• Cia o krabaten

Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

• Svar på tråden Scrapträsket
  • Cheri
    Cia o krabaten skrev 2006-04-14 10:07:39 följande:
    Jag ser också fram emot en massa egen tid i påsk att scrappa på!!!!Såååå skönt när E's pappa är hemma och helst vill vara ensam med henne Skrev ut lite bilder igår kväll. Det är ju liksom en förutsättning för att kunna scrappa sen Så ikväll jäklar! Full med påskmat (fast bara lagom mycket Cheri )Glad påsk på er!Ta nu många fina påskkort att scrappa sen!!!
    Eller hur!
  • kela81

I januari så var det nån underbar människa här (eller ja..i gammla tråden) som skrev en lista ur en tidning på scrapbookingbutiker i Californien åt mig....Dum som jag är så sparade jag den inte, och jag hittar inte gammla tråden heller...

Så...jag tittar med bedjande ögon och frågar snällt om någon vet några butiker där

• pofsan

Jag håller på med mitt första album och har kikat runt hos er för inspiration men jag glömde visst att logga in mig först

När ni gör ett helt album, följer ni något speciellt "tema" då eller varierar ni mellan sidorna. Det jag funderar på är texten-jag har inte så snygg handstil och undrar om det blir snyggt att blanda datautskrivet och handtextat. Handskrivet är ju mer personligt och kan funka på korta texter, jag tycker oxå att det känns lite "onödigt" att skriva ut ett ord eller två på skrivare och klistra in små lappar när det är lättare att bara skriva dit orden under bilden. Om ni använder skrivare, Qk mm. har ni samma stil/alfabet på alla sidor eller ser ni det som att varje sida är en ny händelse?

Och slutligen ett litet tips
    Om ni har en burk med öljetter som ni inte kan öppna-öppna den inte med våld... Det kan lätt bli så att du har heeeela rummet fullt med öljetter.

• Cia o krabaten

Pofsan: Välkommen till scrapträsket

Jag kör varje sida som en ny händelse och försöker variera mig så mycket jag kan istället för att matcha.
    Skriver liiiite för hand men hatar min egna handstil så jag försöker låta bli.
    De album jag gör nu är ett till dotterns första år-där har ju varje LO ett eget tema. Mycket "Första gången" blir det ju.
    SSen gör jag ett familjealbum också där jag scrappar kronologiskt. Dvs en sida för första april, en för påsk osv.
    Har ännu inte gjort ngt tema-album /Minialbum direkt. Men har planer på att göra det. Tex rese-album eller liknande.

Ska akta mig för öljettburken

• Skumpis

Är det någon här inne som brukar beställa rubriker från Scrapfun? I så fall har jag ett tips om att gå med i Bazzill-swappen på Scrappiz. Då blir det myyyyyycket enklare att beställa rätt färg på rubriken nästa gång. Själv har jag ett gäng oandvändbara rubriker hemma som inte passade till pappret när jag väl fått hem dem Men nu är det slut på det Det finns två platser kvar i swappen och det handlar om monoserien.

• Amelié77

3 nya LO'n i galleriet. Jag är dessutom klar med veckans utmaning. Tjohooo!
    Men vilken svår skiss Skumpis, speciellt för mig som inte gillar journaling. Får se om jag hittar några foton där det går att hitta på en lååång berättelse.

• smulan001

2xA : snygga LO:S Gillar dina papper - det svarta var så snyggt (ja hela LO så klart)

• Skumpis

Någon som har mycket journaling på några LOs som man får tjuvkika på ?Kyss

• Cheri
    Skumpis skrev 2006-04-14 18:34:05 följande:
    Någon som har mycket journaling på några LOs som man får tjuvkika på ? ♥
    Inte jag

Kolla webmosterhelene, hon e bra på journaling!
Svar på tråden Scrapträsket