• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Mella-Bella
    Bjoer skrev 2018-06-04 14:41:08 följande:

Alltså, jag menar inte att hon gör fel som visar dubbla budskap. Jag menar bara att vi är komplexa och att det inte alltid är så lätt att vara tydlig eller att tyda signaler.

Så kan det vara och därför bör man sluta om man är osäker på om man gör någon sexuell handling med eller mot någons vilja
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (P) skrev 2018-06-04 11:28:45 följande:

4 sekunder är okej, 10 sekunder en halv evighet?

Så, max 4 sekunder, men 5 sekunder är det våldtkt igen? 4.5 sekunder?

Du ser, det blir helt absurt på en sån detaljnivå.

Lagen tar definitivt hänsyn till alkohol (och andra droger).

Så om gärningsmannen är full är han inte ansvarig och ska gå fri, och om tjejen varit full får hon skylla sig själv och gärningsmannen ska gå fri eller?
  • Anonym (zzzz)

Tråden har expanderat! Asså, Gertrud gillade att få två fingrar mellan benen och det la Ola märke till. Men det blev lite för mycket och Gertrud sa "Sluta!". Ola var drängfull och kåt och fortsatte.

Eller kanske att Ola reagerade lite sent efter en halv back Norrlands Guld.

Gertrud skulle såklart inte komma någonstans med en anmälan, finns inga vittnen och omöjligt att bevisa. Och hon gillade initialt att bli pullad.

• Anonym (Frågan om)
    Anonym (Buhu) skrev 2018-06-04 14:57:35 följande:

Buhu, jag måste lyssna och vara uppmärksam på min partner. Nej man får ju inte ångra sig, vad då så om jag skiter i personens nej så är jag skyldig?! Kvinnorna har fått mer backning av samhället att hon faktiskt har rätt till sin egen kropp och sexualitet fy fan. Sjukt är det. Tänk på alla stackars män som måste börja tänka sig för, all skit dem som inte gör/gjort det ska dem verkligen behöva straffas för det?! Kvinnorna och barnen är ju vana att ta smällen, varför ändra något så dem får lite mer skydd. Det har verkligen gått för långt!

Det som sätter myror i huvudet på så många män är att det finns män som aldrig verkar behövs fråga eller lyssna.
  • Anonym (spyr)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 15:23:01 följande:

Tråden har expanderat! Asså, Gertrud gillade att få två fingrar mellan benen och det la Ola märke till. Men det blev lite för mycket och Gertrud sa "Sluta!". Ola var drängfull och kåt och fortsatte.

Gertrud skulle såklart inte komma någonstans med en anmälan, finns inga vittnen och omöjligt att bevisa. Och hon gillade initialt att bli pullad.

Så ingenting i tråden har fått dig att förstå att du gjorde något fel? Du tycker fortfarande att det är okej att fortsätta lite till när en tjej säger ifrån?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 15:23:01 följande:

Gissar att du tyckt att Gertrud fått skylla sig själv om det var hon som var drängfull och inte kunde freda sig.

Nej det är tyvärr svårt att få rätt även vid grova övergrepp med bra bevisning. Det gör inte detta mindre till övergrepp.

Upplever du att du inte kan uppfatta om kvinno vill eller inte när du är full? Drick inte då! Tycker du att 10 sekunder är kort tid? Håll handen på en spisplatta i 10 sekunder!
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (spyr) skrev 2018-06-04 15:29:01 följande:
    Så ingenting i tråden har fått dig att förstå att du gjorde något fel? Du tycker fortfarande att det är okej att fortsätta lite till när en tjej säger ifrån?
    du tror att tråden handlar om mig, eller hur?
  • Anonym (spyr)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 16:05:49 följande:
    du tror att tråden handlar om mig, eller hur?
    Ska vi låtsas att du frågar åt en vän eller?
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (spyr) skrev 2018-06-04 16:09:51 följande:
    Ska vi låtsas att du frågar åt en vän eller?
    Nej, jag frågar inte om en vän. Tyckte frågeställningen blev mer levande om jag gjorde den till ett "rollspel". Är ny lagstiftning nu och därför tycker jag frågan är intressant. Ska man tolka den rätt så ska varje ny sexakt godkännas av båda parter, annars är det ett övergrepp.
  • Anonym (spyr)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 16:20:57 följande:
    Nej, jag frågar inte om en vän. Tyckte frågeställningen blev mer levande om jag gjorde den till ett "rollspel". Är ny lagstiftning nu och därför tycker jag frågan är intressant. Ska man tolka den rätt så ska varje ny sexakt godkännas av båda parter, annars är det ett övergrepp.
    Okej men du tyckte uppenbarligen inte att Ola gjorde något fel om man går efter dina tidiga inlägg. Alla som försökte förklara för dig att Ola gjorde fel fick dig bara att börja prata om att man inte kan röra tjejer längre om man inte vill bli anmäld. 

Ingenting i tråden har alltså fått dig att förstå att det Ola gjorde var fel och varför? Tycker du fortfarande att killar borde få fortsätta lite till efter att en tjej visat att hon inte vill bara för att han känner sig kåt och tycker att det är skönt?
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?