• Kickan Kim

IKEA beroende!!

varför jag?
    Blir helt kär i alla ikeas möbler.. har nu nappat på deras räntefria sängkampanj och ska inhandla en malm sängstomme!! Köpt ett nytt köksbord har man gjort oxå.. Och för att inte glömma alla pilledutt grejjer man samlar på sig när man går på IKEA.. typ örngott, lampa osv.
    Börjar tro att detta är ett beroende då jag drar mig för att åka till IKEA för att köpa EN stol men vet att jag kommer komma hem med två kassar "skit" och EN stol
    någon annan som känner igen sig?
    skulle vara trevligt att diskutera sitt "missbruk".

• Svar på tråden IKEA beroende!!
  • Najzgirl

ÄLSKAR IKEA!! Ungefär 99% av vår inredning kommer från IKEA =)
    Kanske man skulle starta en trosrörelse för oss som dyrkar detta varuhus? Man skulle kunna ha bibelstudier av katalogen och vallfärder till Kungens kurva där man offrar till den store guden Ingvar. Vad tror ni om det??

• izadora

Hej
    En jobbarkompis sa till mig att det är entréavgift på IKEA på 1000kr. Det är ju helt omöjligt att gå in där och inte handla för minst 1000kr. Kan tilläggas att jag tycker han har rätt. I alla fall när det gäller mig

• Tösen76

Åhh en tråd som jag verkligen känner mig hemma i!

Nästan allt hos oss kommer därifrån. Och nu ska vi snart flytta så då ska ett helt nytt möblemang inhandlas. Vart? På IKEA såklart! Ska snart åka på nya varuhuset i Sundsvall och spana. Tyvärr har vi 80 mil dit t/r så det är inte ofta vi åker dit, men då shoppas det rejält istället

Svägerskan är lika beroende som jag, och brukar säga att det är så roligt att diskutera IKEA med mig för vi kan katalogen utantill och kan precis beskriva vilka grejor vi menar, och vilken sida dom finns på. Sjukt!

Dessutom måste ju IKEA vara det enda stället där matematikens lagar inte gäller, för hur kan 10 kr+ 10 kr bli 1500???!!

//Tösen

• Lovelina

Nu måste jag få ställa en fråga till alla IKEA-fanatiker i denna tråd!

Har länge spanat på tyget INEZ - vit botten med runda bolliga blommor på i rad. Blommorna går i olika beige och bruna nyanser. När vi nu äntligen fick tummen ur och skulle köpa det för att göra en stor tygtavla av till vårt matrum - skulle passat sååå bra där - så säger tjejen på tygavdelningen att det var slut och hade utgått ur sortimentet. Snyft. Lite konstigt också att det fanns med på flera sidor i den kökskatalog som kom för typ två månader sedan...

Så snälla ni - någon som vet om man kan få tag i det ändå eller händelsevis någon som har en slatt över för försäljning? Kommer ju aldrig hitta ett tyg som passar bättre

• Jag är Dinah

Är det någon i tråden eller annan som läser som förälskat sig i Liatorp serien? Jag har fallit pladask för den! Nån som har den som har en åsikt om den?

• Helena S

hihi... en tråd för mig

Sommaren 2005 flyttade vi utomlands och sålde alla möbler i Sverige! Hyrde en lastbil, körde till IKEA och fyllde den med möbler till den nya lägenheten! Vi hade en "egen kö med vagnar" till kassan, dvs vår kö var längre än alla andra... haha....

• Nifelheim

Oooh sitter på IKEA sidan nu och drömmer om alla mysiga sommargrejor i tokpigga färger...PLanerar att släpa med mig mamman min till kungens kurva snart...annars brukar vi alltid åka till västerås, men Kungens kurva är ju Meckat för oss IKEA troende.*s*

Vilket IKEA brukar ni oftast besöka? Någon som har ngt superbra tips på ngt o köpa när man ska dit sen? Det är ju alltid ngt man inte tänkt på.

• snöstjärna

Oh i går var jag å tog oskulden på nya IKEA i Sundsvall!

Ojoj! Himmelriket!
    Å fick med mej MASSOR! =) he he ...

Utemöbler (bord, bänk, två stolar), Köksbord med 4 stolar, Skohylla (till scrapping), 2 Malm sängbord, Stor korg (till framtida leksaker i hyllan i barnrummet), Utdragsskiva (monteras under pyssel/databordet), Knivkub/ställ, Matta, Pysselkasse, Pysselstativ, Flasköppnare (Skruvas fast på väggen ute på balkongen), Hushållspappershållare (till smides stången som hänger på väggen)

• extremlängtan

missK, snacka om att ta oskulden det var inte dåligt jobbat!!

Jag var inne idag på deras hemsida och råkade få syn på alla nya snygga saker de fått in. Det var såå mycket som var riktigt snyggt! Som ni märker i bloggen blev det en viss dominans av "ikea-reklam" idag. Får bli en vända dit för mig också snart...

• mimi72

Imorgon bär det av till Ikea!! Igen... men nu var det ett tag sen sist!!

Blir nog inte sà mkt. handlat , har lillemannen med mej! Sà det blir väl mest att hàlla ögonen pà honom. Suck. Han älskar att klättra pà mattstaplar(!) tygstaplar(!) farlig är vad han är!!

Det värsta är att man känner hur ouppfostrad ungen är! Fastän det är det jag ägnar dagarna àt!! fostra sonen , alltsà, inte àka till Ikea!

Men lite utekrukor hade jag nog tänkt mej , badrummsmatta....ja , ni vet , lite smàtt o gott!

Svar på tråden IKEA beroende!!