• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • Bonanza
    Jag har försökt få fram det här förut, men jag har väl inte lyckats: jag förstår att man kan associera kamouflage med andra saker än krig, men jag förstår inte hur man kan bortse ifrån att det är starkt sammankopplat med krig. Självklart förstår jag att alla inte tänker krig när de ser barn i kammokläder, men många har hävdat att det inte alls har med krig att göra, och det vänder jag mig emot!
    / Bonanza
  • DELM

Vem har hävdat att det inte alls har med krig att göra?

För jag har inte läst det, bara att man inte tänker krig det första man gör...

• Bonanza
    DELM - jo, jag förstår vad du menar egentligen, men du är ute och cyklar. Religion är inte något odelat negativt. Det är en tro, något som är något mycket positivt för många människor.

Krig är ett fenomen där människor dör. Krig är aldrig något positivt. Så jag förstår inte din jämförelse av den enkla anledningen att jag inte ser sambandet mellan de symboler du tar upp.
    / Bonanza
  • Skrattmås

HEDER åt dig Bonanza som orkar upprepa dig gång på gång till folk som inte förstår vad du (vi) menar!!

PUSS!!!!!!!!

• adrenalin
    Bonanza:
    Nu vill jag väldigt gärna ha reda på var du fått ifrån att det användes i krig alldeles från början.
    Såvitt jag vet har människan alltid försökt gömma sig i olika syften. hur kom du fram till att det började med att ha det när man krigar?

skrattmås:
    jag skrev bara nåt. jag tänker knappt på det, jag kallar ju mig själv adrenalin.
    Lilla jag
  • Bonanza

Skrattmås - jag har ont i fingrarna ( har skrivit för mycket) och ont i händerna ( har suttit på dem för mycket ) och tungan (har bitit mig i den för många gånger). Men tack!

/ Bonanza
  • Melancholic

bonzana: vem har sagt att det inte har något med krig att göra, folk har välbara sagt att det inte måste associeras med det? eller?
    förstår inte hur man kan bortse från det? handlar väl inte om att bortse från något utan mer att man antingen inte ser det alls eller har någon annan association som väger tyngre när man gör sitt köpval!?

• adrenalin

Bonanza:
    Som jag sagt gång på gång på gång på gång.... DU förknippar det starkt med krig. Det gör inte jag och många, många andra. Vi förknippar det med andra saker som inte alls har med krig att göra över huvud taget.

Skrattmåsen:
    Anledningen till att hon upprepar sig är att hon inte lyssnar på att folk inte alls associerar kamouflage till krig.

Lilla jag
  • DELM

Bonanza:

Det här kanske kommer som en chock, men krig är inte heller odelat negativt. Det finns dom som anser det vara värt att kriga- alltså är det utifrån dersa situation positivt. För att inte nämna dom som gör det bara för att sko sig ekonomiskt...

Det finns inte en enda handling/aktion som är odelat positiv eller negativ. Det finns alltid två sidor av saken.

• Melancholic

skrattmås: handlar inte om att inte förstå, handlar om olika åsikter/värderingar!

Svar på tråden Kamouflagekläder