• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Berolfine
    Lindsey77 skrev 2018-06-24 20:46:17 följande:

Inget av de testerna är positiva, eftersom teststrecket ska vara lika starkt som kontrollstrecket. Men ÄL test kanske inte funkar på dig, man kan ha ÄL utan att testerna ger utslag, eller så ser man bara stegringen. De ser ju ganska starka ut, du är säker på att du inte är gravid, då de även kan ge utslag på hcg?

Hej!

Jag tog ett gravtest idag på morgonen, men det var neg.

Det är sant det du skriver. Jag bli bara så förvirrad! Jag ska fortsätta ta ÄL tester tills jag får mens eller testat positivt på grav :) kan tillägga att jag har långa cyklar på ca 38-42
  • Lindsey77
    Berolfine skrev 2018-06-24 21:39:36 följande:

Hej!

Jag tog ett gravtest idag på morgonen, men det var neg.

Det är sant det du skriver. Jag bli bara så förvirrad! Jag ska fortsätta ta ÄL tester tills jag får mens eller testat positivt på grav :) kan tillägga att jag har långa cyklar på ca 38-42

Jag hade helt glömt bort, mina ÄL tester såg ut som dina förra månaden. Testade runt dag 20 när jag brukar få ÄL. Men det visade sig att ÄL inte kom förrän dag 39! Då hade jag slutat testa för länge sen. Jag vet att det var den dagen, för gravid blev jag (missfall). Kanske försökte kroppen ägglossa? Trodde jag hade stegring eftersom testen ändå var så pass starka.

Så det är ju bra att du fortsätter testa, ÄL kanske är lite senare än du tror?
  • Berolfine
    Lindsey77 skrev 2018-06-24 21:46:49 följande:

Jag hade helt glömt bort, mina ÄL tester såg ut som dina förra månaden. Testade runt dag 20 när jag brukar få ÄL. Men det visade sig att ÄL inte kom förrän dag 39! Då hade jag slutat testa för länge sen. Jag vet att det var den dagen, för gravid blev jag (missfall). Kanske försökte kroppen ägglossa? Trodde jag hade stegring eftersom testen ändå var så pass starka.

Så det är ju bra att du fortsätter testa, ÄL kanske är lite senare än du tror?

Oj, tråkigt att det blev missfall!

Nu gav du mig lite hopp iallafall :) hoppas du plussar snart igen och att allt går vägen, håller tummarna för dej :)
  • Anonym (LL)
    Thorax skrev 2018-06-24 20:39:06 följande:

Plusset uppe i högre hörnet. Sen Fertilitet och så bockar man i ÄL för den dagen :)

Finns det på gratisversionen också menar du? Hittar inte det på min. Däremot hittade jag nu en inställning där man kan välja hur många dagar man har mellan ÄL och mens.
  • Thorax
    Anonym (LL) skrev 2018-06-24 21:59:24 följande:

Finns det på gratisversionen också menar du? Hittar inte det på min. Däremot hittade jag nu en inställning där man kan välja hur många dagar man har mellan ÄL och mens.

Kanske skiljer mellan iPhone och android?

Jag har gratis och iPhone.
  • Ereya
    Periksson90 skrev 2018-06-24 19:38:38 följande:

Spännande! Är vi några som har de där flytningarna, får vi se om de betyder plus på stickan för oss :) när har du BIM?

Men verkligen, åhhh! Så spännande! Den 6/7 har jag, femton dagars lutelfas så jag får vänta en stund. :) tänkte börja testa den femte och se om det hänt nåt, plussade ju på ÄL +14 jättestarkt första gången jag var gravid.
  • johannastroberg

Hur går det för er alla? Har varit lite frånvarande pga mycket jobb, vilket är positivt i sig då jag inte tänker på bebis & graviditet lika mycket ;) hade äl i söndags & i förrgår började mina bröst ömma väldigt mycket så fort jag tar av bhn, brukar inte ha det så alls. Hoppas det har tagit sig denna gången.

• emmaaaaaaa
    MaalinJ skrev 2018-06-24 15:58:04 följande:

Vilka appar använder ni för att "lättare" se när ni har äl å bim? Det här blir första månaden för oss där vi ska börja göra dagbok över äl å bim så vi har något att gå på när vi ska börja få hjälp ifrån fertil kliniken.

Jag använder appen FLO, kan inte riktigt säga om den funkar eller inte än :)
  • Thorax
    johannastroberg skrev 2018-06-24 22:16:11 följande:

Hur går det för er alla? Har varit lite frånvarande pga mycket jobb, vilket är positivt i sig då jag inte tänker på bebis & graviditet lika mycket ;) hade äl i söndags & i förrgår började mina bröst ömma väldigt mycket så fort jag tar av bhn, brukar inte ha det så alls. Hoppas det har tagit sig denna gången.

Inte haft ÄL än så här kan jag inte svara på hur det går :D

Men skönt att du håller dig sysselsatt. Denna väntan är verkligen olidlig
  • babytjejen
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-24 23:22:13 följande:

Jag använder appen FLO, kan inte riktigt säga om den funkar eller inte än :)

Jag kör fertility friends, deras gratisversion...tycker den funkar bra..
Svar på tråden BIM juli 2018