• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Dina1

Är nu på BIM-8 (räknat på 28 dagars cykel. Har ibland så mycket som 31). Natten till igår fick jag ont som fan i mitten på magen ca 5 cm under naveln. Kändes som mensvärk men inte exakt så, ganska intensivt i ca 5 min. Efter detta kom något som kändes som träningsvärk runt hela bäckenet ut i ryggen. Blev bara värre och värre och höll i sig i 24 timmar. Så pass jobbigt så att jag hade bokat gyntid för det även om jag gått på p piller. För något som för mig är helt nytt händer med min livmoder.. det är en väldigt påtaglig värk som inte går att förtränga. Hade inte ens orkat jobba med detta.. värker och typ "drar" i hela bäckenet. Hjälpte inte med Ipren.

Morgonen efter värken börjat ser jag att jag fått en vit flytning (har inte haft en enda flytning på 10 år). Fick sedan 2 stycken hugg nere vid höger äggstock, det gjorde inte ont men stod framåtlutad i kanske 30 sekunder sen försvann det. "Träningsvärken" fortsatte sedan hela dagen. Den har nu försvunnit men hela magen är öm och jag känner saker som jag aldrig känt förut. Är jag inte gravid är det något fel.. anledningen att jag tvekar är för jag har FÖR MYCKET symtom. Är det såhär det känns att vara gravid hade jag liksom aldrig behövt testa igen..

Menskänningar får jag som allra tidigast 5 dagar innan. Men oavsett så är det stor skillnad på detta och menskänningar. Någon som känner igen sig?

• MeAndMyself
    1315 skrev 2016-07-31 12:32:08 följande:

Haha jag är precis likadan! Byggt upp planer för hur vi ska berätta för folk osv.. Men jag är riktigt testberoende! Testar även när jg har plussat för att se hur Hcg stiger haha.. Gravid med nr 3 nu, har en pojke och en flicka sedan innan :)

Har du några barn redan nu?

Haha vi har också redan planerat hur vi ska berätta för alla, man drömmer sig verkligen bort!

Men kul att sw utvecklingen så förstår att du testar ändå, så mysigt att se att det växer! :)

Jag har ett bonusbarn, han är 2.5 år :)
  • Myline

BIM imorgon. Ingen mens i sikte än så länge. Känner inte så mycket, mer än att det kanske "drar lite" i tjejmagen. Kan vara ett litet frö, kan vara mensen som är på G. Vi får se helt enkelt. Spännande är det!

• Sobika

Haha jaa man vill ju inte missa haha. Jag har bim 12/13. När har du? :)

prinsessan15 skrev 2016-07-31 13:47:20 följande:

Haha känner igen mig i det där! ;) när har du bim? :)

• Emmissara

Nej va tråkigt :/

sweetcandy skrev 2016-07-31 12:30:14 följande:

Äsch, bara för att jag hittade denna tråd igår så kom det blod idag på pappret!

Nåja det var ändå bara ett halvhjärtat försök denna gång

• MeAndMyself
    Myline skrev 2016-07-31 19:50:25 följande:

BIM imorgon. Ingen mens i sikte än så länge. Känner inte så mycket, mer än att det kanske "drar lite" i tjejmagen. Kan vara ett litet frö, kan vara mensen som är på G. Vi får se helt enkelt. Spännande är det!

Åh håller tummarna!!
  • Dina1
    Julm skrev 2016-07-31 13:45:55 följande:

Börjar misstänka att det är något konstigt som pågår i magen. Så illamående så jag började svettas, molande/stickande värk i tjejmagen och neråt, helt dizzy. Bim om någon dag. Blir på riktigt förvånad om det inte är något då jag aldrig mått såhär. Är dock väldigt ödmjuk då jag av nån anledning är inställd på att det kommer ta tid att bli gravid.

Kan du beskriva hur ditt molande känns? Har aldrig förstått vad det betyder men kan vara det jag har nu..
  • prinsessan15
    Sobika skrev 2016-07-31 19:59:16 följande:

Haha jaa man vill ju inte missa haha. Jag har bim 12/13. När har du? :)

Jag ska ha den 9/10 så det är bara en vecka av väntan kvar! ;) när kan man som tidigast testa?
  • Sobika

Åh vad spännande! Jag har att jag inte ska testa tidigare än äl+10 men det kan ju va lite tidigt det med, men man är ju så sjukt nyfiken! Ska försöka att inte testa före bim den här gången..

prinsessan15 skrev 2016-07-31 22:04:48 följande:

Jag ska ha den 9/10 så det är bara en vecka av väntan kvar! ;) när kan man som tidigast testa?

• kvinna29årskåne

Har bim 19 augusti. Är 8 månaden som vi försöker nu. Hoppas verkligen på att mensen uteblir och det blir ett + istället.

Svar på tråden Bim aug 2016