• jrockyracoon

Med SD, inget FL!

SD med Jimmie Åkesson i spetsen visar tydliga tendenser att följa systerpartierna i Ungern och Polen, för att inte tala om systerpartiet i Tyskland på 30-talet, och Donald Trump i USA!

SD och dess systerpartier är ute efter primärt tre saker:
    1. Domstolarna. De vill ta kontrollen över dessa för att kunna straffa/styra/skrämma människor som inte delar deras åsikter. Räkna med att det blir förbjudet att ha en viss religion, förbjudet eller försvårande att uttala sin åsikt om t.ex. homosexuellas rättigheter, delta i politiska föreningar, etc, etc. Det kommer börja med mindre populistiska lagändringar av typen:  "Invandrare får inte flytta in i nybyggda hus", "religionslärarna ska undervisa om terrorism i med undervisningen om islam". Det slutar med lagändringar liknande: "De som har dessa åsikter, ska Säpo tvångsförflytta till Eskilstunaghettot", "De som uttalar något negativt om SD, ska straffas med fängelse", etc.

2. Media
    Donald Trump har redan övertygat en stor del av det amerikanska folket att media driver en oförtjänt häxjakt mot honom. Nu försöker Jimmie Åkesson göra detsamma. Räkna med att i framtiden så kommer media vara cencurerad och okritisk mot de extrema högerpartierna som har tagit makten. Program som Agenda kommer ersättas med: "Dagens mode". FL kommer ju knappast att tillåtas, ev. kanske internet slopas helt eftersom det möjliggör kunskapsinhämtning och kritisk granskning.

3. Universiteten/utbildning/skola
    Snart kommer uttalanden från SD om att historiebeskrivningen i skolan är felaktig, auschwitz var ett rent arbetsläger, miljöproblemen överdrivs, etc, etc. Det oberoende skolväsendet är ett hot eftersom det propagerar för eget tänkande med nyanser och där fördomar, lögner och enkla sanningar som inte är så enkla, utmanas och förkastas.

Jag tänker att man får den värld man röstar på. Röstar man på SD, är det den vägen Sverige kommer att gå. Det som började med att vara ett litet skämt, när svenssonArne skulle plojrösta för att visa mitt missnöje, växer till att bli en förstörd värld för våra barn. Miljön, jämlikheten, oberoende rättsskipning, oberoende universitet och skolväsende, kritisk press - allt kommer att vara ett minne blott.

Trodde ju aldrig när jag läste om 30-talet i skolan, att jag skulle hamna i den tiden igen. Democracy going wild.

• Svar på tråden Med SD, inget FL!
  • KlunsSmurfen
    KillBill skrev 2018-09-27 13:49:35 följande:
    Läs det gulaktiga. 

I den artikel som du känkade till kan jag läsa följande: 

"En enskild SD ledamot har i riksdagen lagt ett förslag om frivillig sambeskattning, ett förslag som SD som parti valt att inte stödja"

På SDs Landsdagar år 2017 skriver SDs partistyrelse (där Jimmie Åkesson ingår) följande:

"Sverigedemokraterna driver redan idag frågan om så kallad frivillig sambeskattning"

Hur kan det första påståendet vara annat än lögnaktigt? Menar du att uttalanden från SDs partistyrelse med Jimmie Åkesson i spetsen från SDs senaste partistämma inte betyder något?
    "Läs det gulaktiga"
    jag läste resten också, det verkar inte vara samma system som sambeskattning och då har de inte valt att stödja motionen av Sven-Olof Sällström.

Om det inte är samma system som sambeskattning som du utgår ifrån, har du då fått till punkt 2 rätt?

Hur kvinnofientliga är egentligen 1-4?

SD verkar ha fått mer stöd av kvinnor, kan det bero på en auktoritär jämställdhetspolitik?
  • KillBill
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-27 16:18:49 följande:
    "Läs det gulaktiga"
    jag läste resten också, det verkar inte vara samma system som sambeskattning och då har de inte valt att stödja motionen av Sven-Olof Sällström.

Om det inte är samma system som sambeskattning som du utgår ifrån, har du då fått till punkt 2 rätt?

Hur kvinnofientliga är egentligen 1-4?

SD verkar ha fått mer stöd av kvinnor, kan det bero på en auktoritär jämställdhetspolitik?

Hur läser du?

I protokollet från SDs Landsdagar 2017 är partistyrelsen med Jimmie Åkesson i spetsen kritisk mot sambeskattningen avskaffades på -70 talet (SDs  partistyrelse är kritisk till att sambeskattningen avskaffades och är positiv till att frågan återigen blivit aktuell). Vidare skriver SDs partistyrelse att "Sverigedemokraterna driver redan idag frågan om så kallad frivillig sambeskattning". Man skriver att i "tidigare SD motioner har samma förlag benämnts frivillig inkomstdelning". (Sven-Olof Sällström har lagt en motion i riksdagen med namnet "Frivillig inkomstdelning").

Det kan inte råda någon som helst tvekan om att SD kvinnorna i den artikel som du länkar till ljuger när de påstår att SD inte driver frågan om frivillig sambeskattning

Vidare så är det kvinnofientligt av SD att kraftigt vilja begränsa kvinnors rätt att själv bestämma över en abort. Det är också kvinnofientligt av SD att driva en politik som leder till att kvinnor väljer att stanna hemma i stället för att förvärvsarbeta. Det är ett faktum att de politiska förslag som SD lägger fram historiskt har resulterat i  ökade löneskillnader på arbetsmarknaden mellan män och kvinnor..

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KlunsSmurfen
    KillBill skrev 2018-09-28 07:30:04 följande:

Hur läser du?

I protokollet från SDs Landsdagar 2017 är partistyrelsen med Jimmie Åkesson i spetsen kritisk mot sambeskattningen avskaffades på -70 talet (SDs  partistyrelse är kritisk till att sambeskattningen avskaffades och är positiv till att frågan återigen blivit aktuell). Vidare skriver SDs partistyrelse att "Sverigedemokraterna driver redan idag frågan om så kallad frivillig sambeskattning". Man skriver att i "tidigare SD motioner har samma förlag benämnts frivillig inkomstdelning". (Sven-Olof Sällström har lagt en motion i riksdagen med namnet "Frivillig inkomstdelning").

Det kan inte råda någon som helst tvekan om att SD kvinnorna i den artikel som du länkar till ljuger när de påstår att SD inte driver frågan om frivillig sambeskattning

Vidare så är det kvinnofientligt av SD att kraftigt vilja begränsa kvinnors rätt att själv bestämma över en abort. Det är också kvinnofientligt av SD att driva en politik som leder till att kvinnor väljer att stanna hemma i stället för att förvärvsarbeta. Det är ett faktum att de politiska förslag som SD lägger fram historiskt har resulterat i  ökade löneskillnader på arbetsmarknaden mellan män och kvinnor..

Hur läser du själv?
    Är båda motionerna enligt samma system som den sambeskattning vi haft?
    Och jag undrar inte om det är ett bra och ogenomtänkt system, jag undrar allt du tar upp verkligen är kvinnofientligt.

Motion 2011/12:Sk411 av Sven-Olof Sällström m.fl. (SD)
    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/frivillig-sambeskattning_GZ02Sk411
    Motion 2016/17:792 av Olle Felten och Sven-Olof Sällström (båda SD)
    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/frivillig-inkomstdelning_H402792
  • KillBill
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-28 14:13:32 följande:
    Hur läser du själv?
    Är båda motionerna enligt samma system som den sambeskattning vi haft?
    Och jag undrar inte om det är ett bra och ogenomtänkt system, jag undrar allt du tar upp verkligen är kvinnofientligt.

Motion 2011/12:Sk411 av Sven-Olof Sällström m.fl. (SD)
    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/frivillig-sambeskattning_GZ02Sk411
    Motion 2016/17:792 av Olle Felten och Sven-Olof Sällström (båda SD)
    www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/frivillig-inkomstdelning_H402792

Jag har läst bägge motionerna, den insändare som du länkar till och protokollet från SDs partistyrelse med Jimmie Åkesson i spetsen klargör att SDs partistyrelse är kritisk till att sambeskattningen avskaffades på 70 talet och är positiv till att sambeskattning som fråga återigen har blivit aktuell. SDs partistyrelse klargör också att SD driver frågan om så kallad frivillig sambeskattning. Det kan därför inte finnas något som helst tvekan om att SD-kvinnorna ljuger när de påstår att SD inte står bakom förslag om frivillig sambeskattning.

SD har vid två tillfällen motionerat om system med sambeskattning där två makar kan välja dela inkomsten mellan sig så att makarna beskattas för hälften av den sammanlagda inkomsten. Så såg också systemet ut på 70-talet. Sambeskattningen innebar att marginalbeskattningen för den som tjänade mindre (i regel kvinnan) blev lika hög som för den i äktenskapet som tjänade mest. Detta minskade incitamentet för lönearbete i stället för obetalt arbete i hemmet. Efter det att sambeskattningen upphörde i början av 70-talet har svenska kvinnor i mycket högre grad än tidigare kommit ut i arbetslivet.

En annan effekt av sambeskattning är att ensamstående ofta kommer att beskattas hårdare än gifta par. En gift person som tjänar 50 tusen kronor i månaden och som har en maka eller make som tjänar mindre kommer få en lägre skatt än en ensamstående man eller kvinna som också tjänar 50 tusen. Vad är rättvisan med att ensamstående kommer att beskattas hårdare än gifta par? Den frågan har  du inte besvarat.

• KlunsSmurfen
    KillBill skrev 2018-09-29 10:24:27 följande:

Jag har läst bägge motionerna, den insändare som du länkar till och protokollet från SDs partistyrelse med Jimmie Åkesson i spetsen klargör att SDs partistyrelse är kritisk till att sambeskattningen avskaffades på 70 talet och är positiv till att sambeskattning som fråga återigen har blivit aktuell. SDs partistyrelse klargör också att SD driver frågan om så kallad frivillig sambeskattning. Det kan därför inte finnas något som helst tvekan om att SD-kvinnorna ljuger när de påstår att SD inte står bakom förslag om frivillig sambeskattning.

SD har vid två tillfällen motionerat om system med sambeskattning där två makar kan välja dela inkomsten mellan sig så att makarna beskattas för hälften av den sammanlagda inkomsten. Så såg också systemet ut på 70-talet. Sambeskattningen innebar att marginalbeskattningen för den som tjänade mindre (i regel kvinnan) blev lika hög som för den i äktenskapet som tjänade mest. Detta minskade incitamentet för lönearbete i stället för obetalt arbete i hemmet. Efter det att sambeskattningen upphörde i början av 70-talet har svenska kvinnor i mycket högre grad än tidigare kommit ut i arbetslivet.

En annan effekt av sambeskattning är att ensamstående ofta kommer att beskattas hårdare än gifta par. En gift person som tjänar 50 tusen kronor i månaden och som har en maka eller make som tjänar mindre kommer få en lägre skatt än en ensamstående man eller kvinna som också tjänar 50 tusen. Vad är rättvisan med att ensamstående kommer att beskattas hårdare än gifta par? Den frågan har  du inte besvarat.

Står det fetade i motionen?
  • KillBill
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-29 14:40:43 följande:
    Står det fetade i motionen?

Om du själv läste SD motionerna skulle du inte behöva fråga mig. I bägge SD motionerna framgår att SD vill göra det möjligt för makar att sambeskatta d.v.s. dela inkomsten mellan sig så att makarna beskattas för hälften av den sammanlagda inkomsten (och på så sätt kan sänka sin skatt). Det var så det svenska systemet fungerade när Sverige hade sambeskattning fram till början av -70 talet. SDs partistyrelse är tydliga med att SD driver frågan om sambeskattning.

Sambeskattning är en känd kvinnofälla och leder till att många ensamstående skulle betala mer i skatt än gifta par.  Detta är rutten politik.

• KlunsSmurfen
    KillBill skrev 2018-09-29 16:08:48 följande:

Om du själv läste SD motionerna skulle du inte behöva fråga mig. I bägge SD motionerna framgår att SD vill göra det möjligt för makar att sambeskatta d.v.s. dela inkomsten mellan sig så att makarna beskattas för hälften av den sammanlagda inkomsten (och på så sätt kan sänka sin skatt). Det var så det svenska systemet fungerade när Sverige hade sambeskattning fram till början av -70 talet. SDs partistyrelse är tydliga med att SD driver frågan om sambeskattning.

Sambeskattning är en känd kvinnofälla och leder till att många ensamstående skulle betala mer i skatt än gifta par.  Detta är rutten politik.

står det så i motionen?
  • KillBill
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-29 20:32:01 följande:

står det så i motionen?

Det här börjar ju bli löjligt. Varför läser du inte motionerna i fråga? SDs partistyrelse kritiserar att sambeskattningen togs bort på 70-talet och skriver att SD driver frågan om frivillig sambeskattning. Vad är det som du inte förstår?
  • KillBill
    KlunsSmurfen skrev 2018-09-29 20:32:01 följande:

står det så i motionen?

Det här börjar ju bli löjligt. Varför läser du inte motionerna i fråga? SDs partistyrelse kritiserar att sambeskattningen togs bort på 70-talet och skriver att SD driver frågan om frivillig sambeskattning. Vad är det som du inte förstår?
  • KlunsSmurfen
    KillBill skrev 2018-09-29 21:15:05 följande:
    "Vad är det som du inte förstår?"
    det har jag försökt att förklara flera gånger,

Är det enligt samma system som vanlig sambeskattning eller är det utformat på ett annat sätt?
    Det står inte i motionen hur det är tänkt att vara, bara att de ska spåna på det så jag har inte en jävla aning så jag frågar dej men du verkar utgå ifrån hur det var 70 talet, står det i motionen att det ska vara så eller har du läst på Wikipedia?
Svar på tråden Med SD, inget FL!