• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • KaptenOhoy
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 16:20:57 följande:

Nej, jag frågar inte om en vän. Tyckte frågeställningen blev mer levande om jag gjorde den till ett "rollspel". Är ny lagstiftning nu och därför tycker jag frågan är intressant. Ska man tolka den rätt så ska varje ny sexakt godkännas av båda parter, annars är det ett övergrepp.

Menar du att båda partner inte ska vara med på allt som görs i sängen?
  • Anonym (zzzz)
    KaptenOhoy skrev 2018-06-04 20:30:10 följande:
    Menar du att båda partner inte ska vara med på allt som görs i sängen?
    Jo, och tekniskt sett ska varje nytt moment föregås av ett godkännande, enligt lagen.

"Nu vill jag ge dig kuk i rumpan. Är det ok"

"Ja, jag är redo för leverans"
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 20:35:09 följande:
    Jo, och tekniskt sett ska varje nytt moment föregås av ett godkännande, enligt lagen.

Sådär ja - hittat någon som är dum på riktigt!!!
    1-0 till mig, hahaha
  • Mella-Bella

Enligt lagen så kan ett samtycke ske genom att man aktivt visar det och deltar också men är man osäker så bör man fråga ja, om man vill undvika att göra ett övergrepp.
  • Anonym (Frågan om)

Jag tror till med att lagrådet påpekade det i sin kritik - att i verkligheten är det ingen som har sex på det sättet.

Det är otroligt skenheligt när alla skriker i kör att det vet man väl för fan när någon vill eller inte. Men frågar man hur samtycket gick till senaste gången hen knullade så var det i allmänhet si och så med signalerna, tydlgheten och öppenheten.

Jätteupphetsande när han bara drog ner trosorna och stoppade in den och tog mig hårt. Hade han frågat hade han sabbat hela grejen.
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (Frågan om) skrev 2018-06-04 22:01:08 följande:
    Jag tror till med att lagrådet påpekade det i sin kritik - att i verkligheten är det ingen som har sex på det sättet.

Det är otroligt skenheligt när alla skriker i kör att det vet man väl för fan när någon vill eller inte. Men frågar man hur samtycket gick till senaste gången hen knullade så var det i allmänhet si och så med signalerna, tydlgheten och öppenheten.

Jätteupphetsande när han bara drog ner trosorna och stoppade in den och tog mig hårt. Hade han frågat hade han sabbat hela grejen.
    Vill man vara säker på att inte få tillbringa 2 år i fängelse så bör sex gå till såhär.

"Nu är jag på väg att komma. Får jag spruta på dina bröst?"

"Ja, det får du"

"Tack, snart kommer jag på dina bröst"
  • Anonym (Hmm)

2-0 
    Hittat två som är dumma på riktigt!!
    Still counting ....

• Anonym (zzzz)
    Anonym (Frågan om) skrev 2018-06-04 22:01:08 följande:

"Nu minsann har min penis blivit styv och reda aoo föras in i dina slida. Vill du det?"

"Ja, jag är våt och det får du gärna"

"Tack. Nu särar jag på dina ben och för i den i slidan"
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 22:12:30 följande:
    "Nu minsann har min penis blivit styv och reda aoo föras in i dina slida. Vill du det?"

"Ja, jag är våt och det får du gärna"

"Tack. Nu särar jag på dina ben och för i den i slidan"
    3-0
  • Anonym (Glenn)
    Anonym (Hmm) skrev 2018-06-04 22:11:47 följande:

2-0 
    Hittat två som är dumma på riktigt!!
    Still counting ....

Anklaga någon för att vara dum kan uppfattas som provocerande och bör anmälas.

4-0
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?