• GladaVirre

EnköpingsTråden Del4!!!

Hej!

Då kör vi igång igen!

*Nästa gång tråden stängs ner så ligger den på min sida, så slipper man kopiera ut den till alla. Blir enklats så.

*Påminner igen om det NYA familjeliv för den som inte testat det ännu. "beta.familjeliv.se"

Kram alla!!

• Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!
  • Dessie

Michanna: både jag & Nicklas har astma. Jag har "riktig" astma & Nicklas har "bara" förkylningsastma.
    När vi märker att Nicklas börjar bli förkyld så får han kortison (Pulmicort) morgon & kväll (kortison är förebyggande).
    När han är förkyld får han kortison morgon & kväll + Bricanyl därimellan.
    Ta kontakt med barnsec.mott. på lasarettet.
    När det gäller husläkare - som det har skrivits tidigare här i vår tråd: ta kontakt med Husläkarcentrum på lasarettet och säg att ni vill lista er på den mottagningen.

• maras

Hejsan,

Någon här inne i tråden som är intresserad av att komma på Aloe Vera party...? (Hälsokväll) Jag ska ha två kvällar, den första är 4/6 kl 19 o den andra är den 21/6 kl 19 båda är hemma hos mig

Ha en bra kväll!

//Linda

• GladaVirre

Hejsan!

maras: just nu har jag någonting planerat varje dag känns det som, kommer jobba mycket nu första halvan av sommaren, sen e jag ledig resten.
    Men jag ska kolla om jag jobbar, jag tror det för jag har packat då.

Är det någon som varit på Bounce?? Jag tänkte köpa 2 biljetter till Patryk i födelsedags prestent.. men vet inte om det är en bra present..=/ Så svårt!...Det och en ny tröjja för kvällen kanske..hmm

I helgen ska jag åka rollerblades till Bresse! Ska bli så skönt att få åka igen.. Har ju inte kunnat göra det som gravid eller så.

• maras

Glada Virre:

Du är välkommen om du kan komma, vet hur det är när man jobbar mkt för jag gör ju detsamma, jobbar jämnt känns det som

• Nickolina79

Michanna: Min lilla tjej som blir 4 i sommar har ansträngningsastma så det är bara att fråga på, om det är nått Du vill veta. / Lina

• TinaG

Vad roligt!! Har ni bestämt något datum för nästa träff än? =)

• Nika och Noel

Hej!

Sitter och funderar på en sak. När ska man börja med barnkalas där man bjuder in kompisar från t ex dagis? Hur har ni gjort? Jag läste ngnstans att vid 3-4 års ålder är lämpligt men fler av mina vänner har haft redan vid 1 års ålder och nu vet jag inte om jag ska ha ett kalas för hans nya vänner på dagis. Ni är ju flera här som har era barn även där. Hur kommer ni göra? Ska vi vänta till de fyller 3 eller vore det kul att komma redan nu vid 2? Man kan ju inte precis göra så mkt mer än att fika och leka/sjunga ngt....de leker ju inte med varandra på det sättet. Det vore iofs roligt men de kanske inte uppskattar det nu.

Vi kommer att ha kalas för släkten separat....så då kommer inga kompisa alls.

Vad göra?

• mia1980

Nika: Min Fredrik är 3 år och han var alldeles nöjd med kalas för bara släkten. Funderar på att ha ett barnkalas när han fyller 4 men innan dess tror jag inte att barn får något ut av det. Hade jag varit i din sitts nu, hade jag väntat.

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
  • GladaVirre

Nika: När Alex var 1 så var det kalas för familj och våra vänner m.m... Men nu tror jag faktiskt att han/alla uppskattar att leka med barnen på sitt kalas. Även om dem inte "leker leker", så umgås dem ändå och har kul=) Jag har också funderat på det faktiskt, men jag kommer nog ha kalas när han fyller 2år.
    Det är nog lite roligare med barn än mormor och morfar..

Bra ide det med blommorna! Lägger 20 kr i Noels fack på tisdag!!

• GladaVirre

kommer inte på nått annat än blommor.,,. kanske nått för 90 kr på gukdfynd??

Svar på tråden EnköpingsTråden Del4!!!