• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • DELM

Kan inte säga att jag tycker det är snyggt, ffa inte rosa, men när den dagen kommer som lillan vill följa med sin far och jaga så kommer jag köpa det åt henne.

• Bonanza

Nu skulle jag ju inte uppmuntra mina barn att döda heller, så jag ser verkligen ingen anledning till att köpa camokläder.

/ Bonanza
  • A73H

Har läst igenom tråden och måste återigen HÄPNA över de pro-kamouflagekläder inlägg jag ser..."det är bara ett mönster..." "..ingenting med krig att göra..."... My god! Jag svimmar! Håller med vem det nu var som skrev att då måste det ju vara okej att sätta på sin 5 åring en top med "villig" tryckt tvärs över bröstet...för mig är det bara ett positivt ord som jag inte alls förknippar med en sexuell handling! Eller spetstop o string till min fyraåring - DET ska jag köpa för spets är ju bara ett material och string är ju bara ett särskilt underklädessnitt! Eller?....Hmmm...kan det vara så att vissa saker symboliserar något annat som man kanske inte vill stå för egentligen..... Jag vägrar acceptera att det finns folk överhuvudtaget som helt ärligt hävdar att kamouflagekläder inte ska förknippas med krig - åk omedelbums på moderesa till Bagdad! Ja, för det är väl inte för att det är krig som alla har kammokläder? Det är väl för att det är modernt? *morr* Maken till okunskap!!!!!!

• adrenalin
    Jag skulle aldrig uppmuntra mitt barn att döda men tack vare den här tråden ska jag nog skaffa en dress med kamoflage till fia  så att ni som är emot kamoflage kan ge onda ögat till barnet med den onda krigs-positiva mamman!

hur var det nu, hade man tuggummihjärna om man itne insåg vilket ont mönster kamoflage är? kamoflage är bra när man vill gömma sig i skogen! Det har inte bara med krig att göra. och varför förknippar svenskar grönt med krig? vi som är så fredliga? Vi har ju knappt ens sett en soldat i hela våra liv.
    Lilla jag
  • adrenalin

Ursäkta, måste fråga.. är det är ett södra-sverigesymdrom att inte vilja ha kamoflage?

För jag har ALDRIG nånsinn hört minsta lilla pytte-agg mot kamoflage tidigare! Kanske är det därför jag tycker det är så skrattretande.

Lilla jag
  • Bonanza

adrenalin - varför ska man gömma sig i skogen då? Från fiender, måhända? Eller för att jaga. Jag ser ingen annan anledning. Och eftersom jag inte vill förknippa mitt barn med krig eller dödande av djur är det självklart med ett nej till kamouflagekläder.

/ Bonanza
  • sukkubus

adrenalin - Hets mot folkgrupp - jägare!

• A73H

Nja...nu är det väl inte den gröna färgen som specifikt förknippas med krig utan själva mönstret, eller hur...? Och nej, jägare har inte traditionellt använt kamouflagemönstrat utan helgröna kläder, och DET får man naturligtvis ha hur mycket man vill utan att det är särskilt provocerande - tror inte att Kermit hade någon slags militär anknytning...

• adrenalin

jag ska trycka upp en t-shirt till henne med mao zedong på också

bonaza du missar min poäng. kamouflage betyder ingenting egentligen. det är grönt, det är lite mönstrat. folk har använt det till att gömma sig av en eller annan anledning. Att döda en älg är ingen big deal. jag kommer inte lära min dotter att jaga älg är syndernas synd, för det är det inte.

ser jag ett barn med kamouflagebyxor och jacka och det är SNYGGT så tänker jag att mamman har bra smak, inte att hon vill lära sitt barn att döda.

Lilla jag
Svar på tråden Kamouflagekläder