• Skrattmås

Kamouflagekläder

Vad tycker ni om det?

Jag tycker att det är hemskt!!! På vuxna är det fult och ser dumt ut i ett fredsland som Sverige (där ingen ska behöva klä sig i krigkläder) och på barn är det ju sorgset knäppt!!

Hur motiverar ni era krigskläder på er själva och ännu mer intressant: på era barn.

Tänker kamoflage-diggare på budskap, etik osv. eller är det tuggummihjärnor som bara tycker att det är "ballt"?

*arg*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:32:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-09 22:58:38:
    Det ser förstås hemskt ut även i ett icke fredsland.

• Svar på tråden Kamouflagekläder
  • DELM

Äh, kom in sent. Mitt sista inlägg var svar till bonanza.

• Bonanza
    DELM skrev 2006-03-10 22:22:51 följande:
    Men att ett visst mönster är negativt för dig är inte samma sak som att det är det för en annan. Det behöver inte heller betyda samma sak. Är man uppvuxen med att det inte är negativt så blir det inte det. Och tvärtom.
    Nej självklart behöver inte associationerna vara detsamma, men man måste ju ändå vara medveten om vad det används till, och för? Kamouflagekläder är i huvudsak använt i krig. Det är ju så. Sedan om man personligen inte associerar det så, så är det en sak. Men att bortse från hur det ser ut i övriga världen tycker jag är lite nonchalant om jag får säga det.
    / Bonanza
  • USK

alltså ursäkta mig har varit inne o kollat här flera ggr och undrat om detta är vuxna människor som hackar på varandra om ett mönster på kläder.

jag tycker vi ska vara glada att vi kan köpa kläder överhuvudtaget.

så kvittar det om det är pop eller kapp ahl eller kamouflage.

tycker somliga att det är bättre o klä dom som fångar??

• Aihnoa

Och lite OT, jag har "alltid" skjutit och vetat om krig och alla stackars barn, vuxna o trasiga familjer.
    Men modemässigt så får jag faktiskt kväljningar av 70-tals plychkläder osv,(då jag var tvungen att bära de under uppväxten) - så visst kan jag tänka mig att en del som kommer från krigshärjade länder kväljs oavsett om det är stadskammo eller rosa, mode eller inte. MEN jag personligen har inga problem med militärkläder.

Gav bort ett par brallor (som man oxå kunde vika upp o göra shorts av) till en arbetskompis nyfödde förra året, det jag inte tänkte på var att pappan var Östtysk och mamman Polska - DET tänkte jag bara inte på - tyckte bara de var fräcka. Jaja, jag skickade inte med varken handgranatattrapper eller en plastAK eller liknande. ... Jo ett babygym men det kanske var hemskt det med Inte lätt att göra rätt alltid, men jag skulle ha satt på mitt ev.framtida barn dom byxorna faktiskt. Jag är väl hemsk eller så då, men jag skulle oxå sätta på en tjej en jättesöt klänning. Rosa tom

• adrenalin

Bonanza:
    Ja jag är medveten om att det används i krig men associerar inte kamouflage med det. Det gör däremot du. Inte jag. Du men inte jag. Har aldrig nånsinn hört talas om att man inte borde använda kamouflage. Helt allvarligt.

Lilla jag
  • DELM

USK:

Varför inte?

Bonanza: det finns en del saker som skapats av det militära för att underlätta livet i fält. Är det bara kamouflagemönstret du stör dig på? Som inte bör användas för att det associeras med krig?

Det militära har bla sett till att vi har gps och dom detaljerade kartorna vi har (georef), och ännu mer, men har stopp i hjärnan just nu.

Är dom mer ok att använda?

• Melle85

Måste bara höra: Tycker ni att folk i asien t.ex. skall sluta använda svastikan pga av hur den har använts i resten av världen?

• USK

DELM

vad mena du att klä dom som fångar?

• DELM

Melle85:

Intressant fråga. Jag vill också veta.

USK: Förstår inte

Svar på tråden Kamouflagekläder