• beccagranen

Vad bråkar ni om?

Ja låt höra, vad är det ni bråkar om i er relation?

Man läser och hör ofta att folk bråkar. Men så tänker jag, har levt med samma man i 12 år och vi har aldrig haft ett bråk. Aldrig gapat, kallat varandra fult eller haft anledning att bråka. Givetvis har vi haft diskussioner om något, men när vi båda förklarat så inser vi att vi tycker samma men uttrycker det olika. Pengar sägs ju vara ett stort ämne till bråk, men där är vi väl också med slapp attityd. Vi får in en summa, utgifter/räkningar vi har måste betalas, och resten får man spara och leva på.. vad är det att bråka om?

• Svar på tråden Vad bråkar ni om?
  • beccagranen
    Anonym (Suck) skrev 2018-01-30 19:54:10 följande:

]beccagranen skrev 2018-01-30 19:38:53 följande:[/quote-nick]Ja det har väl de flesta här på fl, just familjelivet. Vi jobbar heltid, driver ett företag ihop, har barn, villa och djur. Skulle aldrig slå mig tanken att bli arg och sura mig till ett ligg för det. Vill jag ha mig ett liv så förför jag min man så han också vill. Skulle han mot förmodan inte velat så får jag ju acceptera det. Pågår det en längre tid så skulle jag velat ha en förklaring så att vi skulle kunna lösa problemet. Men aldrig att han ställer upp för att jag surar. Skulle min man sura för att få ett ligg skulle det dröja länge innan jag skulle attraheras efter sånt beteende.

Men vad duktig du är då. Varför frågar du om vad folk bråkar om samtidigt som du förklarar hur helt onödiga och dumma alla bråk är bara man är så klok som du. Tror du det är så jävla lätt för alla att bara "förföra sin man så att han också vill " eller acceptera när man blivit nobbad i evigheter? Jovisst, det är helt onödigt att gräla om någonting alls så länge man rycker nästan lika och gör nästan samma prioriteringar och båda alltid anstränger sej lika mycket jämnt för att reda ut och diskutera på ett konstruktivt sätt. Men de flesta tycker ibland väldigt olika eller har perioder när man är jobbigt osynkade och trötta och då blir det bråk. FAST det inte är det bästa.

Jag känner ett enda par där hon säjer att de aldrig grälat trots 15 år ihop och två barn. De är skilda nu.[/quote]

Som jag skrev så skulle jag inte velat ligga med någon som kräver sex annars är det bråk och gap. Jag har ju rätten till min kropp och tänker inte ställa upp för att jag måste. Vill han ha ett ligg så får han anstränga sig så han får mig att vilja. Ligger det andra problem bakom, mer än bara orken som inte finns så får man väl söka hjälp om besväret ligger fysiskt eller psykist. Så det handlar inte om vems förhållande som är bäst med minst gnabb. Utan rätten till sin kropp att inte behöva ställa upp motvilligt. Sen har väl alla par sina svackor och bekymmer att reda ut. Men att tvinga sig på någon är aldrig rätt läsning.
  • beccagranen
    Anonym (255) skrev 2018-01-30 20:02:56 följande:

Kom ner från dina höga hästar, annars lär första problem sluta i skilsmässa.

Det handlar inte om att se ner på andra utan ren nyfikenhet. Jag tror inte att folk som inte bråkar har ett problemfritt liv utan konflikter. Alla har väl diskusitioner och problem att reda ut, men frågan är vad dom gör att man inte kan kommunicera utan att skapa bråk. Tanken slog mig när jag läst för andra gången denna veckan om hur man reder ut bråken i familjer. Innan jul fanns tipps hur man överlever julen utan bråk osv.

Som slog tanken mig att jag tror aldrig vi haft något bråk. Givetvis har vi haft svackor, vart oense och haft problem men det har man fått ta itu med civilicerat. Kanske man definierar bråk olika
  • Anonym (linux)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-01-30 17:31:20 följande:

20årig relation. Bråkar om otrohet från tidigare eller om

Vad betyder "från tidigare eller om"?
  • Anonym (Suck)

" Vill han ligga så får han anstränga sej så han får mej att vilja" Fattar du hur såna ord sparkar på den som ligger? Jag blir så arg och ledsen så jag blir gråtfärdig, och spyfärdig på din självgodhet. Tror du på allvar att någon skulle tycka det var ett skäl till bråk eller skilsmässa eller ens frustration om det var så enkelt? Din man anstränger sej och sen vill du, tralala inga problem. Du är helt verklighetsfrånvänd, i en bubbla, om du som vuxen inte förstår att andra har problem som ni inte har. Jag och min man bråkar aldrig någonsin om ekonomi men jag vet ändå att andra gör det och kan förstå att det kan bli så om man har olika sätt att hantera pengar. Jag är medveten om folk är olika och att det som är lätt för mej kan vara komplicerat för andra och tvärtom.

• 10oktober

Kan inte minnas ett enda bråk med min man... Diskussioner som kan leda till att någon av oss blir lite sur ja, men då tar vi oss igenom den diskussionen, ber varandra om ursäkt och är sedan glada igen. Vi kommer båda från stormiga relationer sen tidigare och är båda måna om att kommunicera.

• AndreaBD
    Anonym (linux) skrev 2018-01-30 20:39:40 följande:
    Vad betyder "från tidigare eller om"?
    Jag tolkar det som att de bråkar om att han tidigare har varit otrogen och dessutom OM han är otrogen nu eller inte.
  • Plupp73

Vi bråkar aldrig i princip. Någon gång i månaden missuppfattar vi varandra så att någon fräser till eller blir lite sårad, men då pratar vi om det så att det blir bra igen.
    I min förra relation var det bråk och missförstånd heeeela tiden, vilket verkligen var skitjobbigt. Jag är så glad att leva i harmoni sedan 8.5 år tillbaka....

• beccagranen
    Anonym (Suck) skrev 2018-01-30 21:17:45 följande:

" Vill han ligga så får han anstränga sej så han får mej att vilja" Fattar du hur såna ord sparkar på den som ligger? Jag blir så arg och ledsen så jag blir gråtfärdig, och spyfärdig på din självgodhet. Tror du på allvar att någon skulle tycka det var ett skäl till bråk eller skilsmässa eller ens frustration om det var så enkelt? Din man anstränger sej och sen vill du, tralala inga problem. Du är helt verklighetsfrånvänd, i en bubbla, om du som vuxen inte förstår att andra har problem som ni inte har. Jag och min man bråkar aldrig någonsin om ekonomi men jag vet ändå att andra gör det och kan förstå att det kan bli så om man har olika sätt att hantera pengar. Jag är medveten om folk är olika och att det som är lätt för mej kan vara komplicerat för andra och tvärtom.

Jag blir spyfärdig av att läsa hur man genom bråk tvingar sin partner att ställa upp på sex. Nej jag tror inte att allt går att lösa enkelt med några fraser. 
    Jag tror däremot att de allra flesta kommer in i perioder då man har minskad lust, man har svackor i sexlivet. Det är väl ett av dom vanligaste problemen i en relation, nyblivna föräldrar, trötthet/stress, depression, minskad lust, fysiska hinder, psykiska hinder osv. Frågan är väl vad man gör för att lösa hindret. Att det uppstår diskussioner när man har olika mycket behov, eller känner sig bortstött osv. det är en sak. Men att bli arg för att man blir avvisad och bygga på ett skuldberg, då löser man ju inte problemet. Man vill väl ändå vara två som älskar och inte ligga med en som bara ligger där och ställer upp.
  • Anonym (sex)
    beccagranen skrev 2018-01-31 07:59:58 följande:
    Jag blir spyfärdig av att läsa hur man genom bråk tvingar sin partner att ställa upp på sex. Nej jag tror inte att allt går att lösa enkelt med några fraser. 
    Jag tror däremot att de allra flesta kommer in i perioder då man har minskad lust, man har svackor i sexlivet. Det är väl ett av dom vanligaste problemen i en relation, nyblivna föräldrar, trötthet/stress, depression, minskad lust, fysiska hinder, psykiska hinder osv. Frågan är väl vad man gör för att lösa hindret. Att det uppstår diskussioner när man har olika mycket behov, eller känner sig bortstött osv. det är en sak. Men att bli arg för att man blir avvisad och bygga på ett skuldberg, då löser man ju inte problemet. Man vill väl ändå vara två som älskar och inte ligga med en som bara ligger där och ställer upp.
    Vad fina orsaker du kommit på till minskad lust.

I vårt fall runkar sig mannen mätt till porr och orkar sen inte ha vanligt sex. 
Svar på tråden Vad bråkar ni om?