• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Jevi87
    johannastroberg skrev 2018-06-24 22:16:11 följande:

Hur går det för er alla? Har varit lite frånvarande pga mycket jobb, vilket är positivt i sig då jag inte tänker på bebis & graviditet lika mycket ;) hade äl i söndags & i förrgår började mina bröst ömma väldigt mycket så fort jag tar av bhn, brukar inte ha det så alls. Hoppas det har tagit sig denna gången.

Håller tummarna för dig! :) jag hade ägglossning den 17/6 och beräknad BIM 2/7. Jag har aldrig varit gravid så nu hoppas jag snart på att få uppleva det. Vill det sååå gärna. Jag har sedan ngn dag fått lite molande värk nere i magen, typ som träningsvärk samt haft lite stickande känsla, och nästan som en inflammationskänsla. Sen skjukt ont i brösten. Brukar ha lite ont i brösten några dagar innan mens dock inte så här ont. Antagligen är det inget speciellt utan jag känner säkert efter lite extra. Har ju som sagt aldrig varit gravid innan så vet inte alls hur det ska kännas, och som sagt vissa har ju inga sympton alls så tidigt så jag vet inte vad jag ska tro. Men man kan ju alltid hoppas! :)

När har du beräknat BIM? Har du barn sedan tidigare? :)
  • babytjejen

Vill såååå gärna bli gravid så man blir skengravid redan innan äl... :/ snacka om hur konstigt kroppen kan reagera bara genom hjärnans makt...

• lindabinda
    babytjejen skrev 2018-06-25 20:12:31 följande:

Vill såååå gärna bli gravid så man blir skengravid redan innan äl... :/ snacka om hur konstigt kroppen kan reagera bara genom hjärnans makt...

Haha ååå precis samma för mig! Ska köra första vändan nu i juli men jag känner redan massa symtom och då har jag inte ens haft äl än. Snacka om skengravid!
  • emmaaaaaaa

Behöver er hjälp! Trodde jag skulle ha äl den 20/6 men idag kom älflytningarna tror jag iallafall!! Vi har mest fokuserat på den 20:e men hade oskyddat även den 23/6.. när flytningarna har kommit, är det försent då? Eller är det nu vi ska köra på??

Hjälp!!

• Missmli
    emmaaaaaaa skrev 2018-06-25 22:34:00 följande:

Behöver er hjälp! Trodde jag skulle ha äl den 20/6 men idag kom älflytningarna tror jag iallafall!! Vi har mest fokuserat på den 20:e men hade oskyddat även den 23/6.. när flytningarna har kommit, är det försent då? Eller är det nu vi ska köra på??

Hjälp!!

Skadar ju inte att köra på nu med om du tror att du har ägglossning :)
  • JenniB

Jag har känt mig så himla lugn denna månaden och verkligen försökt slappna av.
    Det gick bra fram tills igår när jag fick reda på att mitt ex blivit pappa till en liten flicka... De blev gravida efter bara 3 månader in i förhållandet, oplanerat. Det tog så hårt på mig på något sätt även om jag vet att vi faktiskt vill bli gravida nu jämfört med de. Det är ju första försöket vi kör nu men ändå blev jag så ledsen och det kom upp en massa tankar i huvudet. Tänk om jag inte kan bli gravid?! Tänk om det tar hur lång tid som helst? Hur ska jag klara det? 

1-2 veckor kvar till BIM och jag vet inte hur jag känner mig. Har ömma bröst sedan några dagar tillbaka, molvärken försvann ca. på dag 18 i cykeln, men annars känner jag väl inte av något. Längtar dock så mycket efter en liten. :( 

• Lycklig37

Min menstruation ska komma den 2 juli men hoppas på att den inte dyker upp. Idag är jag i v3+1 om vi lyckats bli gravida. Har olika symtomer. Humörsvängningar samt småvärk i äggstockarna till och från har även små värk i svanken. Idag fick jag som ett hugg i högra äggstocken stack till lixom sen har det inte hänt igen. Igår vaknade jag med lite halsont men inte känt av det idag. Känner mig nu lite frusen och även svullen på magen. Är det för tidigt att ta ett test? Vad tror ni?

Kan det vara så att jag är gravid?

• Thorax
    Lycklig37 skrev 2018-06-26 13:05:11 följande:

Min menstruation ska komma den 2 juli men hoppas på att den inte dyker upp. Idag är jag i v3+1 om vi lyckats bli gravida. Har olika symtomer. Humörsvängningar samt småvärk i äggstockarna till och från har även små värk i svanken. Idag fick jag som ett hugg i högra äggstocken stack till lixom sen har det inte hänt igen. Igår vaknade jag med lite halsont men inte känt av det idag. Känner mig nu lite frusen och även svullen på magen. Är det för tidigt att ta ett test? Vad tror ni?

Kan det vara så att jag är gravid?

Lite för tidigt är de nog allt tyvärr. Vänta tills torsdag i alla fall för att inte få negativt om de skulle vara nåt. Håller tummarna :)
  • Anonym (Syskon)
    JenniB skrev 2018-06-26 08:26:49 följande:

Jag har känt mig så himla lugn denna månaden och verkligen försökt slappna av.

Det gick bra fram tills igår när jag fick reda på att mitt ex blivit pappa till en liten flicka... De blev gravida efter bara 3 månader in i förhållandet, oplanerat. Det tog så hårt på mig på något sätt även om jag vet att vi faktiskt vill bli gravida nu jämfört med de. Det är ju första försöket vi kör nu men ändå blev jag så ledsen och det kom upp en massa tankar i huvudet. Tänk om jag inte kan bli gravid?! Tänk om det tar hur lång tid som helst? Hur ska jag klara det? 

1-2 veckor kvar till BIM och jag vet inte hur jag känner mig. Har ömma bröst sedan några dagar tillbaka, molvärken försvann ca. på dag 18 i cykeln, men annars känner jag väl inte av något. Längtar dock så mycket efter en liten. :( 

Jag förstår att du blev ledsen. Man reagerar inte alltid helt logiskt. Just barn är ju också känsligt eftersom man ofta är orolig för om man kan få barn eller ej. Man kan ju bli ledsen och avundsjuk när man ser helt okända gravida så då är det inte konstigt att man reagerar när exet skaffar barn (enkelt).

Och tänk på att det är många som inte känner ett skir förrän de varit gravida i flera veckor. Man behöver faktiskt inte ha symtom. Hoppas att det tagit sig denna månad!!
  • Anonym (Syskon)
    johannastroberg skrev 2018-06-25 19:12:12 följande:

Ömmar dina hela tiden eller kommer & går det? Det gör det hos mig vilket får mig tro att det inte tagit sig hahah. Men det är nog att man överanalyserar ;) jag minns inte riktigt hur det var med första barnet, kan iaf inte minnas att jag kände något innan jag testade för blev så förvånad att det var positivt.

Både då och nu så kommer den och går så vem vet, kanske har tagit sig ändå :) Får hålla tummarna för det!
Svar på tråden BIM juli 2018