• Anonym (Mamma)

Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?

Nu är det så att vi snart ska ta hål i öronen på vår dotter som fyller 3. Undrar hur ni andra har gjort, har ni haft en isbit på eller emlasalva kanske? Eller inget? Har hört att man inte ska ha emlasalva nämligen. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?
  • Namnlös2015

1. Jag skulle aldrig tillåta hål i öronen på en så liten. Minst 6 år är min åsikt.

2. Mitt barn skulle aldrig tvingas ta hål i öronen för att JAG tycker det är fint.

Ska barnet ta hål i öronen är det för att hon kommer och pratar om det själv. Och då när jag anser att hon har åldern inne.

3. Skulle aldrig skjuta hålen hos en frisör, utan gå till en piercare istället.

• Anonym (feskdesktesk)
    EnAnonumius skrev 2016-01-17 22:12:15 följande:

Man kan ju undra om du har en infektion, i stället för en hjärna. 

Klockren! :D
  • Anonym (???)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 21:32:49 följande:
    Förmodligen var du smutsig och hade dålig hygien. Min dotter är inte sån.
    Du verkar ju vara en väldigt otrevlig människa ! Stackars ditt barn!!
  • McIris

Mina döttrar tog hål vid 5 år, 3 år och 4 år. De fick Embla plåster innan och det gick jättebra! De ville själva och det har gått bra. Men jag lovar att spara pengar till framtida behov av terapi när jag lät den skända sina kroppar. De kan bearbeta det samtidigt som allt annat skit jag är ansvarig för; grönsaker, tvätta håret, läggtider etc

• Anonym (Mamma)
    Anonym (???) skrev 2016-01-17 22:21:38 följande:

Du verkar ju vara en väldigt otrevlig människa ! Stackars ditt barn!!

Tycker att folk i tråden har varit mycket värre som kallat mig för korkad, trashig, dum i huvudet osv.
  • Anonym (Mamma)
    McIris skrev 2016-01-17 22:28:02 följande:

Mina döttrar tog hål vid 5 år, 3 år och 4 år. De fick Embla plåster innan och det gick jättebra! De ville själva och det har gått bra. Men jag lovar att spara pengar till framtida behov av terapi när jag lät den skända sina kroppar. De kan bearbeta det samtidigt som allt annat skit jag är ansvarig för; grönsaker, tvätta håret, läggtider etc

Ska fixa emblasalva! Tack.
  • Anonym (Mamma)

Alltså tonen i denna tråd är ju inte klok... Folk är ju inte kloka som skriver så taskiga saker. Är glad att jag är stark och inte tar åt mig och går min egen väg. Jag gör det som känns bäst för min dotter.

• Anonym (Hmm)

Kalas hörru - klart det är bäst för ditt barn att få hål i öronen vid tre års ålder!!

• Anonym (Åsnor)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-01-17 22:33:53 följande:
    Alltså tonen i denna tråd är ju inte klok... Folk är ju inte kloka som skriver så taskiga saker. Är glad att jag är stark och inte tar åt mig och går min egen väg. Jag gör det som känns bäst för min dotter.
    Vi säger "taskiga saker" för att du är en "taskig person".
  • Anonym (J)

Skulle aldrig utsätta mitt barn för det vid den åldern! Min dotter är nio och hon får vänta tills hon är redo för en riktigt piercing salong. Hål i öronen i tidig ålder ser billigt ut, ingen stil.

Svar på tråden Ta hål i öronen på 3åring - smärtlindring?