• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Anonym (klart)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 20:12:30 följande:
    låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?
    Omständigheterna avgör. Om hon markerar genom att dra upp Olas hand, så vad finns att missta sig på?? Det är våldtäkt om han inte slutar när hon säger sluta, han penetrerar henne med fingrarna fast hon uttryckligen säger nej.

Med nya samtyckeslagen så ska man skaffa underlag som får en att kunna slå bort tvivel om att partnern inte vill, vid vilken akt det än gäller, vid ändringar i akten etc. Dvs, avslutar hon en del i sexet med att ta bort hans hand, finns det rimligen behov av att skaffa sig försäkran om att hon vill göra detta igen, t ex genom att fråga om det är ok. Annars finns det utrymme inom juridiken att döma till våldtäkt. Ofredande är det inte, han gör en penetrerande handling. Övergrepp är det, en våldtäkt.
  • Anonym (klart)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 20:23:07 följande:
    Jag håller med vvvv. Hon gillade det först och då måste man få försöka. Att locka, i detta fall oskyldiga män, att fingerpulla en och kåta upp honom så han vill fortsätta är minst lika illa som att efter en stund säga att man inte vill längre. I värsta fall anmäla honom för ett övergrepp. Det måste vara svårt som man att bevisa att hon var med på det och gillade det inledningsvis.
    Män är inga djur. Detta kan man lära sig, hur man är mot varandra människor emellan i olika situationer. Att en man kan sexas upp så han tappar all fattning och skiter i vad partnern vill eller inte, det är en myt. Det gäller endast svin, som inte lärt sig ta hänsyn till sin omgivning, i detta fall i en sexuell handling. 

Nya tider nu för en del verkar det som...! Man häpnar.
  • Anonym (klart)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:
    Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.
    Jag förstår er, är ni oroliga så sök kunskap. Eller tänk efter lite olika scenario, så ni vänjer er vid tanken. Jag är seriös, kan inte vara så jäkla lät, mycket är gammal vana...

Man borde prata mycket mera om detta. Ingen, inte heller män, ska behöva vara rädda för att ha sex, oavsett anledning! 
  • Anonym (Hmm)

Konstaterar vissa saker efter deltagande i denna tråden..
    - Alla förstår inte ironi
    - Alla förstår inte att ett sluta är ett sluta
    - Tur man har gumma att pilla på, jag hade fan inte velat var "på marknaden"
    och haft "me-too" svärdet hänga över mig. 
    Tur man är gammal, hahaha

• Anonym (Lina)
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-02 21:01:14 följande:

aLLVARLIGT, gjorde ola sig skyldigt till ngt genom att han fingerknullade i 10 sek mer än hon ville?

Tyvärr ja. Håller med att det här med samtycke är skit. Sög av en kille i förrgår och började naggs med tänderna, han visade på att han gillade det till en början och han hade ju sagt att han gillade hårda tag. Sen sa han sluta men så kan man ju inte göra! Och jag tolkade det som att han ville mera så jag högg till rejält..... fan va folk är känsliga nuför tiden. Hur skulle jag veta att han inte ville bli huggen när han ville från början? Fan bättre arts kräva kontrakt.
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (spyr) skrev 2018-06-04 16:27:28 följande:
    Okej men du tyckte uppenbarligen inte att Ola gjorde något fel om man går efter dina tidiga inlägg. Alla som försökte förklara för dig att Ola gjorde fel fick dig bara att börja prata om att man inte kan röra tjejer längre om man inte vill bli anmäld. 

Ingenting i tråden har alltså fått dig att förstå att det Ola gjorde var fel och varför? Tycker du fortfarande att killar borde få fortsätta lite till efter att en tjej visat att hon inte vill bara för att han känner sig kåt och tycker att det är skönt?
    NEJ. Försvarar inte Ola, men försöker på olika sätt hålla tråden i liv med olika infallsvinklar.
    OCH, många i tråden har olika synpunkter.
    Ola gjorde fel och borde få en fet pungspark.
  • Anonym (zzzz)
    Anonym (Lina) skrev 2018-06-04 18:01:49 följande:
    Tyvärr ja. Håller med att det här med samtycke är skit. Sög av en kille i förrgår och började naggs med tänderna, han visade på att han gillade det till en början och han hade ju sagt att han gillade hårda tag. Sen sa han sluta men så kan man ju inte göra! Och jag tolkade det som att han ville mera så jag högg till rejält..... fan va folk är känsliga nuför tiden. Hur skulle jag veta att han inte ville bli huggen när han ville från början? Fan bättre arts kräva kontrakt.
    Herre Gud! Har du inte lärt dig suga kuk på ett adekvat sätt?
    Du kommer aldrig få en pojkvän. Tyvärr.
  • Mella-Bella
    Anonym (zzzz) skrev 2018-06-04 19:19:20 följande:

Herre Gud! Har du inte lärt dig suga kuk på ett adekvat sätt?

Du kommer aldrig få en pojkvän. Tyvärr.

Det är inte relevant för diskussionen om hon kommer få en ppojkvän. Det intressanta är resonemanget om det är ett öveegrepp eller ej och hur det argumenteras i tråden.
  • Anonym (SåÄrDet)

En sån som fått metoo i skallen..... tänk om ......

Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?