• Anonym (zzzz)

kan fingerpulla vara ett övergrepp?

låt oss säga att ola och getrud träffas ute på krogen, de pratar om samtalet blir mer och mer spännade.

plötsligt börjar de kyssas och kyssarna blir häftigare.

ola känner sig kåt och för ned handen under getruds trosor och pullar henne, hon gör inget motstånd och tycks gilla det.

efter ett tag börjar Gertrud känan att det är färdigpullat och markerar genom att dra upp olas hand.

ola håller den kvar och pullar vidare henne i 10 sek tills Gretrud säger ifrån och högt säger "Sluta!".

vad är detta, har ola begått ett övergrepp, ofredande el. vad?

• Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?
  • Bjoer
    Mella-Bella skrev 2018-06-04 13:48:46 följande:
    om samtycke är oklart eller

m dubbla budskap visas så är dwt nog säkrast att låta bli.
    Ja, det är klart det är säkrast att låta bli. Det är också säkrast att inte visa dubbla budskap. Men så enkla och logiska är tyvärr inte vi människor.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 20:37:00 följande:

Känner samma. Har draigt mig från att ha sex flera gånger för att jag inte litar på tjejen tillräckligt. Tillräckligt många man känner och hört talas om har redan drabbats av det här. Sex är inte värt fängelse i flera år.

Du får det nästan, nästan lika jobbigt som tjejer som alla drar sig ur flera gånger av rädsla för att mannen kan vara en våldtäktsman. Man märker ju om någon är med på noterna eller inte. Kvinnan i exemplet var det helt klart inte och då lägger man ner.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (xxx) skrev 2018-06-02 21:21:19 följande:

Jo, det är det jag menar. Gertrud var med på det först och ångrar sig sen. Hur ska Ola göra egentligen? Gertrud skulle sagt nej på en gång och inte hånglat och låtit Ola fingra på fiffi. Jag hade då köpt ditt resonemang om BRB 6 kap.

Ola ska sluta så fort han märker att Gertrud inte vill längre. Hur svårt kan det vara?
  • Mella-Bella
    Bjoer skrev 2018-06-04 13:55:20 följande:

Ja, det är klart det är säkrast att låta bli. Det är också säkrast att inte visa dubbla budskap. Men så enkla och logiska är tyvärr inte vi människor.

Tänker att ett visat nej måste vinna över ett uppfattat eventuellt ja.

Ja efter att ha läst den här teåden kanske dwt ör böst att som kvinja inte visa mågot intresse eller något som kan uouppfattas som ett intresse, någonsin, för att undvika atttsättas fle ett övergrepp.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (vvvv) skrev 2018-06-02 22:23:39 följande:

Yes det är klart man vet vart gränsen går och skulle sluta om nångon sa nej.

Att ni tar för givet att man inte kan det är problemet.

Nu blir man automatiskt misstänkt som en sexförbytare bara för att man är man. Den här häxjakten har spårat ur totalt. Vet inte hur många procent av män i sverige som är sexförbytare, men det är mest oskyldiga som får ta smällen av alla fördommar.

Väldigt många av de som begått våldtäkt ser sig inte som våldtäktsman. De har bilden av våldtäktsmannen som en knepig typ som hoppar fram bakom en buske.
  • Mella-Bella
    Bjoer skrev 2018-06-04 13:55:20 följande:

Om kvinnan vill bli smiskad då och njuter veverkligen av det säger hon men samtidigt visar kroppen att den inte gillar det och hon verkar ha ganska ont? Det är väl också dubbla budskap isåfallså ssom hon då är ologisk i att visa
  • Bjoer
    Mella-Bella skrev 2018-06-04 13:53:52 följande:
    Hon bestämde ju sig för "sluta" eftersom du skrev att hon skärpte till sig då tolkar jag det som att viljan och beslutet är nej men fittan kände ankorlunda
    Fast de två är inte olika saker. De är bara inputs till ett beslut. Du kan både vilja och inte vilja samtidigt. Man kan vilja flera saker samtidigt. Sen vad man gör och hur man agerar beror på hur man prioriterar, just då, mellan olika saker man vill.

När jag skrev att hon "skärpte till sig" menade jag att hennes intellekt tog över (hon ville inte att andra skulle se) över hennes känslor (hon tyckte det var skönt och ville att han skulle fortsätta). Båda sakerna är ju något hon vill/inte vill. Beslutet blev tillslut nej, men i stunden var det både jag och nej av olika anledningar.
  • Bjoer
    Mella-Bella skrev 2018-06-04 14:15:37 följande:
    Om kvinnan vill bli smiskad då och njuter veverkligen av det säger hon men samtidigt visar kroppen att den inte gillar det och hon verkar ha ganska ont? Det är väl också dubbla budskap isåfallså ssom hon då är ologisk i att visa
    Alltså, jag menar inte att hon gör fel som visar dubbla budskap. Jag menar bara att vi är komplexa och att det inte alltid är så lätt att vara tydlig eller att tyda signaler.
  • Anonym (Buhu)

Buhu, jag måste lyssna och vara uppmärksam på min partner. Nej man får ju inte ångra sig, vad då så om jag skiter i personens nej så är jag skyldig?! Kvinnorna har fått mer backning av samhället att hon faktiskt har rätt till sin egen kropp och sexualitet fy fan. Sjukt är det. Tänk på alla stackars män som måste börja tänka sig för, all skit dem som inte gör/gjort det ska dem verkligen behöva straffas för det?! Kvinnorna och barnen är ju vana att ta smällen, varför ändra något så dem får lite mer skydd. Det har verkligen gått för långt!

• Mella-Bella
    Bjoer skrev 2018-06-04 14:16:10 följande:

Fast de två är inte olika saker. De är bara inputs till ett beslut. Du kan både vilja och inte vilja samtidigt. Man kan vilja flera saker samtidigt. Sen vad man gör och hur man agerar beror på hur man prioriterar, just då, mellan olika saker man vill.

När jag skrev att hon "skärpte till sig" menade jag att hennes intellekt tog över (hon ville inte att andra skulle se) över hennes känslor (hon tyckte det var skönt och ville att han skulle fortsätta). Båda sakerna är ju något hon vill/inte vill. Beslutet blev tillslut nej, men i stunden var det både jag och nej av olika anledningar.

Jo jag har föratått att du menar att kvinnan i exemplet kände sig kluven men trots det så ville hon avbryta och det var ovockså det hon förmedlade genom att försöka avbryta. Villhn inte ha skönt så är det hennes huvudvärk att inte fittan får sitt, inte upp till mannen att avgöra konflikten därinne i kvinnan.
Svar på tråden kan fingerpulla vara ett övergrepp?