• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • DELM

Bonanza:

Vill du bli tagen som en seriös debattör bör du sluta med såna antaganden och slutledningar. Det visar bara på din bristande kompetens att respektera andras åsikter.

• sukkubus

Bonanza - Det är bara att fråga de flesta synthare, deras stil kan dras direkt till ss.

"Det handlar om respekt för medmänniskor, och en medvetenhet om de signaler man sänder ut. Att säga att det bara är ett mönster är naivt och ja, okunnigt. Det vittnar om dålig förmåga att sätta sig in i större perspektiv."

Ja det var ju respektfullt sagt. Lägg gärna in "jag tycker" också så kanske du får respekt.

• adrenalin
    bonanza:
    När är ss-uniform praktisk på barn egentligen? kamouflage är bara ett mönster och ingen hel outfit. som jag dessutom inte förknippar med krig. visst, vissa soldater har kamouflage, men långt ifrån alltid när jag ser dom på nyheterna!? för i sverige ser jag ALDRIG soldater med kamouflage! Lumpare har inte kamouflage, i alla fall inte min kille!
    Lilla jag
  • sukkubus

adrenalin - Ss-uniformer är stiliga. Svarta och stilrena. Fråga de flesta synthare. De klär säkert gärna sina barn i sådana kläder .

• adrenalin
    sukkabus:
    ja tänkte att bonanza menade exakta kopior, med hakkors och alls.
    utan hakkors och sådär så ser jag inte heller några problem med uniformer.
    Lilla jag
  • Bonanza

Ursäkta, men jag har diskuterat med idioter hela kvällen, så jag är trött på att trippa på tå. (inte här, på ett annat ställe).

DELM - vill du bli tagen som en seriös debattör kanske du skulle lägga av med din aggressiva stil som du har.

sukkubus - jag har respekt från de jag känner att jag vill ha det ifrån. Jag behöver inte respekt från alla. Jag trodde att det framgick att det var jag som tyckte det eftersom jag skrev "jag slår vad om". Men visst, jag kan lägga in det ännu tydligare nästa gång.

/ Bonanza
  • Bonanza

adrenalin - nej men då är du konsekvent i alla fall. Flört Jag skulle aldrig klä mina barn i uniform eller kamouflagekläder för den delen, för jag tycker att det ger associationer som jag inte vill att mitt barn ska ge.

A73H skrev förut om stringtrosor etc. är det också ok för er? Om man vill kan man ju reducera allt till att det bara är tyg eller snitt.

/ Bonanza
  • sukkubus

adrenalin - Ahaa nä det skulle nog inte vara poppis på dagis .
    Men det är väl inte heller någon som går i hel camouflageuniform som mode?

Bonanza - Ja det vore bra för annars låter det du skriver som om du sitter på universums sanning och alla andra är efterblivna

• sukkubus

Stringtrosor skulle jag inte sätta på en liten flicka då jag associerar det med sexighet och därmed mogna flickor.

Svar på tråden Kamouflagekläder