Anonym (Suck) skrev 2018-01-30 21:17:45 följande:
" Vill han ligga så får han anstränga sej så han får mej att vilja" Fattar du hur såna ord sparkar på den som ligger? Jag blir så arg och ledsen så jag blir gråtfärdig, och spyfärdig på din självgodhet. Tror du på allvar att någon skulle tycka det var ett skäl till bråk eller skilsmässa eller ens frustration om det var så enkelt? Din man anstränger sej och sen vill du, tralala inga problem. Du är helt verklighetsfrånvänd, i en bubbla, om du som vuxen inte förstår att andra har problem som ni inte har. Jag och min man bråkar aldrig någonsin om ekonomi men jag vet ändå att andra gör det och kan förstå att det kan bli så om man har olika sätt att hantera pengar. Jag är medveten om folk är olika och att det som är lätt för mej kan vara komplicerat för andra och tvärtom.
Jag blir spyfärdig av att läsa hur man genom bråk tvingar sin partner att ställa upp på sex. Nej jag tror inte att allt går att lösa enkelt med några fraser.
Jag tror däremot att de allra flesta kommer in i perioder då man har minskad lust, man har svackor i sexlivet. Det är väl ett av dom vanligaste problemen i en relation, nyblivna föräldrar, trötthet/stress, depression, minskad lust, fysiska hinder, psykiska hinder osv. Frågan är väl vad man gör för att lösa hindret. Att det uppstår diskussioner när man har olika mycket behov, eller känner sig bortstött osv. det är en sak. Men att bli arg för att man blir avvisad och bygga på ett skuldberg, då löser man ju inte problemet. Man vill väl ändå vara två som älskar och inte ligga med en som bara ligger där och ställer upp.