• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • A73H

Hoppla, DELM, då är det visst JAG som är skyldig DIG en ursäkt...*fniss* Tänk så det kan bli.....

• DELM

sukkubus:

märkligt, har flera gästboksinlägg och ja, jag sitter på beta.
    Har dock valt att inte visa den, men det har inte hindrat andra. Dom kanske gjort det via gamla famlijeliv?

Skicka ett meddelande om det du inte vill säga det här

• sukkubus

Haha, tänker lite för mycket...

• A73H

Fast Melancholic, jag tror precis tvärtom! Jag tror att jättemånga får jätteotäcka associationer och mår riktigt dåligt över att springa in i kammokläder till höger och vänster!

• DELM

A73H:

Jag har nog inte missat poängen. Anser dock inte att bonanza för en seriös debatt. Varken mer eller mindre.

Vet inte varför du skulle be mig om ursäkt?

• adrenalin
    a73h
    men det är väl oerhört sällan folk springer omkring i kamouflage från topp till tå?
    om man ser nån göra det måste man väl se att det är en person med oerhört dålig smak?
    Jag menar... jag har aldrig förknippat att klä sig helt i kamouflage som smakfullt. inte ens när scary spice i spice girls klädde sig i det.
    Lilla jag
  • sukkubus

DELM - Lite ot nu men det är så när jag går in på vissa... får kolla vanliga imorgon istället.

Natti natti allihop och tänk inte för mycket nu

• Aihnoa

Jag har militärkläder när jag jagar - av den enkla anledningen att de är gjorda för skog/natur och är otroligt sköna. Har det även i stugan om jag jobbar med veden, målar eller annat som kräver oömma kläder...

• DELM

adrenalin: Toatalt ot nu, men var spice girls någonsin smakfulla?

• Melancholic

A73H: ja men hur ser dessa nya moderna cammokläder ut då? de ser knappast likadana ut som de som militären har på sig, de är i snygga(inte praktiska)modeller, i short, i kjolar, i bodys. oftast i "fel" färger osv. känns bara lite långsökt. kommer inte tro på den teorin försn jag själv hör några krigsoffer berätta själva om hur den där minicammokjolen gjorde att dom mådde dåligt!

Svar på tråden Kamouflagekläder