• Nicciz

BIM juli 2018

Hej!

Startar en tråd för juli. Starta en BIM-lista nedan. All lycka till <3

• Svar på tråden BIM juli 2018
  • Missmli
    JenniB skrev 2018-06-27 15:11:14 följande:

Vad bra att du har så bra koll på det! Jag funderar också på att börja testa nästa försök om det inte tagit sig nu. Känner samma som dig, brösten gör ont men magkänslan säger nej. :/

Samtidigt som man försöker intala sig sjölv att det kan ta tid efter piller stopp innna kroppen kommer igång ordentligt så är de så jäkla svårt att inte hoppas. Och månaderna känns så långa
  • JenniB
    Missmli skrev 2018-06-27 15:22:15 följande:
    Samtidigt som man försöker intala sig sjölv att det kan ta tid efter piller stopp innna kroppen kommer igång ordentligt så är de så jäkla svårt att inte hoppas. Och månaderna känns så långa
    Precis, du har så rätt! Man blev ju liksom bara glad första gången man fick mensen efter man slutat med ppillerna haha. Nu vill jag inte få den igen.
  • Jevi87
    johannastroberg skrev 2018-06-27 10:13:33 följande:

Idag är det lite mer rosaaktigt så tror tyvärr att det är mensen som är tidig... :( tappar hoppet lite. Nej, min mens har alltid kommit på utsatt dag, varken dagen innan eller efter! Jag vet inte heller hur en nidblödning sk te sig? Är det inte bara spottings en gång? Eller kommer det i flera dagar?

Min mens är likadan. Kmr nästan exakt på utsatt dag. Jag har inte så bra koll på nidblödning. Den kan säkert se olika ut och hålla på olika länge. Ibland kan ju vissa tom få halvt mens fast att dom är gravida pga kroppen inte hunnit ställa om sig då det iblad är kort mellan ÄL och mens. Men förstår att man tappar hoppet lite. Men försök tänka positivt. Och går det inte denna gång så är du en gång närmre ett plus.

Jag håller tummarna för dig att mensen uteblir och att du får ett plus! :) kram
  • Missmli
    JenniB skrev 2018-06-27 15:42:01 följande:

Precis, du har så rätt! Man blev ju liksom bara glad första gången man fick mensen efter man slutat med ppillerna haha. Nu vill jag inte få den igen.

Haha precis ! Nä hoppas de tar sig för oss båda snart :) är det första barnet ?
  • Thorax

Skönt med er som har regelbunden. Och billigt haha.

Går åt många test då äl kan ske med en veckas marginal :D

• Natalie87W

Hej tjejer!

Jag har bim 2 juli (tror jag) och i nuläget är väl det enda jag känner är ömma bröstvårtor (normalt brukat jag ha sjukt ont i hela brösten efter äl, denna gång är det bara bröstvårtor) plus att jag sen i lördags har galna problem med magen, varvar mellan löst och hårt efter igår som var första gången jag faktiskt kunde ?tömma? ordentligt sen i fredags.

Jag har sällan problem med magen mer än 1 dag som mest. Plus att jag idag har mått illa till och från och har lite svårt att få i mig mat. Det hugger i magen vid plötsliga rörelser.

Det är 2 gången jag och min fästman försöker seriöst. Det skulle vara såååå underbart med ett plus! <3

Vad känner ni andra för symtom? :*

• Anonym (Syskon)
    Natalie87W skrev 2018-06-27 18:48:13 följande:

Hej tjejer!

Jag har bim 2 juli (tror jag) och i nuläget är väl det enda jag känner är ömma bröstvårtor (normalt brukat jag ha sjukt ont i hela brösten efter äl, denna gång är det bara bröstvårtor) plus att jag sen i lördags har galna problem med magen, varvar mellan löst och hårt efter igår som var första gången jag faktiskt kunde ?tömma? ordentligt sen i fredags.

Jag har sällan problem med magen mer än 1 dag som mest. Plus att jag idag har mått illa till och från och har lite svårt att få i mig mat. Det hugger i magen vid plötsliga rörelser.

Det är 2 gången jag och min fästman försöker seriöst. Det skulle vara såååå underbart med ett plus! <3

Hej! Nästan samma BIM som mig då. Jag har den 1 juli.

Jag har innan bara haft ömma bröst och hunger men idag har magen börjat jäklas. Antingen så kanske det är ett symtom eller så kommer mensen tidigare.. Hoppas såklart på det förstnämnda!

Det finns en BIM-lista här någonstans i tråden om du vill skriva upp dig :)
  • Natalie87W
    Anonym (Syskon) skrev 2018-06-27 19:24:25 följande:

Hej! Nästan samma BIM som mig då. Jag har den 1 juli.

Jag har innan bara haft ömma bröst och hunger men idag har magen börjat jäklas. Antingen så kanske det är ett symtom eller så kommer mensen tidigare.. Hoppas såklart på det förstnämnda!

Det finns en BIM-lista här någonstans i tråden om du vill skriva upp dig :)

Vad roligt! :)

Jag har även känt mig onormalt trött och kissnödig. Jag kissar alltid innan jag lägger mig men inatt vaknade jag halv två och var tvungen att kissa igen, och sen även jättekissnödig vid halv sex i morse så jag var tvungen att gå upp. Jag håller tummar och tår för att det faktiskt är något.

Jag ska leta upp listan och skriva upp mig så att vi kan följas åt. Vill köpa test imorgon och börja testa redan men är också livrädd för ett minus!

Haha, så himla nojig!
  • Thorax
    Natalie87W skrev 2018-06-27 18:48:13 följande:

Hej tjejer!

Välkommen :)

Minns att första var illamåendet som kom smygandes, andra var växtvärken.

Nu har jag inte ens haft ÄL än så inväntar den sen bim den 20e.
  • Natalie87W
    BIM-lista 

1 juli - Jagvetdåinte , Syskon 

2 juli - johannastroberg, Fotbollsbebbe, MammaKA, Natalie87W

3 juli - längtan efter ett syskon, sosarora

4 juli - Issari, Periksson90, AllaGodaTingÄrTre 

5 juli - ettlitetsyskon, eman303 Sanfo1, Blåstjärna, emmaaaaaaa 

6 juli - JenniB 

7 juli - missmli 

9 juli - soffipropp1987 

10 Juli - Elsaida 

12 juli- Månflicka