EnAnonumius skrev 2018-02-05 10:05:19 följande:
Nu är du där igen kommer med påstående som säger mer om dig än dem du riktar emot.
Vilka ömmas tår har du trampat på? Knappast några, däremot har du ju visat prov på att du inte kan hanter att andra har andra sätt att visa passion och kärlek på än ditt sätt.
Vill du har lista på där du bevisar att du vägra att hantera andras synsätt? Det är snabbt ordnat i såfall då det går att trycka på "visa endast" under ditt nick så kan man lista upp din intolerans mot andras par levnadsätt och andras par sätt att visa passion och kärlek på.
Jag kan exemplifiera med ett exempel till och börja med, där du i KLARTEXT hävdade att folk "måste leva ett tråkigt liv" lever ett tråkigt liv bara för att de inte bråkar och saknar passion och kärlek för att de inte bråkar (från inlägg #149):
"För mig är bråk passion och kärlek. Vi gillar att bråka, gnabbas och diskutera, det gör jag med alla människor jag älskar mest. Skulle aldrig kunna leva i ett förhållande utan det, fy vad tråkigt ni måste ha det. "
(slut citat)
Måste vara bekvämt för dig att skylla på "trampa på ömma tår" bara för att du inte får medhåll i att det är viktigt att bråka för att visa passion och kärlek i förhållande oavsett om det är partnerförhållande eller kärleksförhållande, och att andra inte delar ditt viktiga behov av att ha det. Till och med sjunka så lågt som att anklaga folk för att inte prata med varandra och att de skulle snacka bakom ryggen alternativt vara otrogna bara för att de inte bråkar med varandra. Det är du som visa prov på en vidrig människosyn bara för att man inte delar din sätt att se på saken om vad som är kärlek och passion i ett förhållanden och kan inte acceptera andras sätt att se på saken.
Jo, det kan jag. Det är helt ok att man tycker annorlunda, men då ska man inte nedvärdera någon annans sätt i ett förhållande. Om vi "bråkar" och trots det tycker att vi har ett bra förhållande så blir jag måttligt irriterad när det här framstår som att man har ett dåligt förhållande för att man bråkar. Som att bråket är något man behöver ta bort. För er är det viktigt att jag accepterar min partners dåliga sidor istället för att bråka, för mig är det istället viktigt att jag måste få spilla lite galla över min partner för att leva med hans mindre bra sidor. Jag accepterar att han gör samma sak mot mig. Jag tycker inte att det är farligt att bråka och jag blir upprörd och intar gärna försvarsposition om någon annan attackerar det som jag tycker fungerar bra. Jag ska absolut kunna acceptera att man kan uppleva passion på annat sätt, men då kan väl andra här acceptera att bråk inte nödvändigtvis betyder problem. Jag tycker inte att jag har gjort något annat än det ni har gjort, för er är det viktigt att ta bort bråken då de försämrar förhållandet, då väljer jag att säga det motsatta.
Nu var jag i och för sig ganska tydlig med att era förhållanden behöver innebära att ni baktalar varandra, är otrogna eller lever i kalla tysta förhållanden, jag sa att DE PAREN JAG KÄNNER har det antingen så, eller så bråkar dom med varandra.