• beccagranen

Vad bråkar ni om?

Ja låt höra, vad är det ni bråkar om i er relation?

Man läser och hör ofta att folk bråkar. Men så tänker jag, har levt med samma man i 12 år och vi har aldrig haft ett bråk. Aldrig gapat, kallat varandra fult eller haft anledning att bråka. Givetvis har vi haft diskussioner om något, men när vi båda förklarat så inser vi att vi tycker samma men uttrycker det olika. Pengar sägs ju vara ett stort ämne till bråk, men där är vi väl också med slapp attityd. Vi får in en summa, utgifter/räkningar vi har måste betalas, och resten får man spara och leva på.. vad är det att bråka om?

• Svar på tråden Vad bråkar ni om?
  • Anonym (Kvinna)

20årig relation. Bråkar om otrohet från tidigare eller om

• Anonym (Kvinna)

Eller om politik/etik/juridik etc händer någon enstaka gång.

Har aldrig bråkat om pengar, inte ens en gång på hela relationen. Inte heller om barnuppfostran.

• beccagranen

Fast att diskutera politik/samhällsfrågor eller samtala om något man är oense om hör väl till att kommunicera i en relation.

Men man hör varje år inför semestern "nu börjar bråken" efter semestern ansöka det om flest skilsmässor osv. Man läser här på fl, om bråkiga tider.

• beccagranen
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-01-30 17:31:20 följande:

20årig relation. Bråkar om otrohet från tidigare eller om

Är det gammal otrohet som fortfarande bådar till bråk?
  • beccagranen
    Anonym (linux) skrev 2018-01-30 16:59:17 följande:

Om saker som ska göras, och saker som ska och har köpts in till hemmet.

Vill du utveckla det mer? Varför bråka om saker som måste göras? Eller inhandlas. Ska det göras är det väl bara att göra det?
  • Anonym (sex)

Jag bråkar, surar och gnäller när jag inte får tillräckligt med sex. 

• Anonym (Jess)

Vi bråkar typ aldrig men jag kan tafsa lite ibland när jag är trött. Blir otroligt lättirriterad när jag är trött.

Med exet bråkades det ofta om pengar (vi hade knappt några och han slösade med det lilla vi hade), prioriteringar (han ville lägga största delen av tiden på kompisar, utgångar och träning medan jag tyckte största delen av tiden skulle läggas på familjen och att övriga saker kunde göras någon/några kvällarna veckan) samt hans våldsamma humör. Puh så skönt det är att vara ur den relationen!

• Anonym (trött.)

Näh varför skall man bråka? Det är väl bara småsyskon som gör det? Man skall behandla varandra med kärlek och respekt, annars kan ma lika gärna vara singel.

• beccagranen
    Anonym (sex) skrev 2018-01-30 18:00:38 följande:

Jag bråkar, surar och gnäller när jag inte får tillräckligt med sex. 

Funkar det? Får du till det av att sura och gnälla?

Varför inte bara förföra och ha kul?
  • Anonym (ufo)

Oftast om ett par av hans släktingar som betett sig omöjligt i många år.

Jag tål inte att andra beter sig illa mot min man (eller mina vänner) och han är  mycket snällare/mer diplomatisk än jag är och tar oftast skit, för att inte göra en annan släkting ledsen.

Själv hade jag närapå dragit ut med brandbomber i hans läge eller på det minsta sagt upp bekantskapen, men vi är olika där helt enkelt.

Svar på tråden Vad bråkar ni om?