• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • sukkubus

DELM - Heja! Förstår hur du tänker

Är det något dåligt med namnet Adolf?
    Alla som heter Adolf är nazister?

Ja svastikan är en gammal symbol som så många andra symboler har den brukats av människor av olika skäl.

• adrenalin
    Bonanza:

Kamoflage är ett MÖNSTER. ett mönster som inte betyder NÅNTING för mig. Det ser fult ut på 40-åringar (oftast) men kan va snyggt på en snowboardare. Brun kamoflage är snyggare än grönt tycker jag.

det är som RÄNDER ungefär. eller PRICKAR. Dom har inte heller nåt syfte! De finns bara där för att liva upp plagget lite.
    Lilla jag
  • sukkubus

A73H - Alla associerar olika, eller hur?
    Jag har inte samma upplevelser som du och associerar inte som du heller.

• Bonanza

Oj! Jag vet inte vad jag ska säga. Det här påminner om negerbollsdiskussionen, och jag slår vad om att de som hävdar sin rätt att säga negerboll är de som ivrar för rätten att ha kamouflagekläder. Det handlar om respekt för medmänniskor, och en medvetenhet om de signaler man sänder ut. Att säga att det bara är ett mönster är naivt och ja, okunnigt. Det vittnar om dålig förmåga att sätta sig in i större perspektiv.

/ Bonanza
  • adrenalin
    a73h:
    jag skulle inte kalla bondläpparna i byn där jag kommer ifrån för chicka trendgubbar direkt!
    och jag tycker det är respektlöst att inte respektera att vissa inte ser något dålig koppling med kamouflage alls.
    bara för att jag bär jeans så inser ju inte jag kopplingen mellan dom och gruvarbetare som först började bära plaggen.
    Ibland tappar plagg och mönster sina rötter och blir bara.. plagg och mönster.
    Lilla jag
  • Bonanza

adrenalin - ja, om kamouflagekläder inte hade varit kläderna för soldater i krig. Tycker du ärligt att det vore ok att klä barn i uniformer som påminner om nazismen t.ex.? Det är ju bara en skärning, som skjorta eller kostym.

/ Bonanza
  • adrenalin

Bonanza:
    Varför tror du det? Du tror inte det kan vara för att vi är uppväxta på olika sätt och associerar olika?

Jag tycker inte heller man ska kalla chokladboll för negerboll.

Lilla jag
  • adrenalin

Bonanza:
    Är uniformer praktiska att ha på småbarn?

som sagt. jag fattar inte var ni fått detta ifrån. måste ju vara för att jag är från norrland och aldrig hört talas om detta bisarra påfund.

Lilla jag
  • Bonanza

adrenalin - är kamouflage praktiskt på småbarn? Uniform kan ju vara praktiskt det också, skulle det vara ok då menar du? Ärligt talat?

/ Bonanza
  • Diväteoxid

Men förhelvete det är ett klädmönster, vi kanske kan använda det här i Sverige just för att vi varit ganska dåliga på att kriga dom senaste hundra åren. Det är väl när man kan bära sådana kläder normalt som man inser att saker är bra. Skärp till er.

Svar på tråden Kamouflagekläder