• GladaVirre

EnköpingsTråden Del4!!!

Hej!

Då kör vi igång igen!

*Nästa gång tråden stängs ner så ligger den på min sida, så slipper man kopiera ut den till alla. Blir enklats så.

*Påminner igen om det NYA familjeliv för den som inte testat det ännu. "beta.familjeliv.se"

Kram alla!!

• Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!
  • GladaVirre

Dessie: vi ska vara på strikes restaurang,.. =) www.strikebowling.se/start.htm

Michanna: vi är ute varje dag, och går bara på dagis tis-tors

Malwa: låter som du drabbats av fl-sjukan... !! Tror inte det finns nått botemedel mot det ännu.

• Hälla

Jag är halvledig på fredagar har minsta hemma men kommer gärna till nån park!

• Malwa

Vi är också lediga från dagis på fredagarna! följer gärna med till ngn park vid bra väder!

• Dessie

Nicklas & Linnea är 3 dagar/vecka hos dagmamman.

• Nika och Noel

Noel går fulltid på dagis, från 8-15 ca varje dag. Fr o m i höst kommer han gå 15 h men jag vet inte om alla dgr eller 3 dgr fast längre....vi får se. Vad rek ni? Ska jag jobba fram till två veckor innan bf eller fram till det som är sagt dvs den 17 sep. Tror man behöver vila lite nu när man redan har en liten. Jag har massor av dagar kvar för Noel mer än 200 så ingen fara där. tror dessutoma tt det ska bli en ny lag om att man kan ta ut 1 mån innan utan att behöva ta av f-dgr, har ni hört ngt om det?

Förresten nån som minnsn är de har semesterstängt på Hinden? Började de igen v 33?

• Michanna

Hinden har helstängt mellan v 28-31 väl..
    Barn som berörs av allmän förskola/skola utan skolbarnsomsorg har sommarlov 16/6 ? 18/8.
    Barn vars någon av föräldrarna är arbetslös eller föräldraledig har sommar lov 22/6 ? 18/8

Så v 32 är det vanlig sommarlov = inte mycket barn

Jag skulle rekomendera att ta 3 dagar i veckan. HAr så och alltid haft så när jag varit hemma med barnen. Man hinner göra något själv då..samt barnen hinner komma igång och leka,äta sova mm. Tittar på mig själv som har erik väldigt olika tider. ( för att passa michaelas tider.. ) han vill gärna gå hem på tisdagar och torsdagar medans på onsdagarna som han går 3 timmar vill han inte gå hem...
    Tycker dessutom att det är vikigt att dom får äta mm. ( nu äter ju erik lunch varje dag )

Så har vi sovmorgon en dag i veckan. ( michaela ska ju ändå till skolan måndagar även om inte erik går på dagis den tiden.. )
    Nä idag har jag bara latat mig.. Nästan barnfri då thomas somnade när vi kom hem här vid 10 tiden efter ha lämnat m & e. Sover fortfarande men börjar vakna.. Mat och sedan såsmåning om gå och hämta dom vid 15,30 tiden. LÅng dag för erik.. Imorgon gå han ju bara mellan 9-12

• Michanna

Bra barnläkare ??

Har vi någon som ni kan rekomendera här i enköping ????
    Det har varit jättestruligt med erik och michaelas skol/dagisgång här nu under förra veckan..
    Michaela går ju och badar med förskoleklassen på tisdagar och förra veckan rapporterade dom något oroväckande.. Hon hade haft problem med att andas när dom badade.. ( dom trodde hon var förkyld. ) Väl hemma så gick det okej ett tag men sedan kunde hon knappt få luft. = AKUTEN

Och då michaela och peter tillbringade tisdagskvällen på akuten fick dom klart för sig att michaela har fått astma...=medicinering.
    Onsdagen tillbringade vi på öppna förskolan. ( varför släpa ut barnen på morgonen i onödan. Michaela kom hem kl 01,30 på natten.. och dom skulle gå 3 timmar totalt.. )
    Apoteket stod självklart på listan också..

Så nu min stora fråga.. Har någon här astma ? barnen ?. Vad kan man göra för att hjälpa henne på bästa möjliga sätt ??
    Vi har fått en remis till barnspeciallist
    HAr väldigt lite till över för våran husläkar.. Så vem är bra igentligen ???

Anna

• TinaG

Hejsan!Vilka får komma på era träffar? Jag skulle behöva träffa lite glada och trevliga människor här i Enköping =)

• Dessie

TinaG: självklart är du välkommen på våra träffar!!

• mia1980

TinaG: Alla som bor i Enköping får komma på träffarna. Så det är bara att komma med om du känner för det. Alltid kul att träffa nytt folk

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!