-01-17 16:11:47 följande:

Klassisk FL-tråd.

"Andra tycker inte som jag, varför alla dessa påhopp?!"

Om du funderar på varför du behöver smärstilla en TReåring för vad sOm bara kan sägas vara ett kosmetiskt ingrepp så kommer du nog fram tiLL varför andra tycker annorlunda.

Håll dig till frågan istället
Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?