Physalis skrev 2018-01-31 08:50:22 följande:
Det beror på hur man definierar bråk. Vi kan ha rätt häftiga diskussioner om stort som smått då vi båda har starka åsikter och är väldigt envisa.
Ts du verkar huvudsakligen vilja trycka till alla som svarar, vad vill du med tråden?
Att säga att "det var väl onödigt att bråka om, det skulle jag aldrig göra i min relation." hjälper knappast någon, hade det räckt med att en främling knäppte en på näsan och talade om hur duktig de själva är så hade nog ingen bråkat.
Precis, det kanske handlar om definitionen om vad bråk är. För mig är det när man inte längre kan kommunicera med varandra. När det går över styr och man höjer rösten, förolämpar och blir ovänner. Att man har olika åsikter, i allt från politik, barnuppfostran, sysselfördelning etc hör väl till i en relation, man diskuterar saken och försöker hitta en lösning.
Det handlar inte om att säga att vi är duktiga som inte bråkar, majoriteten av svaren är just att dom inte bråkar. Man kan ha hetsiga diskussioner för man tror stark på sin sak. Att jag frågar är för att jag av ren nyfikenhet undrar om det är så vanligt som media framför, hur man ska överleva julen, påsken, semestern utan bråk, hur man ska ta hjälp för att reda sina bråk, hur man hitta tillbaka efter år av bråk. Och då undrar jag om det verkligen är så vanligt att man bråkar, och vad är det som leder till bråken.