• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • JenniB
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-26 15:00:20 följande:
    Jag förstår att du blev ledsen. Man reagerar inte alltid helt logiskt. Just barn är ju också känsligt eftersom man ofta är orolig för om man kan få barn eller ej. Man kan ju bli ledsen och avundsjuk när man ser helt okända gravida så då är det inte konstigt att man reagerar när exet skaffar barn (enkelt).

Och tänk på att det är många som inte känner ett skir förrän de varit gravida i flera veckor. Man behöver faktiskt inte ha symtom. Hoppas att det tagit sig denna månad!!
    Vad gullig du är tack!! Du har så rätt.. man blir avundsjuk och orolig. 
    Ja det finns ju de som inte känt något under hela graviditeten heller så än så länge finns det hopp. :D

Hur går det för dig? Hur många dagar kvar till BIM? :)
  • Anonym (Syskon)
    JenniB skrev 2018-06-26 15:12:46 följande:

Vad gullig du är tack!! Du har så rätt.. man blir avundsjuk och orolig. 

Ja det finns ju de som inte känt något under hela graviditeten heller så än så länge finns det hopp. :D

Hur går det för dig? Hur många dagar kvar till BIM? :)

Precis! Hoppet lever :) och hoppet lever här med, har BIM 1 juli och tiden går sjukt långsamt. Är otroligt hungrig och har lite ont i brösten men det kan lika gärna vara normal PMS.. vilket datum har du BIM?
  • Missmli

Jag har haft ont i brösten ända sen dagen efter ägglossning känns som de är ett tecken på mens . Är det någon som haft ont i brösten ända från ägglossning och ändå varit gravid ?

• Lycklig37
    Thorax skrev 2018-06-26 14:51:31 följande:

Lite för tidigt är de nog allt tyvärr. Vänta tills torsdag i alla fall för att inte få negativt om de skulle vara nåt. Håller tummarna :)

Jag tänkte med att det är nog för tidigt att testa väntar lite till. Egentligen borde man bara vänta och se om menstruationen kommer om inte då kan man testa då.
  • johannastroberg
    Jevi87 skrev 2018-06-25 20:06:22 följande:

Håller tummarna för dig! :) jag hade ägglossning den 17/6 och beräknad BIM 2/7. Jag har aldrig varit gravid så nu hoppas jag snart på att få uppleva det. Vill det sååå gärna. Jag har sedan ngn dag fått lite molande värk nere i magen, typ som träningsvärk samt haft lite stickande känsla, och nästan som en inflammationskänsla. Sen skjukt ont i brösten. Brukar ha lite ont i brösten några dagar innan mens dock inte så här ont. Antagligen är det inget speciellt utan jag känner säkert efter lite extra. Har ju som sagt aldrig varit gravid innan så vet inte alls hur det ska kännas, och som sagt vissa har ju inga sympton alls så tidigt så jag vet inte vad jag ska tro. Men man kan ju alltid hoppas! :)

När har du beräknat BIM? Har du barn sedan tidigare? :)

Ja, jag har ett barn sen innan & jag har bim på måndag 2/7 :) gick nyss på toa innan jag skulle lägga mig & hade fått typ pyttelite bruna spottings i trosorna? Hade äl förra söndagen +/- någon dag så är väl på ca äl+9 nu. Vad kan detta betyda? Nidblödning?! Hade aldrig det förra gången utan fick liknande på bimdagen & sen inte mer & jag har aldrig så länge jag haft mens haft spottings eller färgade flytningar förutom under mensdagarna. Tappade dock hoppet direkt & tänker att nu kommer mensen...
  • Jevi87
    johannastroberg skrev 2018-06-26 23:45:31 följande:

Ja, jag har ett barn sen innan & jag har bim på måndag 2/7 :) gick nyss på toa innan jag skulle lägga mig & hade fått typ pyttelite bruna spottings i trosorna? Hade äl förra söndagen +/- någon dag så är väl på ca äl+9 nu. Vad kan detta betyda? Nidblödning?! Hade aldrig det förra gången utan fick liknande på bimdagen & sen inte mer & jag har aldrig så länge jag haft mens haft spottings eller färgade flytningar förutom under mensdagarna. Tappade dock hoppet direkt & tänker att nu kommer mensen...

Nej så ska du inte känna, det är ju ganska många dagar kvar innan du isf ska ha mens så jag tror inte det är den som är på g. Det kan det mkt väl vara en nidblödning! :) Håller tummarna för att det är det!

Brukar din mens oftast komma på din utsatta dag eller kan den komma mkt tidigare/senare ibland?
  • Missmli

Så tråkigt för jag får bara ondare och ondare i brösten för varje dag som går, haft den sen dagen efter äl och är idag på 6 dagar efter äl . Vill ju inte ha mens !

• johannastroberg
    Jevi87 skrev 2018-06-27 06:56:29 följande:

Nej så ska du inte känna, det är ju ganska många dagar kvar innan du isf ska ha mens så jag tror inte det är den som är på g. Det kan det mkt väl vara en nidblödning! :) Håller tummarna för att det är det!

Brukar din mens oftast komma på din utsatta dag eller kan den komma mkt tidigare/senare ibland?

Idag är det lite mer rosaaktigt så tror tyvärr att det är mensen som är tidig... :( tappar hoppet lite. Nej, min mens har alltid kommit på utsatt dag, varken dagen innan eller efter! Jag vet inte heller hur en nidblödning sk te sig? Är det inte bara spottings en gång? Eller kommer det i flera dagar?
  • nist

Då kör vi försök nr 2. Känner mig mycket lugnare än förra månaden då jag blev skengravid som tusan av att hänga på familjeliv halva dagarna haha.

• Nicciz
    nist skrev 2018-06-27 10:26:09 följande:

Då kör vi försök nr 2. Känner mig mycket lugnare än förra månaden då jag blev skengravid som tusan av att hänga på familjeliv halva dagarna haha.

Håller tummarna för dig! Vi är typ i samma situation. Har beräknad ÄL på fredag så jag är hoppfull och längtar. Försök nr 2 även här. Haft migrän i flera dagar och tagit massa piller, är orolig att medicinen kommer påverka ÄL, befruktning osv.
Svar på tråden BIM juli 2018