• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Marängen

Hej tjejer! Hoppar gärna in här. Försöker få ett syskon till vår 1 åring. Hittills så har vi tyvärr haft ett missfall nu i juni och hoppas vi slipper fler! Idag har jag haft mycket äl-sekret och ont på höger sida. Testar med både cb-digitalt med dubbelindikator och gravidkollens egna äl-stickor. Nu i kväll fick jag fast på cb-digitalt men inte positivt på gravidkollens tester., knasigt! Är det någon som testat gravidkollens äl-tester? Förra månaden fick jag aldrig fullt utslag på dom, men troligtvis hade jag nog inte ens nån äl eftersom jag fick mens redan på äl+6. Känner det mycket tydligare den här månaden. Men visst borde jag lita mer på Clearblues tester än gravidkollens? Eller vad säger ni? Jag tror jag prickade in stegringen precis eftersom Clearblue-stickan kan bli ännu mer tydlig. Men fast smile fick jag.

• Julm
    Dina1 skrev 2016-07-31 21:41:45 följande:

Kan du beskriva hur ditt molande känns? Har aldrig förstått vad det betyder men kan vara det jag har nu..

Det är precis som mensvärk skulle jag säga. Sån jobbig värk som kan hålla på i flera timmar om man inte tar värktablett. Nu har jag inte tagit något test så jag vet inte om det är + eller -.
  • Dina1
    Julm skrev 2016-07-31 23:01:57 följande:

Det är precis som mensvärk skulle jag säga. Sån jobbig värk som kan hålla på i flera timmar om man inte tar värktablett. Nu har jag inte tagit något test så jag vet inte om det är + eller -.

Okej, tack! :) Mitt känns mer som träningsvärk. .
  • MeAndMyself

Jag som trodde jag hade en nidblödning 8 dagar efter ägglossning (tor/fre).. Verkar inte varit så, nu idag sön så fick jag tillbaka mensvärk som var borta hela lördag och det blev återigen rosa på pappret och i trosorna.

Ska som tidigast ha mens på ons (28 dagar men sista två gångerna har den varit så lång som 33 dagar), men mensen verkar va tidig denna gången :(

Åh blir så ledsen!!

• Prästkragen

Hej tjejer!

Aaahh, dagarna fram tills man kan börja testa går såå långsamt. Har BIM runt 12/8 och tänkte börja testa BIM-4. Iof sig köpt några stickor som ger utslag på HCG 5 så kanske kör några dagar innan.

Fjärde försöket för oss och vi har en 14-månaders sen tidigare. Förra gången gick det på andra försöket.

Augusti är vår månad! Håller tummarna för alla här inne nu!

• Ememem
    Prästkragen skrev 2016-08-01 00:36:02 följande:

Hej tjejer!

Aaahh, dagarna fram tills man kan börja testa går såå långsamt. Har BIM runt 12/8 och tänkte börja testa BIM-4. Iof sig köpt några stickor som ger utslag på HCG 5 så kanske kör några dagar innan.

Fjärde försöket för oss och vi har en 14-månaders sen tidigare. Förra gången gick det på andra försöket.

Augusti är vår månad! Håller tummarna för alla här inne nu!

Vi har också en 14-månaders hemma och försöker få ett syskon. Detta blir första försöket men förra tog fem månader, dock på andra försöket med äl tester så hoppas att denna går lite snabbare.

Vilka stickor är det du har som mäter från hcg 5?
  • nilan

Hej alla! Jag hoppar in här om det är ok!?

Vaknade med syndafloden idag, första mensen efter uttag av hormonspiral i juni. Vi har kört på och trodde vi hade prickat in äl, men det var antagligen inte äl. Nu ska vi köra på vårt första riktiga försök att få ett syskon till 4-åringen. Alla i familjen längtar efter ett syskon så vi hoppas det går fort. Nästa bim enligt appen är 29/8. Nu kör vi!!!

• LadySatisfied

Testade idag på BIM-4 (troligtvis, har en genomsnittlig cykel på 27 dagar, men den har varit upp till 29 dagar senaste året). Inte ens en antydan till ett plus. Nästa test blir på fredag om jag inte fått mensen då.

• Milli_1
    Marängen skrev 2016-07-31 22:43:26 följande:

Hej tjejer! Hoppar gärna in här. Försöker få ett syskon till vår 1 åring. Hittills så har vi tyvärr haft ett missfall nu i juni och hoppas vi slipper fler! Idag har jag haft mycket äl-sekret och ont på höger sida. Testar med både cb-digitalt med dubbelindikator och gravidkollens egna äl-stickor. Nu i kväll fick jag fast på cb-digitalt men inte positivt på gravidkollens tester., knasigt! Är det någon som testat gravidkollens äl-tester? Förra månaden fick jag aldrig fullt utslag på dom, men troligtvis hade jag nog inte ens nån äl eftersom jag fick mens redan på äl+6. Känner det mycket tydligare den här månaden. Men visst borde jag lita mer på Clearblues tester än gravidkollens? Eller vad säger ni? Jag tror jag prickade in stegringen precis eftersom Clearblue-stickan kan bli ännu mer tydlig. Men fast smile fick jag.

Tycker de avancerade cb är svårare att tyda. Vilken cykeldag är du på? Mina vanliga cb brukar ha samma färg som du så äl har du nu

• MadeleineD

Efter många år med preventivmedel så känns det så bra att vara utan och få känna hur kroppens olika signalen känns. Och idag har jag äl. Omg vad det känns i tjejmagen och i ryggen. Helt sjukt men samtliga bra för ni j####r ska här bli ett +. ;)

Svar på tråden Bim aug 2016