• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • smultronbubbla

adrenalin

Aha okej, då tänker vi nog lite olika där

Å andra sidan tycker jag även svart/vitt är snyggt, (på skidbyxor) men inte grönt! Det blir för mycket militär och krig!

• adrenalin

smultronbubbla:
    Militär och krig? har vi nånsinn levt i militär och krig, vi som är ett sånt fredsland?

Grönt är min favoritfärg och jag tycker det vore värre om folk hade automatgevär i skidbacken. DET skulle jag koppla ihop med krig.

Lilla jag
  • Katharina

Lina: Nä, inte camouflage på väska utab BARA rosa camo i så fall

• Skrattmås

Oh! Jag har myntat ett uttryck nu till och med!

Kul att tråden är varm!
    JAG tycker att folk som inte tänker längre än näsan räcker utan bara lever i sin lilla värld är inskränkta och upprörande ("tuggummihjärnor" som jag en gång uttryckte det).
    Jag tycker f.ö att kommentarer som "alla får tycka vad man vill" är överflödigt för det är ju självklart!

Annars vore detta diskussionsforumet skittrist!!
    Och om man inte kan uppröras över något sånt här vad upprörs ni då över? Att priset på pudret gått upp eller att Debenhams har börjat stänga tidigare på lördagar??

Jag lägger ribban på den nivån som jag tycker att Kamouflagekläder ligger!!

• Mary Cherry

Jag upprörs av att det finns folk som inte har nån form av kritiskt tänkande och bara sväljer allt de hör. Det är mycket värre än att klä sig och sina barn i camouflage, i mina ögon.

• Skrattmås

Jag upprörs över många andra saker än detta må ni tro (utom puder och sånt... ) men nu ska jag äta middag med min kära dotter och vara harmonisk och lycklig!!

• adrenalin

Jag tycker det är illa att folk upprörs av så mycket bagateller! Grönt är skönt och kamoflage KAN vara fint , om än sällan! Whats the big deal?

Lilla jag
  • Melle85

Jag har ett par rosa kamoflage-byxor till min lilla tjej och tycker att de är supersöta! Anser mig inte vara någon tuggumihjärna för det

• Bonanza

Jag skulle aldrig klä min son i kamouflagekläder. Han är ingen soldat, han gör inte lumpen, han är ett barn som inte ska ha något med krig att göra. Så enkelt är det. Glad

/ Bonanza
Svar på tråden Kamouflagekläder